سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۱:۰۸:۴۲
کد خبر: ۹۷۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
فارس
در حاشیه سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرستان لارستان ۲ تن از مخترعان و مبتکران لارستانی تجلیل شدند.
 به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از تسنیم ، در حاشیه سی و نهمین جلسه علنی شورای شهرستان لارستان دو تن از مخترعان و مبتکران لارستانی تجلیل شدند.

علیرضا نیاوند جوان 26 ساله‌ مخترع که اخیرا در مسابقات جهانی اختراعات کرواسی مدال طلا کسب کرده، در جمع اعضای شورای شهرستان حاضر شد و ضمن معرفی خود و اختراعاتش اظهار داشت: نخستین بار در سال 2011 در مسابقات اختراعات کره‌جنوبی که با حضور نمایندگان 32 کشور برگزار شد، مقام سوم کسب و جایزه خود را از دست رئیس‌جمهور آن کشور دریافت کردم.

وی بیان کرد: در دو دوره بعدی این مسابقات نیز که در سال 2015 و امسال برگزار شده به‌ترتیب مقام دوم و اول به‌دست آوردم.

نیاوند در توضیح موفقیت جدید خود، به ساخت دستگاه سونوگرافی جیبی و ارائه‌ آن در مسابقات اختراع کشور کرواسی اشاره کرد و گفت: با ارائه‌ این دستگاه که ایده‌ای جدید بوده و برای سونوگرافی سرپایی مفید است، در میان 48 کشور جهان توانستم مدال طلا از دست وزیر علوم کشور چین دریافت کنم.

جوان افتخارآفرین لارستانی با بیان اینکه هزینه ساخت این دستگاه حدود 12 میلیون تومان بوده و بخشی از آن توسط یکی از عزیزان لاریِ علاقه‌مند پژوهش تأمین شده است، گفت: برای مسابقات قبل که دستگاه تولید برق بوسیله گاز شهری ارائه کرده بودم، هیچ کمکی از اشخاص حقیقی و حقوقی دریافت نکرده و با گرفتن وام هزینه‌ها را تأمین کردم.

کسب دیپلم افتخار مسابقات ملی مهارت توسط جوان لارستانی 

 محمد محسنی یکی دیگر از افتخارآفرینان لارستان در هفدهمین دوره المپیاد ملی مهارت کشوری به‌همراه محمد نصریانی (تیم دونفره) موفق به دریافت دیپلم افتخار در بخش «طراحی فضای سبز شهری» شدند.

 این جوان خلاق در سخنان کوتاهی ضمن معرفی خود و فعالیت‌هایش گفت: افتخار بزرگی است که در جمع شما شورائیان حضور یافته‌ام و امیدوارم باز هم بتوانم برای شهرستانم افتخار بیافرینم.

محسنی که اهل روستای محرومِ «کارگاه» از بخش صحرای باغ است در زمینه موفقیت خود اظهار داشت: پس از کسب موفقیت در استان فارس، به همراه 2 نفر دیگر از لارستان در المپیاد ملی مهارت (زیرنظر سازمان فنی و حرفه‌ای کشور) در استان البرز شرکت کردیم و همراه با آقای نصریانی در حرفه طراحی فضای سبز موفق به دریافت دیپلم افتخار شدیم. 

کمک 10 میلیون ریالی به دانش‌آموزان بی‌بضاعت از محل موقوفات شهرستان بیضا

در 9 ماهه امسال در حدود 10 میلیون ریال به دانش‌آموزان بی‌بضاعت از محل موقوفات کمک شده است. 

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان فارس، رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان بیضا همزمان با دهه وقف در ششمین روز از این دهه در مراسم نماز جمعه این شهرستان به ارائه گزارش عملکرد 9 ماهه امسال توسط این نهاد پرداخت.

علی دارابی افزود: امسال 500 میلیون ریال برای اطعام و روضه‌خوانی، یکصد و پنجاه میلیون‌ریال از محل خیرات و مبرات و 10 میلیون ریال از محل کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت توسط وقف موقوفات واقفین خیراندیش این منطقه کمک شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: