يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۷:۲۷:۴۹
کد خبر: ۹۵۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
رئیس مجلس مجارستان در دیدار با استاندار فارس ؛
مجارستان به دنبال توسعه و بهبود روابط اقتصادی با ایران است .
به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از صدا و سیمای استان فارس ، استاندار فارس در دیدار با رییس مجلس مجارستان  با اشاره به ظرفیت های بالای استان فارس در زمینه های مختلف گفت : این استان دارای ظرفیت بالای گردشگری و تفریحی است که می تواند مقصد بسیاری از گردشگران باشد . 
افشانی افزود :شهر شیراز نیز در حوزه های مختلف علمی به خصوص علم پزشکی در دنیا پیشرو است و همه آن را به عنوان قطب پزشکی ایران می شناسند . 
رئیس مجلس کشور مجارستان نیز در این دیدار با بیان این که ایران ظرفیت این را دارد که رگ حیات سیاسی و اقتصادی جهان شود ، گفت : سفر سال گذشته نخست وزیر مجارستان به ایران ، زمینه همکاری ها را بیشتر کرد و اکنون به دنبال توسعه و بهبود این روابط هستیم . 
لازلو کوورافزود : دولت مجارستان معتقد است ایران در منطقه نقشی اساسی دارد و کشوری بسیار قوی و با ظرفیت های بالا است و این موضوع بر هیچکس پوشیده نیست و مطمئنا با ادامه روابط پس از برجام ، ایران قدرت بیشتری پیدا می کند . 
 وی تاکید کرد : به دنبال توسعه روابط هستیم که این نیازمند تبادل همکاری بین مجلس دو کشور است . 
لازلو کوور افزود: باید در کنار ارتباط  دولت‌ها، استان‌های 2 کشور هم ارتباط خود را آغاز کنند و یکی از راه‌های آن ایجاد خواهرخواندگی میان شهرهای 2 کشور است. 
رئیس مجلس کشور مجارستان گفت : خواهرخواندگی شیراز با شهر پیج  برای هر 2 کشور دستاوردهای زیادی به همراه دارد .
نام:
ایمیل:
* نظر: