شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۰:۱۲:۲۸
کد خبر: ۹۵۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸
اکبری، تاکیدکرد:
عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه وضعیت گیاهان دارویی نیازمند سازماندهی است، گفت: فرآیند گیاهان دارویی باید با تکنولوژی مدرن به سمت برنامه ریزی صادراتی حرکت کند.

به گزارش  سازمان بسیج علمی ، پژوهش و فناوری استان فارس به نقل از خانه ملت ، علی اکبری درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت صادرات گیاهان دارویی،گفت:بسته بندی مناسب و اسانس گیری از عواملی است که باید در زمینه بهبود وضعیت گیاهان دارویی مدنظر قرار گیرد و این درحالی است که برای افزایش حجم صادرات گیاهان دارویی درکشور ما نیازمند برنامه ریزی بهینه برای تولید اسانس به نحو اصولی و کارشناسی  شده هستیم.

نماینده  مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازماندهی، تکنولوژی جدید، جمع آوری و نگهداری مدرن از  نیازهای  اساسی  برداشت کاربردی گیاهان دارویی است،تصریح کرد:جمع آوری گیاهان دارویی باید با یک برنامه ریزی اصولی در دستور کار قرار بگیرد.

 وی،ادامه داد:با  فرآوری گیاهان دارویی به طریق اسانس های  مختلف می توان  بسیاری از بازارهای گیاهان دارویی در جهان را با توجه  به کیفیت محصولات گیاهان دارویی کشورمان  بدست گرفت.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه ما در حوزه زاگرس و البرز ظرفیت های مناسبی درگیاهان  دارویی داریم ،یادآورشد:برنامه تولیدی در گیاهان دارویی وجود دارد؛اما سازماندهی  شده نیست و از همین رو بالاترین  مزیت های گیاهان دارویی صادراتی بودن این محصولات ناب  است؛زیرا این محصولات  به لحاظ دارابودن خاصیت دارویی  در  جهان  مشتریان بی شماری دارند./

نام:
ایمیل:
* نظر: