دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۴:۳۳:۵۸
کد خبر: ۹۷۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱
پهباد آموزشی با قابلیت های ویژه که توسط یکی از بسیجیان سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس ساخته شده بود، بر فراز آسمان شیراز با موفقیت پرواز کرد .

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس، پهباد آموزشی با قابلیت هایی خاص که مراحل تست خود را پشت سر گذاشته بود در حضور جمعی از اعضای صدا و سیمای استان با موفقیت به پرواز در آمد تا گوشه ای از موفقیت بسیجیان استان را به تصویر بکشد .

این پهباد ، د رحال حاضر قادر است با سرعت 100 کیلومتر به مدت سی دقیقه در آسمان پرواز کتد و قابلیت فیلم برداری و نصب جی پی اس را نیز دارد و علی رغم جثه متوسط خود از آلیاژهایی ساخته شده است که وزن آن را بسیار سبک کرده است که همین وزن سبک می تواند قابلت های مناسبی را به دنبال داشته باشد .

قابلیت مانور بالا ، انجام دور زدن های تند ، چرخش و فرود عمودی از دیگر قابلت های این پهباد بود که بر فراز دریاچه مهالو از این پهباد مشاهده شد .

شایان ذکر است سوخت این پهباد ترکیبی از متان و روغن کرچک می باشد و مراحل طراحی و ساخت آن توسط یکی از بسیجیان جوان و خلاق استان انجام شده است .

به گزارش خبرنگار سازمام بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس ، گزارش خبری و فیلم پرواز این پهباد دیشب از شبکه استانی بر روی آنتن رفت .

نام:
ایمیل:
* نظر: