کد خبر: ۹۴۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای فارس صورت می‌گیرد
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از برگزاری 305 دوره آموزشی مهارتی برای 6 هزار و 100 شاغل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس توسط سازمان فنی و حرفه‌ای این استان خبر داد.



خبرگزاری فارس: برگزاری 305 دوره آموزشی مهارتی برای شاغلان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس


به گزارش «بیکافارس»، شاهپور قنبری پیش‌ازظهر امروز در جلسه با مدیرکل فنی و حرفه‌ای فارس که در زمینه تدوین شیوه اجرایی تفاهم‌نامه ملی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای که با هدف گسترش همکاری آموزشی و ارتقای مهارت نیروی انسانی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی منعقد شده است، به تبادل‌نظر پرداخت و ارائه آموزش‌های مهارتی به واحدهای صنعتی را از مهم‌ترین محورهای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بخش صنعت دانست و اظهار داشت: بر همین اساس، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، اجرای 6 هزار و 250 دوره آموزشی مهارتی برای بیش از 100 هزار نفر از شاغلان واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه در استان فارس نیز اجرایی خواهد شد افزود: در قالب این تفاهم‌نامه برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی متناسب با نیازسنجی انجام‌شده برای 13 رشته صنعت خاص انجام می‌شود.

قنبری با اشاره به وسعت فارس و وجود بیش از 30 هزار فعال صنعتی در قالب 2 هزار و 450 واحد صنعتی در 61 شهرک و ناحیه صنعتی در این استان گفت: متناسب با ظرفیت‌های موجود در فارس، برگزاری 305 دوره آموزشی مهارتی برای 6 هزار و 100 نفر، در فارس هدف‌گذاری شده که امید است در فاصله زمانی یک‌ساله این دوره‌ها برگزار و 152 هزار نفرساعت آموزش ارائه شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: ارتقای سطح مهارت شاغلان در شرکت‌ها و واحدهای صنعتی می‌تواند باعث پویایی این واحدها شود و به‌یقین این آموزش‌ها با نیازسنجی دقیق خود اثربخش بوده که در این زمینه با تعامل و همکاری با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای این استان گام‌های مؤثری برداشته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین سرمایه بخش صنعت، نیروی انسانی است و بخش مهمی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی، عدم آموزش صحیح نیروی انسانی است اضافه کرد: با اجرای این تفاهم‌نامه، بستر مناسب در راستای آموزش مهارتی کوتاه‌مدت برای کارگران و فعالان واحدهای تولیدی و صنعتی فراهم می‌شود.

قنبری تصریح کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه، دوره‌های آموزشی مختلف بر اساس نیاز واحـدهای تولیدی برای نیروهای واجدالشرایط برگزار و هزینه این دوره‌ها از محل اعتبارات شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تأمین می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای فارس نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های موجود در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی بر اهتمام به منظور اجرایی کردن مفاد این تفاهم‌نامه تأکید کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: