شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۱:۵۰:۰۷
کد خبر: ۹۶۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
گفتگویی با خیر جوان و کار آفرین نودانی
مهندس علامه زاده توانسته تا کنون بیش از 200 نفر از جوانان و متقاضیان کار در شرکت مهندسی دُر ریز و شرکتهای همجوار مشغول به کار نماید .
به گزارش سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای این استان ، مهندس حمید علامه زاده در سال 1359در روستای نودان از توابع شهرستان کازرون در یک خانواده مذهبی دیده به جهان گشود وی تحصیلات ابتدایی و راهنمایی خود را را در روستای محل تولد خود به پایان رسانید و علیرغم اینکه دارای استعداد فراوانی بود در سال اول دبیرستان به علت فقر مالی ترک تحصیل کرد و درس را رها کرد تا به امرار و معاش خانواده کمک کند و یکی دو سال بعد به خدمت مقدس سربازی اعزام شد.

مهندس علامه زاده پس از اتمام خدمت مقدس سربازی راهی عسلویه شد تا دریکی از شرکت ها مشغول به کار شود اما به هر شرکتی که مراجعه میکرد از وی تخصص میخواستند که متاسفانه ایشان فاقد هرگونه تخصص صنعتی بود و مهندس تصمیم میگیرد به شهر نودان برگردد و دوباره عزم خود را جزم میکند به شیراز برود در جایی حتی به عنوان شاگردی مشغول به کار شود ، اما متاسفانه باز هم شیراز به هرجایی که مراجعه میکند با در بسته مواجه میشود و کلافه میشود.

در همین ایامی که مهندس در شیراز به دنبال کار بود و از همه جا نا امید شده بود یک تابلو فلزی که در پارک ولی عصر (عج) شیراز نصب شده بود زندگی مهندس را تغییر داد متن تابلو این بود (مرکز آموزش فنی و حرفه ای استان فارس در رشته های فنی تاسیسات ، برق صعنتی ، جوشکاری و ... کارآموز می پذیرد.

دیدن این تابلو بارقه امیدی در دل مهندس روشن کرد و مهندس دوان دوان به سمت فنی و حرفه ای استان رفت اما دوباره مهندس به در بسته خورد و مسئولان فنی و حرفه ای اذعان داشتند ظرفیت مرکز شیراز تکمیل شده و تنها مرکزی که در استان دارای ظرفیت است شهرستان آباده هست اما وی ناامید نشد و تصمیم خود را گرفته بود و ایشان سریعا به نودان رفت و بار سفر بست و راهی شهرستان آباده شد.

مهندس علامه زاده مدت یکسال در مرکز فنی و حرفه ای شهرستان آباده در 8 رشته تاسیسات حرارت مرکزی ، برق صعنتی ، برق ساختمان ، جوشکاری برق ، جوشکاری درب و پنجره ، جوشکاری آرگن ، کامپیوتر و باغبانی موفق به اخذ گواهینامه شد که هر کدام از این دوره ها معادل یه مدرک کاردانی می باشد.

پس از گذراندن این دوره ها به ایشان پیشنهاد می شود که به عنوان استاد در مرکز فنی و حرفه ای آباده مشغول به کار شود اما از انجایی که مهندس عاشق کار کردن در محیط های صنعتی بزرگ بود دوباره راهی عسلویه شد و در شرکت مهندسی دُر ریز (DOR RIZ) مشغول به کار شد و چون دارای استعداد فراوانی بود به تحصیل خود ادامه داد و هم اکنون دارای مدرک مهندسی عمران ، مهندسی تاسیسات و کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی می باشد.

وی در حال حاضر یکی از مدیران ارشد شرکت مهندسی دُر ریز می باشد که در پارس جنوبی (عسلویه) در پروژه های مختلف مشغول به فعالیت است. مهندس علامه زاده توانسته تا کنون بیش از 200 نفر از جوانان و متقاضیان کار در شرکت مهندسی دُر ریز و شرکتهای همجوار مشغول به کار نماید و در کارهای فرهنگی از قبیل برگزاری مراسمات ولادت و شهادت ائمه معصومین (ع) ، ایام الله ها ، ساخت مسجد و حسینیه ، مدارس، کمک به بی بضاعتین و ... همیشه پیشقدم بوده و مساعدت مالی کرده است

مهندس علامه زاده دارای طبعی لطیف و شاعرانه است گاهی هم شعر می سراید و گاهی هم با یکی از شاعران خطه جنوب به نام محمد غلامی به مشاعره می پردازد و همین طبع شعر گونه او سبب شده هزینه چاپ چند کتاب شعر را پرداخت کند


نام:
ایمیل:
* نظر: