کد خبر: ۹۵۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
معاون بنیاد مسکن در شیراز:
معاون بنیاد مسکن کشور از ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی ویژه خانوارهای دارای دو معلول کشور خبر داد.


به گزارش «بیکافارس» به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس، عزیز الله مهدیان در بازدید از مراحل ساخت مسکن ویژه خانواده‌های دومعلولی و بافت فرسوده  شهرستان فسا از اختصاص 510 میلیون تومان کمک بلاعوض و در قالب  وام‌های قرض الحسنه  به این طرح‌های مسکونی شهرستان فسا خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون 11 هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر در سطح کشور در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه بخشی از این واحدهای مسکونی در روستاها و بخشی در شهرهای کشور قرار دارند خاطرنشان کرد: تعداد واحدهای مسکونی برای خانواده‌های بیش از دو معلول در روستاهای کشور بیش از 900 واحد است که 250 واحد از آن در روزهای گذشته به بهره‌برداری رسیده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بیان کرد: واحدهای مسکونی برای خانواده‌های دارای چند معلول در سطح کشور در قالب تفاهم نامه‌ای بین سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان، خیرین و بنیاد مسکن در حال انجام است.

وی گفت: بخشی از هزینه‌های این واحدهای مسکونی توسط صاحبان این واحدها و از طریق اعطای تسهیلات بانکی با کارمزد اندک پرداخت می‌شود و امید است هیچ خانواده دارای چند معلول بدون خانه ظرف دو سال آینده در کشور وجود نداشته باشد.

ایجاد اشتغال و درآمد دغدغه اصلی روستاها است

محمدجواد جمالی، نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی، نیز در این بازدید با بیان اینکه تحول در روستاها به برکت نظام اسلامی چشمگیر و قابل توجه است اظهار داشت: در عین حال که با کمک نهادهایی مانند بنیاد مسکن فعالیت‌های عمرانی قابل اعتنا در روستاها انجام شده اما ایجاد اشتغال و درآمد دغدغه اصلی روستاها است،

وی افزود: بسیاری از روستاهای شهرستان فسا از خشکسالی ممتد رنج می‌برند و مسایل معیشتی و ایجاد درآمد به مشکل و چالش اصلی روستاها تبدیل شده است.

جمالی با اشاره به بافت‌های تاریخی، فرهنگی و بافت فرسوده شهری در شهرستان فسا و برخی از مناطق شهری این شهرستان خاطرنشان کرد: مناطق فرسوده شهری اغلب دارای بافت‌های فرهنگی و با ارزش است که باید در این بافت‌ها سرمایه‌گذری شود ضمن آنکه برخی از مناطق روستایی نیز دارای بافت‌هایی است که باید با سرمایه‌گذاری بیشتر سامان یابد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی به نهضت گازرسانی به روستاها اشاره کرد و گفت: تقریبا در 95 درصد از روستاهای ما این کار جلو افتاده، آبرسانی و برق‌رسانی‌ها انجام شده، خانه‌های بهداشت تاسیس شده و روستاها از امکانات عادلانه بهداشت و درمان برخوردارند اما در عین حال مشکل اصلی روستاها ایجاد درآمد و اشتغال است و از این رو پوشش حمایتی بیشتری در روستاها احساس می‌شود.

وی به معضل خشکسالی و کم‌آبی در شهرستان فسا اشاره کرد و گفت: کم‌آبی و تداوم خشکسالی سبب شده است که بسیاری از روستاییان یا مهاجرت کنند و بافت‌های روستایی خالی از سکنه شود و یا مشاغلی دیگر در روستاها ایجاد شود که چندان درآمدزا نیست.

جمالی افزود: متاسفانه تداوم خشکسالی سبب شده است که بار حمایتی نهادهایی مانند کمیته امداد و بهزیستی هم افزایش یابد و بسیاری از خانوارهای روستایی تحت پوشش این نهادها قرار بگیرند، این موضوع رایزنی و چاره‌اندیشی بیشتری می‌طلبد که تصمیم‌گیران و دستگاهای اجرایی و نهادهای حمایتی برای ایجاد درآمد و اشتغال در روستاها همت بیشتری داشته باشند.

ساخت 1029 واحد مسکن ویژه خانوارهای دارای دو معلول در استان فارس

عطاالله زمانی، مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس، در این برنامه از ساخت 1029 واحد مسکن ویژه خانوارهای دارای دو معلول در استان فارس خبر داد و اظهار داشت: طرح احداث سرپناه و مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول با همکاری بهزیستی استان فارس و در قالب تفاهم‌نامه‌ای با دستگاه‌های مسئول عملیاتی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه براساس این تفاهم‌نامه برای 725 خانواده زمین و تسهیلات و برای 304 خانواده تسهیلات احداث مسکن تامین می‌شود افزود: در این تفاهم‌نامه مقرر شده در نقاط شهری از 150 میلیون ریال کمک بلاعوض بنیاد مستضعفان، 100 میلیون ریال کمک بلاعوض بهزیستی استفاده شود و با تامین زمین مناسب از سوی سازمان زمین و مسکن و با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خیران این واحدهای مسکونی احداث شود.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: