کد خبر: ۹۵۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
شهید مدافع حرمی دیگر از افغانستان عزیز
شهید محمد عارف کاظمی تبعه افغان و ساکن شیراز و از مدافعان حرم بود که اسفندماه93 در دفاع از حرم مطهر حضرت زینب (س) به دست تفکیری های داعش به شهادت رسید. پیکر شهید کاظمی 15 اسفند95 بعد از اقامه نماز توسط آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز بر دستان مردم تشییع و در گلزار شهدای شهرک سعدی شیراز به خاک سپرده شد.

همسر شهید عارف کاظمی در مورد این شهید بزرگوار می گوید:؛عارف کاظمی متولد سال 1356 اهل افغانستان؛شغلش بنای ساختمان بود.ثمره ازدواجشان دو فرزند است که متاسفانه یکی از آنها معلول است.او می گوید محمد عارف جزء گردان فاطمیون بود و حدود یک سالی در سوریه با تکفیری ها مبارزه کرد تا اینکه اسفند 93 شهید شد.پدر عارف، محمد حسن کاظمی در جنگ عراق علیه ایران به خاطر امام مبارزه کرد و شیمیایی شد، جانباز بود و سختی می کشید تا اینکه شهید شد.

از زندگی عاشقانه اش با عارف گفت،اینکه از بچگی عاشق هم بودند، 7 سال بیشتر نداشته که با عارف نامزد می شود و 4 سال بعد باهم ازدواج می کنند.ثمره 17 سال زندگی با عارف در کنار تمام خوشی هایش علیرضا و هانیه است، هانیه 3 ساله ای که منتظر است بابایش بکسنی(بستنی) بخرد و برگردد.

17 سال زنِ خانه عارف بوده و همیشه دوستت دارم شنیده، از لباس صورتی اش می گفت که به عشق عارف می پوشیده و چشم هایی که سرمه می کشید و چشم انتظار عارف می ماند تا از سرکار برگردد.

طاقت نیاورد و گریه کرد،صدایش می لرزید و می گفت:عارف به خاطر حضرت زینب(س) رفت، به خاطر شیعه،به خاطر کشور ایران.عارف می گفت از امنیتی که ایران برای ما تامین کرده باید مراقبت کرد.

دلتنگ و بی قرار شوهرش بود ولی به عارف افتخار می کرد،از تنها شدنش می گفت  ولی از رفتن عارف پشیمان نبود.

جوانان غیور افغانستانی، همان ها که وارث سپاه محمد(صلی الله علیه وآله)  که در زمان مبارزه با طالبان در خط مقدم بودند و تیپ ابوذر که در زمان دفاع مقدس در کنار رزمندگان ایرانی به دفاع از اسلام پرداختند و چندین هزار شهید و جانباز را تقدیم کردند، چند سالیست کنار برادران ایرانی خود در کنار دیگر رزمندگان درجبهه های مقاومت مبارزه می کنند ودشمن را از مرزهایمان دور می کنند.جوانانی که باعث افتخارند و هر از چند مدتی با تابوت هایشان میهمان شهرها می شوند.

 



نام:
ایمیل:
* نظر: