شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۱:۳۳:۳۴
کد خبر: ۹۶۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
شیراز ؛
معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی استان فارس از برگزاری نخستین جشنواره نوآوری‌های صنایع دستی در استان خبر داد.

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از تسنیم ، زهرا الحمدی با اشاره به ضرورت نوآوری در صنایع دستی اظهار داشت: با توجه به برگزاری مسابقه ملی طراحی محصولات صنایع دستی، نخستین جشنواره نوآوری‌های صنایع دستی در استان فارس در آذرماه برگزار می‌شود. 

وی با بیان اینکه این جشنواره متناسب با موضوع مسابقه ملی طراحی محصولات صنایع دستی است، گفت: در این جشنواره نمایشگاهی از محصولاتی که با نوآوری تولید شده باشد، در معرض دید قرار می‌گیرد و ضمن آن کارگاه‌های آموزشی و تجلیل از هنرمندان صنایع دستی نیز برگزار می‌شود. 

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی فارس برگزاری این جشنواره را منوط به موافقت ستاد مرکزی صنایع دستی دانست و افزود: نوآوری در طراحی و تولید لازمه حوزه صنایع دستی است چراکه سبب می‌شود این هنر در سبد کالای خانوار قرار گیرد. 

الحمدی به مسابقه ملی طراحی محصولات صنایع دستی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این مسابقه در سطح ملی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان تا 16 آذرماه فرصت دارند تا محصولات خود را ارسال کنند. 

وی با بیان اینکه باید انقلابی در طراحی محصولات صنایع دستی صورت گیرد، تصریح کرد: هدف از این مسابقه ارائه تغییر و نوآوری در نقش، طرح و تولید صنایع دستی است و در محور پوشاک، ظروف کاربردی و غیره این مسابقه برگزار می‌شود. 

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان فارس بیان کرد: از آنجا که جوایز به محصول تعلق می‌گیرد هنرمندان می‌توانند به صورت مشارکتی در این مسابقه شرکت کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: