چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۱:۰۳:۵۲
کد خبر: ۹۷۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
در فارس
نماينده مردم شهرستان‌هاي رستم و ممسني در مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به ظرفيت‌هاي كشاورزي، معدني و گردشگري اين دو شهرستان، گفت: زمينه‌هاي سرمايه‌گذاري‌هاي بزرگ در اين 2 شهرستان به‌خوبي وجود دارد.
به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبر نور آباد
مسعود گودرزي يكشنبه 7 آذر در ديدار با رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس و معاونان اين سازمان، گفت: با وجود ظرفیت‌های بسیار بالا در شهرستان‌هاي ممسني و رستم، از جمله نفت خیز بودن، نزدیکی به دریا، تولید محصولات کشاورزی و باغی متنوع، داشتن نیروی انسانی فعال و تحصیلکرده، تلاش براي ايجاد يك جهش چشمگير در ايجاد اشتغال پايدار و رفع بيكاري و رونق فعاليت‌هاي اقتصادي، يك ضرورت است.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجه مجلس شوراي اسلامي، اعتقاد دارد كه شرایط برای سرمایه گذاری و سودآوری اقتصادی در دو شهرستان ممسنی و رستم مي‌تواند با حمایت، هدایت، راهنمایی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی ذیربط شکل واقعی به خود بگیرد تا اشتغال و توسعه اقتصادی پایدار شكل واقعيت به خود بگيرد.
گودرزی با اشاره به تلاش‌هاي انجام شده در شهرستان‌هاي ممسني و رستم براي رفع موانع سرمايه‌گذاري، گفت: اكنون زمینه سرمایه‌گذاری بخش‌های دولتی و خصوصی و حتی خارجی، برای اجرای طرح‌های بزرگ در این شهرستان فراهم است و همه از سرمايه‌گذاران استقبال مي‌كنيم.
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید نگاه ویژه‌ای به بخش صنعت، خدمات و کشاورزی داشت، گفت: دغدغه اصلی دولت و مجلس رفع موانع بیکاری است، اما دست‌يابي به اهداف مشخص شده، نيازمند همراهي و تعامل همه دستگاه‌ها در جذب و حمايت از سرمايه‌گذار است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نيز با اشاره به اینکه شهرستان‌هاي ممسنی و رستم پل ارتباطی استان‌ فارس با خوزستان، كهگيلويه و بويراحمد و بوشهر و خليج فارس محسوب مي‌شود، گفت: برنامه ریزی، ساماندهی و حمایت از واحدهای موجود و فراهم کردن زمینه اشتغال وسرمایه گذاری‌های جدید ازطریق ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی زمینه ساز رونق اقتصادی دراین منطقه است.
علی همتی افزود:‌ با وجود باغ‌هاي فراوان انگور و سایر محصولات کشاورزی، گسترش صنایع تبدیلی، تکمیلی و بسته بندی و ایجاد انبارها و سردخانه‌های جدید می‌تواند ميزان ضایعات محصولات کشاورزی را به ميزان قابل توجهي كاهش دهد.
وي با بيان اينكه با هدف رشد، توسعه و رونق اقتصادی، اولویت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌ها و مناطق مختلف استان را در اختیار سرمایه گذاران و تولیدکنندگان و مسئولان قرار داده‌ايم، گفت: اكنون 69 واحد دارنده پروانه بهره برداری با میزان سرمایه گذاری بالغ بر 238 میلیارد ریال و اشتغال مستقیم 776 نفر در شهرستان ممسني فعال است.
همتي با بيان اينكه 14درصد کل پروانه‌های صادره صنایع غذایی و آشامیدنی استان فارس مربوط به شهرستان ممسني است، گفت: تعداد 47 واحد جواز تاسیس در شهرستان ممسنی با میزان سرمایه پیش بینی شده 8739 میلیارد ریال و اشتغال 988 نفر صادر شده است.
رئيس سازمان صنعت استان فارس گفت: تعداد پروانه‌های بهره برداری صادره در گروه صنایع کانی غیر فلزی 36 فقره با سرمایه گذاری 116میلیارد ریال و 374 نفر اشتغال و تعداد جواز تاسیس صادره در گروه صنایع کانی غیر فلزی 18 فقره با سرمایه گذاری پیش بینی شده 158 میلیارد ریال و 187 نفر اشتغال است.
همتي با بيان اينكه اكنون 6 معدن فعال در ممسني وجود دارد، گفت: اين معادن با ذخیره قطعی 28 میلیون تن و سرمایه گذاری 34 میلیارد ریال، سالانه 685 هزار تن محصول استخراج كرده و باعث اشتغال مستقيم 53 نفر شده‌اند.
وي با اشاره به وجود ظرفيت‌هاي مناسب براي صادرات محصولات كشاورزي و صنايع‌دستي در شهرستان ممسني، لزوم ايجاد صنايع تبديلي و تكميلي در اين شهرستان را راهكاري مهم براي ممانعت از زيان توليد كنندگان و فراهم شدن بسترهاي صادرات محصولات دانست.
نام:
ایمیل:
* نظر: