سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۸:۱۰:۴۰
کد خبر: ۹۷۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۷
گفتگو با مخترعین :
علیزرضا سیدی دانشجوی رشته مکانیک ساخت و تولید دانشگاه باهنر شیراز موفق به طراحی و ساخت دستگاه فوق استریل شد .

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس ، نوآوری و تحقیق علم از مسائل مهمی می باشد که مقام معظم رهبری در مورد آن فرموده اند : تولید علم ، فقط انتقال علم نیست ؛ نوآوری علمی در درجه اوّلِ اهمیت است . این را من از این جهت می‏گویم که باید یک فرهنگ بشود، این نو اندیشی، فقط مخصوص اساتید نیست ؛ مخاطب آن، دانشجویان و کلّ محیط علمی هم است ؛ البته برای نوآوری علمی - که در فرهنگ معارف اسلامی از آن به اجتهاد تعبیر می‏شود - دو چیز لازم است : یکی قدرت علمی و دیگری جرأت علمی. قدرت علمی چیز مهمی است. هوش وافر، ذخیره علمی لازم و مجاهدت فراوان برای فراگیری، از عواملی است که برای به دست آمدن قدرت علمی، لازم است؛ اما این کافی نیست ؛ ای بسا کسانی که از قدرت علمی هم برخوردارند ، اما ذخیره انباشته علمی آنها هیچ جا کاربُرد ندارد؛ کاروان علم را جلو نمی ‏برد و یک ملت را از لحاظ علمی به اعتلاء نمی‏رساند. بنابراین جرأت علمی لازم است.... اگر بخواهید از لحاظ علمی پیش بروید، باید جرأت نوآوری داشته باشید. استاد و دانشجو باید از قید و زنجیره جزمیگری تعریفهای علمی القاء شده و دائمی دانستن آنها خلاص شوند. 

دانشجوی جوان و مخترع علیرضا سیدی یکی از دانشجویانی می باشد که توانسته است به این بیانات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشاند و علاوه بر تحصیل علم، قدرت نوآوری و خلاقیت خود را نیز به کار گیرد و دستگاه فوق استریل مختص استفاده در بیمارستان ها را در داخل کشور طراحی کند و بسازد .

وی در گفتگو با خبر نگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس، گفت : در حال حاضر در مقطع کاردانی دانشگاه فنی مهندسی باهنر شیراز و در رشته ساخت و تولید مشغول به تحصیل می باشد که با بکارگیری قدرت خلاقیت و تخصص خود موفق به طراحی و ساخت دستگاه فوق استیل شود که می تواند کاربردهای بسیار خوبی را در بیمارستان ها داشته باشد . 

این مخترع جوان در خصوص انگیزه خود از ساخت این محصول ، بیان کرد : همزمان با پیشرفت تکنولوژی ها در عرصه پزشگی ، ویروس ها نیز در حال تغییر و پیچیده شدن و در واقع پیشرفت می باشند که این محصول می تواند با تکنولوژی های پیشرفته ای که برای آن تعبیه شده است ، محصولات مختلف موجود در بیمارستان ها را استریل کند و آنها را از هرگونه ویروس پاکسازی کند .

وی در ادامه با بیان اینکه در سال اخیر موفق به ساخت این محصول شده است ، اظهار داشت : محصول ساخته شده داری ویژگی های منحصر به فردی از قبیل اشعه ماورای بنفش ، سیستم انتقال مواد شیمیایی ، هیترهای خشک کننده و سیستم خنک کننده می باشد ، که پروسه ثبت اختراع آن را نیز دنبال می کند .

سیدی در پاسخ به مزیت محصول خود نسبت به سایر محصولات مشابه گفت : این محصول تمامی کارهای موجود در خصوص استریل کردن را درون خود انجام می دهد که با وجود این دستگاه نیازی به دیگر دستگاه ها نیست .

دانشجوی مخترع دانشگاه فنی مهندسی باهنر در پایان با بیان اینکه سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس وعده حمایت های مالی را به ایشان داده است ، خاطر نشان کرد : علاوه بر این محصول ، دستگاه های دیگری نیز در زمینه پزشکی اختراع کرده است که آنها نیز می توانند در صورت تجاری سازی ، علاوه بر جلوگیری از خروج ارز ، مشکلات مختلفی را حل نمایند . 

نام:
ایمیل:
* نظر: