يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۹:۲۵:۵۸
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۹۷۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
کلام فارس منتشر کرد:
سایت کلام فارس با انتشار مطلبی با عنوان "امت حزب الله بیدار است" جوابیه روابط عمومی اداره آموزش و پرورش جهرم در خصوص انتقاد از انتشار کتابی حاوی شبهات اعتقادی در مدارس جهرم را مورد نقد بررسی قرار داد .

به گزارش تنویر جهرم به نقل از پسین جهرم، سایت کلام فارس با انتشار مطلبی با عنوان "امت حزب الله بیدار است" جوابیه روابط عمومی اداره آموزش و پرورش جهرم در خصوص انتقاد از انتشار کتابی حاوی شبهات اعتقادی در مدارس جهرم را مورد نقد بررسی قرار داد که در زیر می خوانید.

بسم الله رب الانبیاء و الصدیقین

امام خمینی (ره) :

« مسامحه و سهل انگاری در تعلیم و تربیت، خیانت به اسلام و جمهوری اسلامی و استقلال فرهنگی یک ملت و کشور می باشد و باید از آن احتراز کرد. »

متاسفانه در روز های گذشته شاهد توزیع کتابی کمک آموزشی با محتویات شبهه افکن در سطح مدارس شهرستان و استان بودیم که با هوشیاری تمام و به موقع دلسوزان و مردم فهیم شهرستان با آن برخورد و این خیانت فرهنگی و دینی به چالش کشیده شد.

در همین راستا شاهد بودیم که اداره ی آموزش و پرورش جهرم در برابر این اعتراضات و انتقادات بحق ، جوابه ای را از طریق روابط عمومی خود منتشر کردند که در این چند سطر به نقد آن می پردازیم …

در این جوابه آمده است که این اداره طبق روال معمول از پذیرش اشتباهات بصورت جدّی خودداری کرده و آن را منتسب به بالادستی های خود در استان دانسته و به نوعی نه تنها خود را تبرئه کرده بلکه معترض اصحاب رسانه نیز شده است .

در پاسخ باید عرض کنیم که مسئولان محترم آموزش و پرورش ، این اشتباهات از جانب هرکس که بوده ، چه جهرم و چه بالاتر غیر قابل قبول می باشد و باید با آن برخورد و در جایگاه اصلاح برآیید.

اینکه اداره و سازمانی که خود باید بزرگترین متصدی پرورش در کنار آموزش در کشور اسلامی باشد ، مروج جملاتی شبهه افکن در لابه لای محتوای آموزشی کودکان شود برای مردم شهید پرور ، موحّد و مؤمن و همیشه درصحنه ی  جهرم و ایران اسلامی قابل پذیرش نیست.

و متأسفیم که مسئولان فرهنگی یک استان که باید از نبوغ و متفکران و اهالی علم باشند نه تنها اشتباه خود را نپذیرفته اند بلکه جملات هتّاک و فریب دهنده را تحت این عنوان که در کتابی معتبر چاپ شده توجیه می کنند.

آقایان بدانند که این کتاب در خارج از ایران تهیه شده و به فارسی ترجمه گشته و با این توجیه که چندین بار تجدید چاپ شده نمی شود به آن استناد کرد زیرا همواره کتب زیادی ولی گمراه کننده ، ده ها بار چاپ شده و توزیع گشته است.

درضمن محتویات این کتاب به کودکان خالی الذهنی نسبت داده شده که نه تنها در  کشوری اسلامی نیست اند و نبوده اند بلکه متصدی هم وجود نداشته که این تفکرات و اعتقادات خام و سراسر اشتباه را شکل دهد و هدایت کند.

حالا چه شده است که کودکان ایران اسلامی ، پرچم دار اسلام در دنیا ، باید عقاید و سوالات ذهنی خود را با  کودکان غربی تنظیم کنند ، در ضمن آقایانی که طبق معمول رفتار های خود را توجیه می کنند مگر نمی دانند که انبیاء مأمور اصلاح همین افکار بودند و امروز جریان های ضاله ی دنیا به دنبال دین ستیزی های خود اقدام به نشر ده ها هزار شبهه اعتقادی بر علیه ادیان ابراهیمی و بالاخص دین مبین اسلام می کنند.

پس چه شده که در این جنگ نابرابر حق و باطل با این هجمه کسانی پیدا شده اند که به اسم آموزش ، شمشیر اعتقادی از رو بسته و نشر مطالب ضاله می کنند .

آقایان متصدّی اموزش و پرورش متاسفانه سال هاست که سیستم اشتباه آموزشی کشور که تبدیل به بازاری برای برخی شده نه تنها تاثیری در آرامش و آسایش خانواده ها نداشته بلکه به معضلی برای خانواده ها تبدیل شده و عامل انواع بیماری های روانی و عصبی و مرجع اضطراب هایی در آن ها شده و در این برهه ی زمانی نیز متأسفانه شاهد دین ستیزی بصورت آگاهانه یا غیر آگاهانه در این سیستم هستیم .

آقایان بدانند رسالت این انقلاب زمینه سازی ظهور منجی عدالت گستر عالم است و سربازی این عرصه نیز جز نوجوان و جوانان ایران اسلامی نخواهد بود .

امروز درخواست مردم فهیم این شهرستان از سیستم وزارت آموزش و پرورش این است که مشکلات اخلاقی ، اعتقادی رایج در مدارس بین دانش اموزان و گاهاً در بین برخی معلمان را انکار نکنند و بلکه به جایگاه  پرورش خود بازگردند و رسالت خود را در تربیت نسل های آینده ی این مملکت انجام دهند .

همانطور که رهبری معظم در مورد جایگاه معلم و اموزش و پرورش فرموده اند : « در آموزش و پرورش میدان دار اصلی معلم است . همه ی عوامل برای این است که معلم بتواند کارش را خوب انجام دهد . بتواند ماده خام انسانی را که به او می دهند به ماده ای با ارزش بالا تبدیل کند که قابل مقایسه با ارزش افزوده ی  هیچ مصنوع دیگری نیست. »

آقایان متصدی کشور ، امت شهید پرور و موحد و مؤمن  همیشه قدردان زحمات شما عزیزان بوده و خواهند بود اما خواهشمند است که با برگزاری دوره های عالی اعتقادی ، اخلاقی و روشنگری ، کادر اموزشی کشور را نسبت به خطرات موجود اگاه کرده و تدابیری اندیشه شود که معلمان ما تبدیل به افسران جنگ نرم شوند و گامی شگرف در راستای تربیت نسل هایی وارسته و صالح بردارند و دیگر شاهد صحنه هایی زشت و خوشحال کننده دشمن مثل منع پوشیدن چادر در گروه سرود دخترانه در جلسات ، ترویج شبهات اعتقادی توسط برخی معلمان سر کلاس ها ، اظهار نظر های غیر کارشناسی توسط برخی وابستگان این مجموعه نسبت به دین و اعتقادات و سکوت در برابر سقوط اخلاقی برخی دانش اموزان نباشیم و هریک خود را در برابر خداوند عالم و امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مسئول بدانیم و شبانه روزی تلاش کنیم و به تأسی از شهدای فرهنگی و دانش آموز این راه را ادامه دهیم ، باشد که مشمول عنایت حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) واقع شویم .

خواسته ی امت حزب الله جهرم جمع آوری این کتاب از سطح مدارس شهرستان جهرم است.

نام:
ایمیل:
* نظر: