جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۳:۲۸:۵۲
کد خبر: ۹۶۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲
قزلسفلی خبر داد:
گروه فعالیت‌های قرآنی: فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی فارس از برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی «ترنم وحی» همزمان با هفته بسیج با حضور نخبگان قرآنی دانشگاه‌های استان، فردا در شیراز خبر داد.

به گزارش سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبرگزاری ایکنا ،   اسماعیل قزلسفلی، فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، از برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن «ترنم وحی» در شیراز خبر داد و گفت: این مسابقات فردا، ۴ آذرماه همزمان با هفته بسیج به میزبانی دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینكه این جشنواره یكی از برنامه‌های قرآنی در نظر گرفته شده بسیج دانشجویی برای سال تحصیلی جاری است، افزود:‌ در این مرحله ۲۵۰ نفر از نخبگان قرآنی دانشگاه‌های استان
فارس
به رقابت خواهند پرداخت.
قزل‌سفلی با اشاره به اینكه این مسابقات در دو بخش قرآن و عترت برگزار می‌شود، گفت: بخش قرآن خود دارای دو بخش شفاهی و كتبی است كه مسابقات شفاهی شامل رشته‌های ترتیل، حفظ از یك جزء تا كل، اذان و تواشیح قرآن كریم است.
فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی فارس ادامه داد: مسابقات بخش كتبی نیز در رشته ترجمه و مفردات جزء ۲۹ و ۳۰ قرآن كریم ترجمه آیت‌الله‌العظمی ناصر مكارم شیرازی برگزار می‌شود.
وی با تصریح اینكه مسابقات عترت نیز در دو بخش شفاهی و كتبی برگزار می‌شود، گفت: مسابقات بخش شفاهی شامل سخنرانی با موضوع اهل بیت(ع) و مسابقات بخش كتبی شامل كتابخوانی با موضوع «انسان ۲۵۰ ساله» نوشته آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
قزل‌سفلی با یادآوری اینكه این جشنواره در سه بخش دانشگاهی، شهرستانی و استانی برگزار می‌شود، گفت: امسال سال نخست برگزاری این جشنواره است و به یاری خدا در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.
فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی فارس اظهار كرد: مرحله دانشگاهی این جشنواره از ابتدای سال تحصیلی جاری، مرحله شهرستانی از ۱۳ آبان به بعد برگزار شده‌اند كه فردا مرحله استانی است.
وی در پایان اظهار كرد: این جشنواره كاملاً دانشجویی است و حتی اساتید و كاركنان دانشگاه‌های مختلف هم نمی‌توانند در این جشنواره شركت كنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: