پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۰:۰۴:۲۵
کد خبر: ۹۵۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵
مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله شیراز :
قاسم مؤمنی گفت : متقاضیان راه‌اندازی واحدهای کوچک و زودبازده پس‌از این که تسهیلات طرح موردنظر خود را دریافت کردند می‌توانند دوره تنفس یک‌ساله را انتخاب کنند که در این صورت پس از تنفس یک‌ساله قسط‌ بندی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس ؛ با ظهور انقلاب اسلامی، شکل جدیدی ازحکومت در دنیا پدیدار شد که بنای سازگاری با قطب قدرت استکبار را نداشته و به مبارزه با استکبار پرداخت. ظهور چنین حکومتی آن هم درمنطقه خاورمیانه که ازلحاظ اقتصادی و ژئوپلیتیکی دارای اهمیت بسیار زیادی است، باعث شد که نظام استکبار جهانی با تمام قوا به مبارزه با انقلاب برخیزد. با پایان یافتن جنگ و عدم پیروزی استکبار در زمینه های نظامی، تهاجمات به عرصه‌های دیگر کشیده شد. یکی از این عرصه‌ها که خصوصاً در سالهای اخیر با تهاجمات گسترده همراه بوده است، "عرصه اقتصادی" است. بنابراین خود انقلاب اسلامی مکلف به نوآوری و نظریه‌پردازی و الگو‌‌سازی در عرصه‌های جدید اقتصادی است. هرکشوری که علم استکبار‌ستیزی را برپاکند، نیازمند چنین الگوهایی است. یکی از این مفاهیم "اقتصاد مقاومتی" است.

اقتصاد مقاومتی مفهومی است که درپی مقاوم سازی، بحران زدایی و ترمیم ساختارها ونهادهای فرسوده و ناکارآمد موجود اقتصادی مطرح می شود که قطعا باور و مشارکت همگانی و اعمال مدیریت‌های عقلایی ومدبرانه، پیش شرط و الزام چنین موضوعی است. اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی ها و تأکید روی مزیت‌های تولید داخل وتلاش برای خود اتکایی است.

 قاسم مؤمنی مسؤول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت ثارالله شیراز در خصوص طرح های اقتصاد مقاومتی و تسهیلاتی که توسط بسیج سازندگی ناحیه ثارالله به آن ها تعلق می گیرد اظهار داشت : 26 طرح اقتصاد مقاومتی مشمول واگذاری وام‌های اقتصاد مقاومتی به متقاضیان توسط بسیج سازندگی سپاه ناحیه است.

وی با بیان این‌که تا پایان امسال واگذاری وام‌های اقتصاد مقاومتی به مردم برای راه‌اندازی طرح و عرصه‌های تولیدی اقتصادی زودبازده و کوچک را در دستور کار داریم، افزود: در واگذاری تسهیلات محدودیت منابع و اعتبارات نداریم و به هر متقاضی که تا پایان اسفندماه سال جاری قصد راه‌اندازی طرح‌های تولیدی داشته باشند حمایت مشاوره‌ای و تسهیلاتی ارائه می‌دهیم.

مؤمنی بابیان این‌که سود تسهیلات اقتصاد مقاومتی با نرخ 16 درصد تعیین‌شده، ادامه داد: متقاضیان پس‌ازاین که تسهیلات طرح موردنظر را دریافت کردند می‌توانند دوره تنفس یک‌ساله را انتخاب کنند که در این صورت پس از تنفس یک‌ساله قسط‌بندی آغاز می‌شود و وام‌گیرنده باید در قبال تنفس یک‌ساله سود مشارکت هم پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه راست ‌آزمایی تسهیلات واگذارشده به عرصه مورد نظر متقاضی از رویکردهای نظارتی بسیج سازندگی است تا اعتبارات در عرصه موردنظر هزینه شود؛ اضافه کرد: طرح‌های مورد نظری که مورد حمایت بسیج سازندگی قرار می گیرند شامل کشت گلخانه، گیاهان دارویی، پرورش قارچ و ماهی، بلدرچین، مرغ بومی، شتر مرغ و کبک است.

مؤمنی ابراز داشت: صنایع تبدیلی شامل تبدیل ضایعات کشاورزی، دام و طیور، لبنیات و اسانس‌گیری، گوهرتراشی، بسته‌بندی، ترشی و شوری‌جات، تولید علوفه هیدروپونیک، کارگاه بافندگی و فراوری محصولات سیب، انار و سایر محصولات باغی و اصلاح باغات از جمله طرح‌هایی است که متقاضیان در قالب تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه ثارالله می‌توانند به آن بپردازند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله در پایان شیراز اظهار داشت: متقاضیان راه‌اندازی واحدهای کوچک و زودبازده در این عرصه‌ها می‌توانند با مراجعه به بسیج سازندگی سپاه ثارالله واقع در بلوار پاسداران تسهیلات در نظر گرفته‌شده بهره‌مند شوند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: