يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۸:۰۱:۰۳
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۹۵۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳
علیپور با اشاره به برگزاری همایش صادرات کالا با محوریت کشورهای CIS ، خاطرنشان کرد: معرفی کالاهای ایرانی به تجار سایر کشورها و فراهم آوردن فرصت های صادراتی برای تولیدکنندگان داخلی یکی از موثرترین راه های ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از تولید داخلی است.
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی بسیج مهندسین صنعتی؛ قاسم علیپور در گفتگواختصاصی خود با خبرنگار سایت بسیج مهندسین صنعتی کشور با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه پایش و عارضه یابی در  استان فارس اظهار داشت: با توجه به حضور دو شهرک صنعتی در استان ، چهار هزار واحد به ثبت رسیده است که نیمی از این واحد ها در شهرستان شیراز وجود دارند.

مهندس علیپور در ادامه گفت: دو گروه جهادی فعال و همینطور 4 کانون در شهرستان های لار ، جهرم، داراب و شیراز ، به پایش و عارضه یابی صنایع استان پرداخته که امیدواریم در بازه زمانی کوتاهتری بخش اعظم واحد های صنعتی راکد را عارضه یابی و پایش نمائیم.

رئیس سازمان بسیج مهندسین استان فارس ضمن تاکید بر فعالیت های صنایع استان  بیان داشت: بیشترین خدمات و تولیدات صنایع در زمینه مواد غذایی می باشد لذا در تفاهم نامه ای بین نیروهای مسلح استان بر آن شدیم تا همه نیازهای غذایی دفاتر و پادگان ها  را از شرکت های صنعتی بومی خریداری شود تا علاوه بر ایجاد یک بازار ، بخش اعظمی از مشکلات مالی نیز بر طرف گردد.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح برگزاری اولین همایش کالاهای صادراتی با محوریت کشورهای CIS و روسیه با حضور فعالان اقتصادی و مدیران صنایع کشور به میزبانی سازمان بسیج مهندسی استان فارس در شیراز  پرداخت  و گفت: یکی از اهداف اصلی این همایش، بررسی نقش صادرات در تحقق اقتصاد مقاومتی است، لذا مدیران صنایع کشور و تولید کنندگان ایرانی با حضور در این همایش ضمن معرفی محصولات خود به هیئت های تجاری و فعالان اقتصادی سایر کشورها، زمینه صادرات محصولات ایرانی را فراهم خواهند آورد.

علیپور افزود:  اولین همایش کالاهای صادراتی که از سوی سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان فارس برگزار شده است فرصت بسیار خوبی برای هم افزایی و آغاز تبادلات تجاری بین ایران و کشورهای CIS خواهد بود.

رییس سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان فارس خاطرنشان کرد: حمایت از تولید داخلی و ایجاد اشتغال پایدار زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور هستند.
 
وی با بیان اینکه نمایشگاه محصولات ایرانی در حاشیه این همایش برپا شده بود، خاطرنشان کرد:  معرفی کالاهای ایرانی به تجار سایر کشورها و فراهم آوردن فرصت های صادراتی برای تولید کنندگان داخلی یکی از موثرترین راه های ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از تولید داخلی است.

علیپور افزود: این همایش با حضور تجار داخلی و خارجی، فعالان اقتصادی کشورهای CIS و کنسرسیوم شرکت های شهرک صنعتی شیراز برگزار شده است.

لازم بذکر است اتحادیه کشورهای CIS با حضور کشورهای روسیه،  جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، بلاروس، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان، مولداوی و ترکمنستان (عضو ناظر) در سال 1991 تشکیل شده است
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: