يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۹:۱۸:۵۸
کد خبر: ۹۵۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
نیمه آذرماه امسال
معاون جبهه مردمی فرهنگی انقلاب اسلامی در استان فارس از آغاز فعالیت‌های این جبهه مردمی در این استان در راستای محرومیت‌زدایی به‌ویژه در حاشیه شهر و توانمندسازی مردم منطقه در حوزه‌های اشتغال، کارآفرینی با رویکرد اقتصاد مقاومتی خبر داد .
به گزارش  سازمان بسیج علمی ، پژوهی و فناوری استان فارس به نقل از تسنیم  علی خواجه‌نژادیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: فعالیت‌های جبهه مردمی فرهنگی انقلاب اسلامی با عنوان عملیات سازندگی و موضوع محرومیت‌زدایی در زمینه‌های فرهنگی و عمرانی در مدت 2 سال از آذر 95 تا 97 در هشت مرحله انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هر مرحله در سه ماه انجام می‌گیرد افزود: گستره برنامه‌های جبهه مردمی فرهنگی انقلاب اسلامی در استان فارس با محوریت حاشیه شهر شیراز صورت می‌گیرد.

خواجه‌نژادیان به معرفی دبیرخانه جبهه مردمی فرهنگی انقلاب اسلامی پرداخت و تصریح کرد: این جبهه مردمی با هدف شناسایی، توانمدسازی و شبکه‌سازی تشکل‌های فرهنگی استان زیرنظر بنیاد ملی خاتم‌الاوصیاء در استان فارس راه‌اندازی شده است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های بالقوه موجود در استان و فقر و محرومیت فرهنگی و مادی موجود در برخی نقاط فارس، جبهه مردمی فرهنگی انقلاب اسلامی، عملیات مردمی گسترده‌ای را طراحی کرده که در نخستین فاز خود در دو سال و در هشت مرحله با مشارکت هیئت‌های مذهبی، گروه‌های جهادی، خیریه‌ها، موسسات فرهنگی مذهبی و نیز عموم موثرین فرهنگی و مردم علاقه‌مند اجرا می‌شود.

خواجه‌نژادیان گفت: فعالیت‌های جبهه مردمی انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از مشارکت حداکثری مردم ساکن در مناطق هدف، تلاش می‌کند به  بخشی از نیازهای عمرانی، فرهنگی مناطق محروم پرداخته و توانمندسازی و خوداتکایی مناطق هدف را محقق سازد تا بر بستر این توانمندسازی عمومی و در طی یک فرآیند بلند مدت فقر و محرومیت را در استان ریشه‌کن کند.

معاون هدایت عملیات جبهه مردمی فرهنگی انقلاب اسلامی در استان فارس خاطرنشان کرد: سیاست‌های کلی این جبهه مردمی شامل بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت تشکل‌ها و سازمان‌های مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و زمینه‌سازی برای مشارکت حداکثری مردم، استفاده از تمام توان و ظرفیت اقلیمی، انسانی مالی و لجستیکی موجود در مناطق محروم است.

وی از دیگر برنامه‌ها اصلی را ، توانمندسازی مردم منطقه در حوزه‌های اشتغال، کارآفرینی با رویکرد اقتصاد مقاومتی و پرهیز از ایجاد وابستگی، آموزش و ارتقاء آگاهی عمومی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت بنیان های خانواده و بهبود کیفیت زندگی عنوان کرد.

خواجه‌نژادیان اهداف این طرح را نیز افزایش اثربخشی برنامه‌های محرومیت‌زدایی مردمی با اتکاء بر مشارکت حداکثری تشکل‌های عضو جبهه و بهره‌گیری از موسسات فرهنگی در حوزه‌های تخصصی دانست و گفت: بالا‌بردن آگاهی عمومی مردم به‌ویژه موثرین فرهنگی از ابعاد فقر و محرومیت در استان و دغدغه‌آفرینی به‌همراه شناسایی و هدایت استعدادهای کودک، نوجوان و جوان ساکن در مناطق هدف، کمک به رفع موانع اداری در مسیر حل مشکلات زیرساختی عمرانی و فرهنگی مناطق از دیگر اهداف تعیین شده است.

معاون هدایت عملیات جبهه مردمی فرهنگی انقلاب اسلامی در استان فارس گفت: ساخت، تعمیر و تجهیز مسجد و حسینیه، خانه عالم، مدرسه، مرکز بهداشت و کتابخانه منطقه، ارتقاء دانش عمومی در حوزه‌های بهداشت و سلامت، آسیب‌های اجتماعی، آسیب‌های فضای مجازی و رسانه، خاواده و ازدواج، فرزند‌آوری و فرزند‌پروری، کارآفرینی و اشتغال از اهداف جبهه مردمی انقلاب اسلامی است.

وی افزود: برنامه‌های اجرایی در هر مرحله از عملیات شامل تعمیر و اصلاح 100 منزل مسکونی در منطقه هدف، تجهیز مدرسه، مرکز بهداشت، مسجد(حسینیه)، کتابخانه، کانون و هیئت فرهنگی مذهبی منطقه، برگزاری دوره‌های آموزشی بهداشت و سلامت عمومی برای زنان منطقه است.

نام:
ایمیل:
* نظر: