به گزارش خبرنگار سازمان
بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس ، در صورتی که حاصل دوره تحصیلات مدرسه ای
، تنها انتقال پاره ای از مفاهیم به ذهن دانش آموزان باشد ، ( سواد به معنای سنتی
) با فراموش شدن آن مفاهیم ، حاصل کلیه سال های تحصیلی نیز از دست می رود ؛ به
همین سبب باید سعی شود علاوه بر مفاهیم پایه ، راهی به دانش آموزان و دانشجویان
نشان دهیم که خودشان بتوانند به دنبال دانش متناسب با استعدادهای خود بروند و به
همین جهت جشنواره های علمی دانش آموزی و دانشجویی که در زمینه خلاقیت ها و
ابتکارات برگزار می شود علاوه بر اینکه آموزه یادگیری و حس رقابت را در افراد
تقویت می کند می تواند عرصه رقابت و حس خدمت به جامعه و قوه ابتکار و خلاقیت را
تقویت کند .
مسئول خانه نخبگان سازمان
بسیج علمی در گفتگو با خبرنگار این سازمان گفت : جهت افزایش خلاقیت دانش آموزان و
دانشجویان استان فارس و شناسایی استعدادهای برتر در عرصه ابتکارات و خلاقیت ها ،
جشنواره سحاب که برگفته از نام مقدس « سومین حرم اهل بیت » می باشد در بهمن ماه
سال اخیر برگزار می گردد .
حسین پناهی با بیان اینکه
جشنواره سحاب با همکاری ناحیه مقاومت ثارالله (ع) و ناحیه بقیه الله به عنوان دبیر
کمیته های تخصصی جشنواره برگزار می شود ، بیان کرد : از ابتدای آذر ماه ثبت نام
جهت حضور در جشنواره آغاز خواهد شد که علاقمندان و مخترعین می توانند در حوزه های
پیش بینی شده ثبت نام کنند .
وی ضمن تشریح حوزه ها و
قسمت های مختلف این جشنواره خاطر نشان کرد : بازی های فکری ، رباتیک ، سازه های
ماکارونی ، نرم افزارهای اندروید ، نانو و هوافضا از حوزه هایی می باشد که برای
این جشنواره پیش بینی شده است .
جانشین سازمان بسیج علمی
، پژوهشی و فناوری استان فارس تصریح کرد : رایزنی های مختلفی با سازمان های مختلف
و حتی دانشگاه ها از قبیل بنیاد ملی نخبگان ، دانشگاه شیراز ، دانشگاه پیام نور ،
دانشگاه علمی کاربردی ، شهرداری شیراز و چند سازمان دیگرجهت همکاری در اجرای این
جشنواره و حمایت های مالی صورت گرفته است که پیش بینی می شود با برنامه ریزی های
صورت گرفته بیش از 2000 نفر در این جشنواره شرکت کنند .
حسین پناهی در پایان با
بیان اینکه سایت جشنواره از امروز با نشانی gsahib.ir کار خود را آغاز کرده است ؛ یادآور شد : جشنواره های علمی دانش آموزی و
دانشجویی که در عرصه های خلاقیت ، ابتکار و در نهایت اختراعات انجام می شود به علت
ماهیت هیجانی و اکتشافی خود ، میل به یادگیری در افراد را در سنین مختلف تقویت می
کند و به علت ماهیت فرآیندی خود ، راه و روش یادگیری را نیز به فرد می آموزد که در
نهایت علاوه بر شناسایی استعدادهای برتر و تشویق آنها در راستای شکوفایی قوه ذهن
خلاق خود ، شخص را قادر می کند دانش و فناوری را بومی و با زندگی و
فرهنگ جامعه خود مرتبط سازد .