شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۲۱:۵۱
کد خبر: ۹۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
آغاز توليد خنك‌كننده‌هاي نيروگاهي در شيراز
خط توليد خنك كننده‌هاي صنعتي نيروگاهي با سرمايه‌گذاري 450 ميليارد ريالي بخش خصوصي در شهرك صنعتي ملوسجان بيضاء و با در شهرستان شيراز آغاز شد.


به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از ايسنا منطقه فارس، نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي و در حاشيه آغاز توليد خنك‌كننده‌هاي شركت كولر هوايي‌آبان، به خبرنگاران گفت: سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي، اساس و پايه برنامه‌هاي تدوين شده در توسعه اقتصادي است.

علي اكبري با بيان اينكه حمايت از توليدكننده و توليدات داخلي يكي از الزامات سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي مد نظر مقام معظم رهبري است، گفت: سرپا نگه‌داشتن توليدكنندگان داخلي و حمايت از توسعه فعاليت‌هاي صنعتي و توليدي، يكي از مهمترين دغدغه‌هاي مجلس دهم و دولت‌مردان محسوب مي‌شود.

او با بيان اينكه مجمع نمايندگان فارس نيز در اين زمينه، همدل و همراه بوده و در مسير حمايت هرچه مطلوب‌تر از توليد كنندگان داخلي، در حدود وظايف و مسئوليت‌هاي محوله تلاش مي‌كنند، گفت: بي‌ترديد واردات کالاهایی که مشابه تولید داخل دارند مغایر با آموزه های اقتصاد مقاومتی است، مسئولان ارشد صنایع کشور باید نسبت به محدویت واردات این کالاها حساس باشند.

عضو كميسيون كشاورزي و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه تلاش همه مسئولان کشور و دغدغه مجلس و دلسوزان نظام، سرپا نگه‌داشتن صنایع و رونق بیشتر بخش صنعت، ایجاد اشتغال و درآمد در كشور است، گفت: واردات كالاهايي كه مشابه داخلي دارد و توليدات داخل نيز به لحاظ كيفيت و قيمت قابل رقابت با انواع وارداتي است، جفا به توليدكننده، توليد، اقتصاد كشور و اجرايي شدن اصول اقتصاد مقاومتي است.

او با بيان اينكه همه تلاش‌ها طي ماه‌هاي اخير معطوف به ممانعت از واردات كالاهايي است كه توليدات داخلي را تهديد مي‌كند و در كشور توان توليد آن وجود دارد، گفت: اگر کسی بر واردات این قبیل کالاها تاکید کند هم آموزه های اقتصاد مقاومتی را نادیده گرفته و هم به چهار چوب صنعت و اشتغال لطمه زده است.

اكبري با تصريح اينكه نمایندگان مجلس شوراي اسلامي حامی صنعتگر و حامی اقتصاد هستند و برای رونق بیشتر صنایع داخلی تلاش مي‌كنند، گفت: تکیه بر تولید داخلی و چشم نداشتن به صنایع و تولیدات خارج از کشور یک اصل پذیرفته شده است و همگان باید برای تحقق این امر بکوشند.

نماينده مردم شيراز در مجلس، با اشاره به تلاش‌هاي بخش خصوصي در توليد كالايي كه اكنون وابسته به خارج كشور هستيم، گفت: اينكه در شرايط كنوني با سرمايه‌اي قابل توجه زمينه توليد كالايي كه امكان صرفه‌جويي مقادير قابل توجهي آب در بخش صنعت را فراهم مي‌كند، قابل ستايش محسوب مي‌شود.

اكبري بر لزوم حمايت كامل از توليد كنندگان صنعتي در استان فارس با هدف رونق هرچه مطلوب‌تر اقتصادي تاكيد كرد.

به گزارش ايسنا، عضو انجمن مديران صنايع استان فارس و مدير عامل شركت كولر هوايي آبان نيز گفت: از ده سال قبل طرح راه‌اندازي اين خط توليد را مد نظر قرار داده و به‌دنبال جذب حمايت‌ها و فراهم كردن بستر براي راه‌اندازي خط توليد بوديم.

رضا خيري با ابراز تاسف از اينكه تاكنون هيچگونه حمايتي براي راه‌اندازي اين خط توليد از سوي سازمان‌هاي دولتي انجام نشده است، از شركت مپنا به‌واسطه همراهي‌ها و حمايت‌هاي انجام شده قدرداني كرد.

خيري گفت: اين خط توليد، با 450 ميليارد ريال سرمايه‌گذاري راه‌اندازي شده و در آن خنك‌كننده‌هاي نيروگاهي براي استفاده در صنايع برق توليد مي‌شود.

خيري با بيان اينكه خط توليد راه‌اندازي شده براساس آخرين متدها و تكنولوژي روز جهاني است، گفت: اين سيستم‌ها امكان استفاده از آب را در يك چرخه بسته در نيروگاه‌هاي برق ايجاد كرده و زمينه صرفه‌جويي 90 درصدي در آب مورد استفاده نيروگاه‌ها را فراهم مي‌كند.

عضو انجمن مديران صنايع استان فارس با بيان اينكه تاكنون براي 50 نفر اشتغال مستقيم ايجاد شده است، از توسعه اين خط توليد در آينده نزديك خبر داد و ابراز اميدواري كرد كه با همراهي مسئولان،‌ امكان تامين نيازهاي داخلي از محل توليدات صنايع داخل كشور فراهم شده و با هدف حمايت از صنعتگران و توليدكنندگان، واردات كالاهاي مشابه خارجي، محدود و ممنوع شود.




نام:
ایمیل:
* نظر: