شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۳۲:۱۳
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۹۷۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
آموزش و پرورش بگوش باش!!!
فریاد انتقاد از کاسبان کتاب های کمک آموزشی غیر استاندارد هیچ گاه به گوش مسئولین نرسیده و در حال حاضر هم شاهد انتشار کتاب های کمک آموزشی با محتوای پوچ گرایی و شبهه افکنی دینی اعتقادی در مدارس جهرم هستیم.

به گزارش تنویر به نقل از پسین جهرم، بر اساس آیین نامه ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی؛ که در هشتصد و بیست و هشتمین جلسۀ شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسیده است ، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ماموریت دارد تا همه مواد و رسانه های آموزشی را بررسی کرده و مهر تایید بزند و نهادهای فرهنگی وزارت ارشاد و بدنه آموزش و پرورش ملزم به اجرای این مصوبه هستند.

حال با این وجود در طول چند هفته گذشته شاهد توزیع کتابی تحت عنوان کتاب کمک آموزشی که هزینه ی آن در ابتدای سال تحصیلی از دانش آموزان اخذ شده در سطح مدارس جهرم بودیم که مروج پوچ گرایی و ایجاد شبهه های عمیق اعتقادی و عدم خداباوری در اذهان دانش آموزان است.

این کتاب کمک آموزشی با زبانی به اصطلاح کودکانه حاوی پیام هایی است که اعتقادات دانش آموزان را هدف قرار داده و در ذهن دانش آموز ایجاد شبهه می کند.

برخی در مدارس جهرم بر طبل نادانی می کوبند/انتشار کتابی با شبهات اعتقادی برای دانش آموزان

از مطالب پوچی در این کتاب آورده شده است که می توان به این سوالات که " خدای عزیز تو چطور تونستی بدونی که خدا هستی ؟" و یا "خدای عزیز تو قصد داشتی که زرافه این شکلی باشد یا که تصادفا این شکلی شد ؟" ویا همچنین "خدای عزیز فکر می کنم دستگاه منگنه یکی از بزرگترین اختراعات تو باشد "  و نمونه هایی از این قبیل اشاره کرد . از آنجا که هیچ منبعی برای پاسخ گویی به این شبهات درنظر گرفته نشده و اثبات و فهم این موارد برای یک دانش آموز پنجم ابتدایی بسیار سخت و دشوار است؛این مطالب هدف دار پایه های اعتقادی دانش آموزان را تضعیف خواهد کرد و اثرات و کارکرد منفی آن را در سطح جامعه در سال های آینده می توان احساس کرد .

برخی در مدارس جهرم بر طبل نادانی می کوبند/انتشار کتابی با شبهات اعتقادی برای دانش آموزان

شنیده ها حاکی از آن است که این کتاب کمک درسی در سطح استان نیز توزیع شده است.

آیا مسئولین آموزش و پرورش جهرم در خواب به سر می برند؟چگونه این چنین کتابی در مدارس توزیع می شود و هیچ کدام از مسئولین اقدامی نمی کنند! آیا خودتان را به خواب زده اید؟چگونه است که برای سخنرانی یک روحانی برجسته در مدارس لازم است حتما از سوی شما مجوز صادر شود اما برای اینچنین مواردی نظارتی وجود ندارد ؟ سوالات و نقاط تاریک بسیاری در این خصوص وجود دارد که قطعا هرگونه توجیه از سوی مسئولین آموزش و پرورش غیرقابل قبول خواهد بود.

برخی در مدارس جهرم بر طبل نادانی می کوبند/انتشار کتابی با شبهات اعتقادی برای دانش آموزان

متاسفانه از موریانه های فرهنگی که به جان اعتقاداتمان افتاده اند غفلت کرده ایم و سکوت و خاموشی در برابر این حرکت خیانت به معنویت و معرفت دینی است.

از تمامی مسولین خواهشمندیم که در اسرع وقت با این موضوع قاطعانه برخورد و این کتاب از سطح مدارس جمع آوری شود.

پسین جهرم منتظر پاسخ اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم در این باره است.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: