دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۷:۰۸:۰۵
کد خبر: ۹۶۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳
توسط جوان مخترع و نخبه شیرازی صورت گرفت :
مخترع جوان شیرازی که در حال حاضر مسئولیت مرکز رشد شهدای هسته ای و کارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس را بر عهده دارد مدال طلا و نقره جهانی خود را به آستان مقدس حضرت شاه چراغ (ع) تقدیم کرد .

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی وفناوری استان فارس ، مسعود تمدن جوان نخبه شیرازی که هفته گذشته مدال طلا و نقره جهانی خود را به کاروان بازماندگان از اربعین حسینی جهت متبرک شدن و انتقال آن به آستان مقدس شاه چراغ (ع) اهداکرده بود ، گفت : این مدال ها که برای ایشان از ارزش بالایی نیز برخوردار بوده است در سال 1391 در مسابقات جهانی اختراعات در کره جنوبی کسب کرده است که با توجه به اعتقادی که به حضرت احمد ابن موسی  (ع) درکمک و یاری او داشته است این مدال را به آستان مقدس شاه چراغ (ع) تقدیم نموده است .

وی در خصوص عنوان اختراع خود که توانسته بود دو مدال جهانی را کسب نماید ، بیان کرد : با توجه به مشکلات کمربند ایمنی و خسارات جانی وارده به سرنشینان خودرو که بسیاری ازاوقات به کمربند ایمنی بر می گردد ، سیستم هوشمند کمربند ایمنی را اختراع کرده است که با توجه به سنسورهای هوشمندی که در آن تعبیه شده است می تواند بسیاری از اوقات از تلفات جانی جلوگیری کند .

مسئول مرکز رشد شهدای هسته ای در ادامه یاد آور شد : این کمربند در صورتی که بسته نشود خودرو روشن نمی شود و در صرتی که به صورت استاندارد نیز بسته نشود ، به راننده تذکر می دهد و در صورت هر گونه مشکل در سیستم کمربند ایمنی سرعت خودرو را کنترل می کند تا از بروز حوادث ناگهانی که ممکن است به خسارت های جانی جبران ناپذیر منتج شود جلوگیری کند .

وی اضافه کرد : با توجه به ویژگی های منحصر به فردی که در این اختراع تعیبه نموده است در مسابقات جهانی اختراعات در کره جنوبی توانسسته است نظر دواران را جلب کند به طوری که این اختراع دومدال طلا و نقره جهانی را از آن خود کرده است .

مسئول کارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس در ادامه گفت : با توج به دغدغه ای که در خصوص حفظ جان هموطنان و جلوگیری از تلفات جانی داشته است ، پس از کسب تأییدیه های لازم از مراجع ذیربط و طی مراحل آزمایشی ، این اختراع را تجاری سازی کرده است و در حال حاضر بر روی برخی از خودروها نصب می باشد.

تمدن در پاسخ به سوال خبرنگار سازمان بسیج علمی در خصوص هدف خود از اهدای این دو مدال جهانی به حرم حضرت شاه چراخ (ع) ، تصریح کرد : اهدای مدال های جهانی کمترین کاری است که او می تواند جهت نشان دادان ارادات خود به اهل بیت و امام زاداگان نشان دهد و همه زندگی خود را مدیون اهل بیت خصوصا امام حسین (ع) می باشد و به همین دلیل جهت متبرک شدن مدال های خود آن را به کاروان بازماندگان از اربعین حسینی تقدیم کرده است که آن را به موزه آستان مقدس حرم حضرت احمد ابن موسی (ع) تقدیم نمایند .

وی در پایان خاطر نشان کرد :  حرم حضرت شاه چراغ (ع) برکات زیادی را برای مردم شیراز داشته است که ایشان نیز در بسیاری از اوقات به حضرت احمد ابن موسی الرضا  متوسل می شود .

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس ، مسعود تمدن از بسیجیان نخبه و فعال استان فارس می باشد که علاوه بر کسب مدال طلا و نقره جهانی کره جنوبی ، کسب جایزه ویژه مسابقات کشور آلمان در سال 1392 ، کسب مقام اول جشنواره بنیاد ملی نخبگان در سه سال متوالی و راه اندازی شرکت دانش بنیان بتر را در آلبوم افتخارات خود به همراه دارد .

نام:
ایمیل:
* نظر: