کد خبر: ۹۷۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
شهردار شیراز خبر داد
شهردار شیراز گفت: ایستگاه بازار وکیل قطارشهری شیراز برای عبور خط یک مترو آماده‌سازی می‌شود.


متروی شیراز

به گزارش «بیکافارس»، به‌نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، علیرضا پاک‌فطرت در بازدید از روند اجرایی ایستگاه بازار وکیل‌ مترو شیراز در خیابان زند باریک اظهار داشت: در سال 87 که تونل مترو به ایستگاه وکیل رسید به دلیل مشکلات اجرایی از جمله تملک و ترافیکی که امکان بستن خیابان زند را نمی‌داد، مسئولان وقت از ساخت این ایستگاه منصرف شدند.

وی با اشاره به تقاضای بازاریان و تاکید شورای شهر مبنی بر اینکه این ایستگاه ساخته شود، افزود: ایستگاه بازار وکیل قطارشهری شیراز تا چند ماه آینده برای عبور خط یک مترو آماده‌سازی می‌شود.

پاک‌فطرت عنوان کرد: با توجه به اینکه سال اقتصاد مقاومتی است و مقام معظم رهبری بر مقوله اقتصاد تاکید دارند از طرفی اقتصاد هر شهر به بازار آن وابسته است و بازار شیراز نیز یک بازار بسیار قوی و میراثی است قرار شد این ایستگاه با وجود مشکلات بسیار ساخته شود و در اختیار مردم به ویژه بازار قرار گیرد تا سبب رونق اقتصادی شود.

او با اشاره به اجرای این پروژه در سه شیفت، گفت: ساخت ایستگاه مترو بازار وکیل کمترین خدمتی است که شهرداری می‌تواند به این قشر از جامعه ارائه کند و این نوید را می‌دهیم که در حداقل زمان این ایستگاه در مدار خدمت به شهروندان قرار گیرد.

پاک‌فطرت با بیان اینکه مهندسان ساخت و احیای این ایستگاه را از یک سال گذشته آغاز کردند خاطرنشان کرد: با وجود مشکلاتی که در مسیر ساخت این ایستگاه وجود داشت و با وجود نوع بافت زمین این منطقه، کار به خوبی انجام شد و امیدواریم که تا چند ماه آینده سازه اصلی ایستگاه به پایان برسد و قطار از این ایستگاه عبور کند.

اسدالله حاجی‌‌زمانی، مدیرعامل سازمان قطارشهری شیراز نیز درباره این ایستگاه گفت: ایستگاه بازار وکیل قطارشهری شیراز در عمق منفی 21 متر از سطح زمین قرار دارد.

وی افزود: در حال حاضر پروژه ایستگاه بازار وکیل در مرحله اجرای سازه موقت قرار دارد و سازه دائم در زیر زمین احداث می‌شود و تلاش برای این است که با ساخت سازه اصلی، احداث ایستگاه در آینده موجب تعطیلی خط نشود.

حاجی‌‌زمانی با بیان اینکه ساخت به روش زیرزمینی برای نخستین بار است که در شیراز اجرا می‌شود، تصریح کرد: در این روش تملک‌ها به حداقل رسیده و تاسیسات شهری که در زیر پیاده‌رو و خیابان قرار دارد احتیاج به جابه‌جایی نداشته و ترافیک خیابان حالت عادی خود را دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: