دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۲:۱۶:۰۱
کد خبر: ۹۶۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶
معاون هماهنگ کننده سپاه فجر :
سعید کوشکی معاون هماهنگ کننده سپاه فجر گفت : : بسیج ویژگی هایی دارد که اولین معیار آن این است که میقات پابرهنگان است ، یعنی هرجایی که انسان مظلومی وجود دارد ، بسیج وارد می شود و به کمک آنها می شتابد

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس ، سرهنگ سعید کوشکی معاون همانگ کننده سپاه فجر عصر امروز در جشنواره جهادگران علم و فناوری که به مناسبت هفته بسیج برگزار شده بود، گفت : امروز بهترین فرازی که در مورد بسیج در کشور می توانیم استفاده کنیم بیانات امام راحل به عنوان معمار کبیر انقلاب اسلامی می باشد .

وی ادامه داد : امام راحل جرأت و شهامت را به این مملکت هدیه داد که در طول جنگ بارها این شهامت همراه با از خودگذشتگی و فداکاری مشاهده شد .

وی در ادامه ضمن تشریح ویژگی های ممتاز بسیج ؛ تصریح کرد : بسیج ویژگی هایی دارد که اولین معیار آن این است که میقات پابرهنگان است ، یعنی هرجایی که انسان مظلومی وجود دارد ، بسیج وارد می شود و به کمک آنها می شتابد .

وی با بیان اینکه همین پابرهنگان در طول تاریخ عهده دار انقلاب و اسلام بوده اند ؛ یادآور شد : اخلاص ، عمل به اندازه و عمل به هنگام از ویژگی های منحصر به فرد بسیج می باشد که در جبه های جنگ نیز کاملا مشهود بود .

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر ادامه داد : ما در در جبه های قرار گرفتیم که اولین عامل موفقیت در این جبه ایمان و اقامه امر الهی می باشد که متأسفانه امروز مشاهده می شود برخی آنقدری که به فضای بیرون و دیگر کشورها اعتماد دارند به وعده های الهی ایمان ندارند .

کوشکی در خصوص دیگر ویژگی های بسیج گفت : بسیجی مؤمن به امام و ولایت است که در این خصوص نیز مشاده می شود افرادی از یک طرف شعار ولایت پذیری می دهند و از طرفی دیگر دل به سران فتنه بسته اند که در اینگونه مواقع باید توجه داشت افراد می بایست مواضع خود را صریح و شفاف مشخص کنند و توجه داشته باشند که ولایت فقیه و جریان های فتنه گر را نمی شود همزمان با هم جمع کرد .

وی با بیان اینکه بسیجیان همواره صادق و راستگو هستند ؛ اظهار داشت : بسیجی هر هر چیزی را که می گوید از روی یکرنگی است و به وعده های خود عمل می کند و همین امر باعث می شود بسیجی به حاشیه رانده نشود .

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر در ادامه تصریح کرد : یکی از ویژگی های بسیجی این است که شرمنده و شرمسار است که البته این شرمساری آنها فقط در برابر شهدا می باشد و در مقابل هرچیز بی بنیانی احساس شرمندگی نمی کند .

وی در ادامه با تأکید بر اینکه بسیجی مجاهد و خط شکن است ؛ خاطر نشان کرد : متأسفانه در این خصوص بعضی ها تهمت افراطی گری و تندروی می زنند که البته نباید به آنها اعتنایی کرد و این افراد که چنین تهمت هایی می زنند باید توجه داشته باشند که اگر همین بسیجیان نبودند الان آنها در مسند قدرت نبودند و در واقع نظامی وجود نداشت که آنها چنین اظهار نظرهایی کنند .

سعید کوشکی ادامه داد : از دیگر ویژگی های بسیجی این است که امانت دار است ، به این معنا که اگر میلیاردها ثروت در اختیار او قرار گیرد به هیچ وجه از آن تخطی نمی کند و وارد اشرافی گری نمی شود که امروز متأسفانه مشاهده می شود در جاهایی که تفکر بسیجی حاکم نیست مشکلات و تخلفاتی به وجود می آید .

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر با اشاره به اینکه بسیجی عطر حضور خود را هر جا که باشد اشاعه می دهد و شمیم دلارای ایمان را از خود منعکس می کند ؛ یاد آور شد : این عطر حضور در تمام جاهایی که بسیجیان حضور دارند به مشام می رسد و در صورتی که این عطر حضور استشمام نشود ، حتما مشکلی و نقصی وجود داشته است که می بایست بررسی و رفع شود .

وی در ادامه سخنان خود در خصوص ویژگی های بسیجیان گفت : بسیجی وامدار است و گوش به حرف ولی امر خود است و در هر صورت کار خود را انجام می دهد و در واقع محدویت پذیر نیست و همواره به دنبال حل مشکلات است .

کوشکی افزود : در شرایط جنگ شرایط بسیار سختی حاکم بود که رزمندگان همواره صبر پیشه می کردند و امروز فرهنگ بسیجی در کشورهای همسایه اشاعه شده است که در کشورهایی نظیر سوریه ، عراق و یمن به وضوح این تفکر مشاده می شود .

وی در ادامه با اشاره یه اینکه بسیجی میبایست عالم باشد ؛ خاطر نشان کرد : این علم می بایست در راستای منفعت کشور خرج شود و در واقع علم همراه با عمل باشد که در این خصوص می توان به مدل رفتاری نخبگان بسیجی در حوزه های موشکی و هسته ای اشاره کرد که تمام تلاش علمی خود را در این راستا به کار گرفته اند و همین عمل باعث شده است هرگاه رزمایش موشکی در کشور یا خارج از مرزها برگزار شود ، دشمنان ما صدها کیلومتر عقب نشینی کنند .

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر یادآور شد : امروز اگر در اقتصاد مشکل داریم ، دلیلش این است که برخی ها شعار می دهند اما عمل نمی کنند که ریشه این کار هم به تفکرات سکولاریستی آنها بر می گردد .

وی ادامه داد : امروز به برکت تفکری که در برخی از حوزه ها مانند هسته ای و موشکی داشته ایم شاهد آن هستیم کشوری که شش هزار کلاهک هسته ای دارد ، در برخی از جاها از ایران درخواست کمک می کند .

کوشکی در پایان خاطر نشان کرد : امروز باید باور کنیم که دشمن به ما چیزی نمی دهد و تمام حرف و تلاش دشمن این است که با اقتدار ایران مقابله کند و در این راه از هیچ چیزی که می تواند برای اقتدار ایران مشکل آفرین باشد دریغ نمی کنند .

 

 

 

 

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: