يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۷:۱۲:۳۲
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۹۶۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱
شهردارشیرازگفت: ورود قطار قرن 19 به شیراز به عنوان شهری گردشگری و همچنین درکنار حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع)اصولی وزیبنده نیست.
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل ازشیرازه، علیرضا پاک فطرت درحاشیه همایش شهرسازی ریل پایه اظهار داشت: هرشهری دارای یک نوع بافت شهرسازی، طراحی وبرنامه ریزی ویژه ای است و ارائه این طرح نشان از بی اطلاعای از شهر شیراز است.

وی با اشاره به اینکه توسعه حمل و نقل ریلی به دلیل نداشتن اعتبار تنها 2 تا 3 درصد توسط حمل و نقل ریلی انجام می‌شود، افزود: درکشورهای پیشرفته بالای 20 درصد از ظرفیت حمل ونقل ریلی استفاده می شود و اگر این سیستم به مرکز شهرفرهنگی ومذهبی شیراز آورده شود نه تنها باصرفه نیست بلکه از نظر شهری جوابگو نمی باشد و مشکلی را براین شهر تحمیل می کند.

شهردارشیراز خاطر نشان کرد: آوردن سیستم حمل ونقل ریلی به درون  شیراز نیاز به تخریب منازل و بافت های تاریخی دارد بنابراین اجرای چنین طرحی برای شیراز منطقی نمی باشد.

پاک فطرت تصریح کرد: به دلیل اینکه عده ای بیسواد خود را انسانی فهیم و دانا می دانند از نظر کارشناسان بهره نمی برنند و در نتیجه اقدام به  ارائه طرح های می کنند که هیچ گونه بازده مثبتی نداشته است.

وی بیان داشت: مناسب ترین طرح برای شهرشیراز راه اندازی سیستم تراموا است وبا اجرایی شدن این طرح هیچ گونه فضایی را اشغال نمی کند وبرای  سیستم حمل ونقل ریلی شهر  با ارزش ومفید می باشد.

وی بیان داشت: احداث ایستگاه اتوبوس درکنار پایانه های راه آهن، فرودگاه ازدیگر طرح هایی در دست جرا  می باشد و در این راستا فاز نخست پایانه درون وبرون شهری درگلستان نیز عملیاتی شده است.

 تقی زاده  معاون وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: کاهش تصادفات حمل ونقل جاده ای، تسریع درجابجایی کالا ومسافر ونیز استفاده  کمتراز خودروهای شخصی ازدیگر مزایای اجرایی شدن طرح استفاده از خطوط حمل ونقل ریلی درکشور است.

وی با اشاره به اینکه شهرها  باید برپایه اصول حمل ونقلی احداث شود، افزود: بدون توجه به خودروها شاهد توسعه شهرسازی درکشور هستیم که تبعات جبران ناپذیری را برساختار ها ی شهری ایجاد می کند.

مدیرکل راه آهن فارس دراین نشست  درمورد اهداف برپایی این همایش گفت: با عنایت به سیاست های جدید وزارت راه وشهرسازی درحوزه حمل ونقل وشهرسازی ، همایش شهرسازی ریل پایه با هدف برسی وبسترسازی توسعه همزمان ویکپارچه  شهری ومنطقه ای مبتنی برتوسعه خطوط پرسرعت ریلی  درون وبرون شهری ورفاه حال شهروندان برگزار شده است.

مهرداد انصاری خاطرنشان کرد: توسعه شهرسازی نوین، محیط زیست، ارتقاء کیفیت زندگی، ابعاد اجرایی مالی، حقوقی، فنی وفرهنگ وارتباطات،محورهای دیگر همایش است.

نام:
ایمیل:
* نظر: