جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۳۶:۰۳
کد خبر: ۹۵۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
محمود متوسل
مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت موعود (عج) از انتشار دو نشریه کشوری در این بنیاد خبر داد و تصریح کرد: «انتظار» به عنوان یک نشریه علمی و پژوهشی شناخته می شود و «امان» برای عموم جامعه منتشر می شود.

به گزارش  سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبرگزاری مهر ، حجت الاسلام محمود متوسل درجمع خبرنگاران با بیان اینکه استان فارس یکی از استان های فعال در زمینه مهدویت است، به اهداف شکل گیری بنیاد فرهنگی حضرت موعود (عج) اشاره کرد و گفت: مقابله با ظهور و گسترش افکار انحرافی در زمینه مهدویت در جامعه، تقویت اصل ولایت فقیه به عنوان نائب مهدی موعود (عج) و پیگیری اختصاصی مباحث مهدویت از جمله دلائل مهم شکل گیری بنیاد فرهنگی حضرت موعوداست.

وی با بیان اینکه بنیاد فرهنگی حضرت موعود (عج) در سال ۷۸ تاسیس شده و تا به حال اقدامات موثری انجام داده است، تصریح کرد: تاسیس مرکز تخصصی مهدویت در قم، راه اندازی انتشارات بنیاد فرهنگی حضرت موعود (عج) و چاپ بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب مهدوی برای اقشار مختلف جامعه، تاسیس مجتمع فرهنگی و آموزشی یاوران مهدی موعود (عج) همجوار با مسجد مقدس جمکران در سال ۸۶ و راه اندازی دفاتر استانی از جمله فعالیت های بنیاد فرهنگی حضرت موعود (عج) در کشور بوده است و ما امروز شاهد شکوفایی اهداف فرهنگی این بنیاد در جامعه هستیم.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت موعود (عج) از انتشار دو نشریه کشوری در این بنیاد خبر داد و تصریح کرد: «انتظار» به عنوان یک نشریه علمی و پژوهشی شناخته می شود و «امان» برای عموم جامعه منتشر می شود.

متوسل از تاسیس دانشگاه تخصصی مهدویت در فارس خبر داد و بیان کرد: این دانشگاه تحت نظارت حجت الاسلام علیرضا حدائق در آینده ای نزدیک در شیراز راه اندازی خواهد شد و تا به حال پیشرفت خوبی داشته است و هدف آن تربیت نیروی کارآمد مهدوی در استان فارس خواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر استفاده از ظرفیت مراسم اربعین حسینی برای نشر معارف مهدوی در جهان اسلام گفت: متاسفانه از ظرفیت مراسم اربعین حسینی تا کنون در زمینه مهدویت بهره گیری کافی صورت نگرفته است و نیاز آن وجود دارد تا ما توجه بیشتری به این ظرفیت داشنه باشیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: باید زمینه حضور بیشتر اساتید و مربیان بنیاد فرهنگی حضرت موعود (عج) در دانشگاه ها و مدارس کشور برای نشر معارف مهدوی فراهم شود.

                                                                               
نام:
ایمیل:
* نظر: