يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۵:۲۸:۲۰
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۹۶۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳
نماینده ولی فقیه در فارس گفت: دشمن در نفوذ جریانی در کشور به دنبال آن است که به‌غیراز نفوذ فردی، آرام‌آرام تفکری را در جامعه حاکم کند و افکار و اندیشه‌ مردم را تغییر دهد که اگر غفلت کنیم آن را عملیاتی خواهد کرد.
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل از شیرازه، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز سومین حرم اهل‌بیت (ع) با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد برجام اظهار داشت: همان‌گونه که معظم‌له تکلیف مسؤولان مربوطه را در این مورد به‌طورکامل مشخص کردند، در صورتی‌که آمریکا به‌طور مجدد تحریم‌های 10 ساله خود را اجرایی کند، ما دیگر هیچ‌گونه تعهدی در برابر برجام نخواهیم داشت.

 در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور جهانی دوستداران امام حسین (ع) در راهپیمایی عظیم اربعین بین نجف و کربلا گفت: آنچه درباره این راهپیمایی گفته شود باز نیز نمی‌توان از ابعاد مختلف این حرکت تاریخی را تبیین کرد.

امام‌جمعه شیراز افزود: اگر حرکتی با یک‌هزارم این جمعیت در راستای اهداف استکبار صورت گرفته بود، با تمام بوق و کرناهای خود گوش فلک را کر می‌کردند اما دیدیم که در برابر این راهپیمایی باعظمت و تاریخ‌ساز سکوت کردند.

وی از دولت و مردم عراق به خاطر میزبانی خوب از راهپیمایان اربعین حسینی قدردانی کرد و همچنین حضور مردم فارس به‌ویژه شیرازی‌های مؤمن و انقلابی به‌خاطر شرکت گسترده در مراسم اربعین حسینی و راهپیمایی‌هایی که از نقاط مختلف به سمت حرم مطهر احمد بن موسی شاه‌چراغ (ع) و درنهایت به این حرم مطهر منتهی شد تشکر کرد.

خطیب جمعه شیراز ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آینده این حرکت عظیم باشکوه بیشتر و با کیفیت بهتر برگزار شود.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه رحلت آیت‌الله موسوی اردبیلی را تسلیت گفت و یاد آن عالم فقیه را گرامی داشت و اظهار کرد: آیت‌الله موسوی اردبیلی پیش از انقلاب در عرصه فرهنگ و قلم خدمات بسیاری را ارائه کرد و جز نویسندگان مجله اسلام آن زمان بود که به تربیت شاگردان بسیار در دروس گوناگون همت گماشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در زمان امام راحل مدیریت دستگاه عظیم قضا را در زمان مرحوم آیت‌الله بهشتی عهده‌دار شد.

وی ادامه داد: آیت‌الله موسوی اردبیلی شاگردان بسیاری را تربیت و به تأسیس حوزه علمیه و دانشگاه مبادرت کرد.

ایمانی همچنین با اشاره به پنجم آذرماه سالگرد تأسیس بسیج مستضعفان به‌فرمان امام راحل تصریح کرد: تمام نخبگان، صاحبان قلم و اندیشه موظف هستند با هرگونه تفکر سیاسی، جناحی و حزبی، آثار وجودی بسیج را مورد ارزیابی قرار دهند و تفکر بسیجی را تشویق کنند و این رایحه دل‌انگیز را به مشام جهانیان برسانند.

وی با اشاره به فرمایشات حضرت امام (ره) مبنی بر این‌که اگر تفکر بسیجی حاکم شد، دشمن قطع امید می‌کند، خاطرنشان کرد: دشمن در نفوذ جریانی در کشور به دنبال آن است که به‌غیراز نفوذ فردی، آرام‌آرام تفکری را در جامعه حاکم کند و افکار و اندیشه‌ مردم را تغییر دهد که اگر غفلت کنیم آن را عملیاتی خواهد کرد.

ایمانی تصریح کرد: مجموعه‌ای که می‌تواند جلو نفوذ جریانی دشمن بایستد تفکر بسیجی به معنای دفاع از ارزش‌ها و اصالت‌ها و خوبی‌ها است.

وی اظهار داشت: عده‌ای دانسته و یا ندانسته برای تضعیف بسیج آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و مقدمات نفوذ جریانی را در مملکت فراهم می‌کنند.

خطیب جمعه شیراز بابیان این‌که بی‌اعتنا از کنار شخصیت‌های ارزشمند بسیجی عبور کردن، فضای نفوذ جریانی دشمن را در کشور فراهم می‌کند، گفت: امروز دشمن در سوریه و عراق از بسیج می‌ترسد و دیروز صدام در دفاع مقدس نیز از بسیج می‌ترسید و آمریکا نیز از این تفکر در هراس است و نسبت به آن حساسیت نشان می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در فارس همچنین در نخستین خطبه نماز جمعه امروز شیراز بابیان این‌که در نظام سرمایه‌داری یک درصد مالک 80 درصد است که نشان از بیماری اقتصادی و جامعه بیمار غرب دارد اضافه کرد: اسلام این روش را نمی‌پذیرد و قبول ندارد و به فرموده امام صادق (ع) عامل پایداری اسلام و مسلمانان این است که ثروت در اختیار انسان‌های سالم و مؤمن باشد، کسانی که بدانند با ثروت چه کنند و چگونه تولید را بالا ببرند و به چه نحوی مصرف داشته باشند.

وی افزود: عامل بدبختی مسلمانان این خواهد بود که ثروت آنان در اختیار افراد نادان و جاه‌طلب، انحصار‌طلب، زراندوز و اسراف‌کار باشد.

ایمانی همچنین با اشاره به آیه هفتم سوره حشر تصریح کرد: ثروت نباید در اختیار گروه خاصی قرار گیرد و باید دست‌به‌دست بچرخد و درحرکت و جریان باشد.

خطیب جمعه شیراز این‌که یک حقوق 500 هزار تومان اما حقوق و پاداشی دیگر بیش از 200 میلیون تومان باشد را نشانه بیماری اقتصاد دانست و گفت: کجای عقل و منطق، انصاف و دین این‌گونه تضاد و تبعیض را می‌پذیرد.

وی با اشاره به این‌که درآمدی که بدون جنگ و خونریزی قسمت مسلمان می‌شود باید به بیت‌المال برگردد چراکه سهم اول آن متعلق به خدا و سپس رسول او و پیشوا و رهبر و رئیس حکومت است تا عاید مردم شود و این ثروت نباید در اختیار گروه خاصی قرار گیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: