دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۲:۴۳:۰۲
کد خبر: ۹۵۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳
مسئول علم و اقتصاد ناحیه دانشجویی شیراز خبر داد :
سیزدهمین جشنواره فعالیت های برتر علمی موسوم به « پندار » با محوریت بسیج دانشجویی برگزار می شود .

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری سپاه فجر استان فارس ، حمید کلوانی مسئول علم و اقتصاد ناحیه بسیج دانشجویی شیراز ،  در گفتگو با خبرنگار سازمان بسیج علمی اظهار داشت: سیزدهمین جشنواره فعالیت های برتر علمی دانشجویان بسیجی دانشگاه های استان فارس با عنوان پندار در موضوعات کشاورزی، صنعت، سلامت، گردشگری  و صنایع دستی، انرژی و معادن، سیستم مالی و بانکی، روستا محور پیشرفت و... برگزار می شود که رویکرد اصلی این جشنواره در سال اخیر اقتصاد مقاومتی و مواجهه تخصصی با مسائل کشور است.

وی با بیان اینکه این جشنواره در سال اخیر با رویکردی متفاوت از سال های گذشته برگزار می شود ؛ عنوان کرد : در سال اخیر این جشنواره در دو بخش فعالیت های گروهی و تشکلی و بخش فردی انجام می شود در حالیکه در سال گذشته فقط در بخش فردی مانند مقالات ، تألیف کتاب ، اختراعات و پایان نامه ها برگزار گردید .


کلوانی افزود : در جشنواره سیزدهم 80 درصد آثار به فعالیت های تشکلی و 20 درصد  آثار به فعالیت های انفرادی اختصاص دارد که فعالیت های گروهی و تشکلی شامل فعالیت های مکتوب مثل بیانیه های تخصصی، نامه به مسئولان، نشریات تخصصی و...، فعالیت های مجازی مثل راه اندازی سامانه پیام کوتاه، برای تاثیرگذاری در شبکه های اجتماعی( گروه یا کانال و...) ، سایت، تولید مولتی مدیا ، فعالیت های دانشگاهی مثل برنامه های آمفی تئاتر، مناظره، میزگرد، کرسی آزاد اندیشی ، بازدید تخصصی و هدفمند و نمایشگاه علمی و فعالیت های مردمی ناظر بر توده مردم از قبیل توزیع محصولات در هیئت ها، مساجد، امام زاده ها، نمازجمعه، راهپیمایی ها، برگزاری تجمع و تحصن اعتراضی می باشد.


مدیر علم و اقتصاد ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه رویکرد اصلی جشنواره امسال فعالیت های دینی و تشکلی نسبت به اقتصاد مقاومتی می باشد ؛ خاطر نشان کرد : منظور از بخش فعالیت های گروهی برقراری ارتباط بین کار ویژه تشکل های دانشجویی بوده که همان گفتمان سازی و مطالبه گری با مسئله کنونی کشور یعنی اقتصاد مقاومتی است.


کلوانی ضمن اشاره به اینکه بخش ویژه جشنواره شامل هسته برتر ( هسته های مطالبه گر ) است ؛ اضافه کرد : این بخش به هسته هایی تعلق می گیرد که مسئله ای را در سطح شهرستان، استان و کشور را تا مرحله اجرای کامل آن دنبال کرده و درنتیجه یکی از مسائل کشور حل می شود.


وی در ادامه با اشاره به بخش فعالیت های فردی جشنواره بیان کرد : پایان نامه و پروژه های دانشگاهی، مقالات، اختراعات و ابتکاراتی که ناظر بر مشکلات و مسائل کشور باشد و گره ای از مشکلات کشور را نیز باز کنند ، می توانند در این جشنواره شرکت داشته باشند .


دبیرجشنواره فعالیت های برتر علمی دانشجویان بسیجی دانشگاه های استان فارس تصریح کرد: انجام پایان نامه، پروژه دانشگاهی، مقاله، تالیف کتاب، اختراع، ابتکار یا نوآوری می بایست علاوه بر حل نیازهای کشور در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز باشد.


کلوانی در پایان آخرین مهلت ارسال آثار به دیبرخانه جشنواره را پنجم بهمن ماه سال جاری عنوان و خاطرنشان کرد: افراد علاقمند جهت شرکت در این جشنواره می توانند برای برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.pendar-fars.ir  و یا به دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه ها و دانشکده ها مراجعه نمایند .

 

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس ، دبیر خانه جشنواره به آدرس شیراز، میدان امام حسین(ع)، جنب دفتر امام جمعه، ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس، مدیریت علم و اقتصاد آماده پاسخگویی به علاقمندان می باشد .

شماره تماس : 07132332061 و 07132309357 

نام:
ایمیل:
* نظر: