کد خبر: ۹۷۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
از مخترعان و مبتکران لارستانی تجلیل شد
در حاشیه سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرستان لارستان ۲ تن از مخترعان و مبتکران لارستانی تجلیل شدند.

 

به گزارش «بیکافارس» از تسنیم، در حاشیه سی و نهمین جلسه علنی شورای شهرستان لارستان دو تن از مخترعان و مبتکران لارستانی تجلیل شدند.

علیرضا نیاوند جوان 26 ساله‌ مخترع که اخیرا در مسابقات جهانی اختراعات کرواسی مدال طلا کسب کرده، در جمع اعضای شورای شهرستان حاضر شد و ضمن معرفی خود و اختراعاتش اظهار داشت: نخستین بار در سال 2011 در مسابقات اختراعات کره‌جنوبی که با حضور نمایندگان 32 کشور برگزار شد، مقام سوم کسب و جایزه خود را از دست رئیس‌جمهور آن کشور دریافت کردم.

وی بیان کرد: در دو دوره بعدی این مسابقات نیز که در سال 2015 و امسال برگزار شده به‌ترتیب مقام دوم و اول به‌دست آوردم.

نیاوند در توضیح موفقیت جدید خود، به ساخت دستگاه سونوگرافی جیبی و ارائه‌ آن در مسابقات اختراع کشور کرواسی اشاره کرد و گفت: با ارائه‌ این دستگاه که ایده‌ای جدید بوده و برای سونوگرافی سرپایی مفید است، در میان 48 کشور جهان توانستم مدال طلا از دست وزیر علوم کشور چین دریافت کنم.

جوان افتخارآفرین لارستانی با بیان اینکه هزینه ساخت این دستگاه حدود 12 میلیون تومان بوده و بخشی از آن توسط یکی از عزیزان لاریِ علاقه‌مند پژوهش تأمین شده است، گفت: برای مسابقات قبل که دستگاه تولید برق بوسیله گاز شهری ارائه کرده بودم، هیچ کمکی از اشخاص حقیقی و حقوقی دریافت نکرده و با گرفتن وام هزینه‌ها را تأمین کردم.

نام:
ایمیل:
* نظر: