شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۷:۵۹:۰۰
کد خبر: ۹۵۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
عاون سیاسی و امنیتی استاندار فارس خبر داد
معاون سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی استاندار فارس گفت: استان فارس در بحث اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رتبه پنجم را در بین استان‌های کشور دارد.

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبرگزاری فارس، هادی پژوهش جهرمی دیشب در ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس اظهار داشت: بنا بر اعلام سازمان برنامه و بودجه، فارس در بحث اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رتبه ششم را بین استان‌های کشور دارد و البته فاصله شاخص‌های آن با استان‌های صدر جدول ناچیز است.

وی افزود: یکی از دلایل کسب این رتبه اجرای 119 برنامه برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این استان بوده است.

معاون استاندار فارس با اشاره به معین بودن استان فارس در مرز شلمچه از تدارک برنامه‌های متعدد توسط نهادهای مردمی و دولتی استان برای ارائه خدمات به زادران اربعین خبر داد و گفت: شهرداری شیراز و برخی نهادهای دیگر مانند اوقاف استان فارس در نقاط نزدیک به خروجی مرز شلمچه مستقر شده و خدمات متنوعی را به زائران ارائه می‌دهند ضمن این که سپاه فجر فارس نیز موکب احمد بن موسی(ع) را در کربلا راه‌اندازی کرده خدمات تمام موکب‌های فارس نسبت به سال گذشته ارتقا کمی و کیفی داشته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس تصریح کرد: برگزاری سوگواری یکپارچه اربعینیان سومین حرم در شاهچراغ در دستور کار قرار دارد و مناسب است مردم و هیئات استان در این روز شکوه حضور خود را به منصه ظهور برسانند.

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس نیز در این نشست با بیان این که اجلاسیه پیرغلامان فارس به اذعان متولیان خوب برگزار شد، گفت: در این اجلاسیه برای بار نخست 75 مقاله از دانشگاه‌ها به دبیرخانه ارسال شد و دلنوشته‌های حسینی در قالب سه کتاب به چاپ رسید.

مظفر مختاری افزود: پیرغلامانی بودند بعد از 70 سال یک عکس نداشتند و با همکاری صدا و سیما 40 حلقه فیلم در موارد خاص و ایام محرم دریافت و نمایش داده شد و زندگی 64 پیرغلام برای الگوسازی نسل جوان مستندسازی و هشت سبک سینه زنی و عزاداری برای بار نخست ثبت ملی شد ضمن این که در اجلاسیه امسال از 110 نفر از پیرغلامان متولد 1320 به قبل استان تجلیل به عمل آمد.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: