شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۱:۳۵:۳۴
کد خبر: ۹۵۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱
با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس
به‌منظور بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی در لامرد، جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل ار خبرگزاری فارس، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس عصر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در این شهرستان اظهار داشت: لامرد دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها وجود منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر است که وجود واحد آلومینیوم جنوب در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر لامرد سالانه 300 هزار تن تولید خواهد داشت و در حال حاضر پیشرفت هفت درصدی داشته است که امیدواریم بر اساس زمان‌بندی اعلام‌شده تا اواخر سال 97 به بهره‌برداری برسد.

یدالله رحمانی افزود: با ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی نیز در منطقه ویژه اقتصادی انرژی‌بر لامرد برای 500 نفر به‌صورت مستقیم اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: پروژه انتقال آب به صنایع لامرد نیز یکی از بسته‌های سرمایه‌گذاری بوده که این موضوع تعیین و تکلیف شده و خرید آب نهایی صورت گرفته است.

این مسؤول ادامه داد: کارخانه سیمان لامرد نیز یکی از موفق‌ترین واحدهای صنعتی در استان فارس محسوب می‌شود که روزانه بیش از 5 هزار تن تولید این کارخانه است.

رحمانی با اشاره به بررسی واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس نیز بیان داشت: بررسی مسائل و مشکلات 626 واحد تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس صورت گرفته که مشکلات 315 واحد تولیدی حل‌شده و این کارگروه یک‌هزار و 44 مصوبه در این زمینه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای تصمیمات دولت در رونق تولید از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بوده که در این زمینه برنامه منسجم دارد و تاکنون به 264 واحد تولیدی در استان فارس تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

فرماندار لامرد نیز در این جلسه گفت: این شهرستان با توجه به نزدیکی به دریا از موقعیت استراتژیک برخوردار بوده و پس‌کرانه محسوب می‌شود و دارای راه‌های مواصلاتی بسیار خوب به دیگر استان‌های جنوبی کشور است.

عبدالله حسینی اضافه کرد: مردم این شهرستان در عرصه صنعت و تجارت توانمند هستند و وجود منطقه ویژه اقتصادی انرژی‌بر لامرد، دانشگاه‌های متعدد و تبدیل‌شدن این شهرستان به قطب درمانی نویدبخش آینده بسیار درخشان برای آن است.

وی اضافه کرد: سرمایه‌گذارانی که قرار است در لامرد حضور پیدا کنند نیازمند ارائه اطلاعات دقیق هستند که باید در این زمینه پکیج اطلاعاتی دقیق وجود داشته باشد.

حسینی بیان داشت: انتقال آب از خلیج‌فارس به استان فارس جز ضروریات محسوب می‌شود که باید در این زمینه تسریع بیشتری انجام شود زیرا شهرک‌های صنعتی با توجه به انجام سرمایه‌گذاری‌های جدید نیازمند امکانات کافی مانند آب هستند.

به گزارش فارس، در این جلسه، مدیران بانک‌های عامل، مسؤولان مرتبط با حوزه صنعت و معدن و امور مالیاتی و جمعی از مسؤولان محلی حضور داشتند و مدیران واحدهای تولیدی به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: