شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۲:۱۸:۲۵
کد خبر: ۹۷۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
فارس
مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای فارس افزود : جامعه هدف این اداره کل در مهارت آموزی به کارجویان و ارتقای سطح مهارتی شاغلین جهت تثبیت موقعیت شغلی آنها می باشد.
 گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از روابط عمومی  اداره کل آموزش فنی وحرفه ای فارس،فرج الله رجبی و علی اکبری نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با همراهی کوشکی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان و مدیران ستادی از مرکز شماره یک شیراز بازدید کردند.


مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای فارس در این بازدید که از کارگاه های آموزشی مرکز شماره یک شیراز آغاز شد به معرفی رسالت ها و ماموریت های سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در راستای کاهش نرخ بیکاری و آموزش مبتنی بر نیاز بازار کار در حوزه های صنایع و صنوف، روستائی و عشایری، دانشجویان و دانشگاهیان، آی تی و آی سی تی و موارد مشابه تحت تفاهم نامه های منعقده با دستگاه های اجرائی پرداخته و افزود : جامعه هدف این اداره کل در مهارت آموزی به کارجویان و ارتقای سطح مهارتی شاغلین جهت تثبیت موقعیت شغلی آنها می باشد.


کوشکی در ادامه به برخی موانع قانونی در مسیر تعالی آموزش های فنی وحرفه ای اشاره نمود و گفت: این سازمان می بایست با حمایت نمایندگان در مجلس شورای اسلامی زمینه استفاده از سهم 2 درصد نفت و گاز و نیز بهره مندی از مراکز آموزش فنی وحرفه ای نفت و گاز و پتروشیمی را داشته باشد که این مهم در سفر دکتر ربیعی وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به زودی به این استان صورت خواهد پذیرفت قابل طرح و بررسی میباشد.


وی در ادامه با ارائه کتاب عملکرد این اداره کل در سال های 94 و 95  نسبت به رشد قابل توجه عملکرد استان در راستای تحقق تعهدات خود اشاره نمود و این امر را نتیجه همدلی و همکاری همه جانبه خانواده خدوم آموزش فنی وحرفه ای استان در بخش دولتی و خصوصی عنوان نمود.


فرج الله رجبی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست ضمن ابراز خرسندی از تعامل همه جانبه و تکاپوی مثمر ثمر این اداره کل در سطح استان و دستاوردهای حاصله تقدیر و تشکر نمود و خود را در جایگاه یک نماینده  حامی تعالی آموزشهای فنی وحرفه ای در راستای تغییر فرهنگ کار در جامعه و پائین آوردن نرخ بیکاری در سطح کشور وبه ویژه در استان فارس عنوان کرد.


وی نسبت به موضوع 2 درصد سهم نفت و گاز و پتروشیمی برای ادارات کل سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور خواستار ارائه یک طرح تفصیلی از سوی این اداره کل گردید و افزود : در خصوص تحقق این مهم در تعامل دولت و مجلس از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.


علی اکبری دیگر نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته در مسیر مهارت آموزی و ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان این سرزمین در سطح سازمان آموزش فنی وحرفه ای و اداره کل آموزش فنی وحرفه ای فارس افزود با توجه به ظرفیت ویژه ای که در این استان و شهر شیراز در خصوص پذیرش توریسم در حوزه های مختلف وجود دارد میبایست با همکاری و همدلی نسبت به تکمیل پروژه  بزرگ هتلداری و گردشگری این اداره کل اقدامات عاجلی صورت پذیرد تا بتوان در این حوزه نیروی انسانی مورد نیاز را تحت استانداردهای لازم به سطح مطلوب و قابل قبولی رسانیده و بستر ایجاد فرصت های شغلی نهفته در این استان را فراهم آوریم.


وی در ادامه خواستار ارائه طرح تفصیلی لازم جهت توجیه پروژه مذکور و تامین اعتبارات لازم در سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گردید و ادامه داد : بسیار صادقانه در راستای حمایت از آموزش های فنی و حرفه ای در کنار مجموعه آموزش فنی و حرفه ای خواهد بود.




نام:
ایمیل:
* نظر: