سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۰:۲۵:۳۶
کد خبر: ۹۷۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
رئيس جهاددانشگاهي فارس از استاندار فارس درخواست كرد؛
رئيس جهاددانشگاهي استان فارس با اشاره به بخشي از ظرفيت‌هاي اين نهاد در فارس و كشور، بهره‌بردن كامل از اين ظرفيت‌ها را گام نهادن در مسير تحقق اقتصاد مقاومتي ارزيابي كرد.

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبرگزاری ايسنا منطقه فارس، مسعود رستگار در ديدار با استاندار فارس، ضمن تشريح توانمندي‌هاي جهاددانشگاهي در زمينه‌هاي فرهنگي، آموزشي، پژوهشي و اشتغال فارغ‌التحصيلان به‌عنوان چهار حوزه ماموريتي اين نهاد، خواستار حمايت بيشتر و مداوم مديريت ارشد استان از اين نهاد با هدف شكوفايي فارس شد.

رستگار با بيان اينكه جهاددانشگاهي مديريت كننده سه خبرگزاري توانمند در حوزه ملي و بين‌المللي است، از آنچه استفاده نشدن از ظرفيت‌هاي رسانه‌اي اين نهاد عنوان مي‌كرد، انتقاد و تصريح كرد: خبرگزاري ايسنا يكي از معتبرترين و پربازديدترين خبرگزاري‌ها در ايران محسوب مي‌شود.

او با اشاره به ظرفيت عظيم خبرگزاري بين‌المللي قرآني ايران(ايكنا) به‌عنوان تنها خبرگزاري تخصصي قرآني، بهره بردن از پتانسيل ايكنا را بستر ساز تحقق منويات مقام معظم رهبري در موضوع سبك زندگي، ترويج فرهنگ قرآني و ... دانست.

رستگار با بيان اينكه جهاددانشگاهي در مسير تحقق اهداف شوراي فرهنگ عمومي، طرح خانواده كارآمد را در حوزه فرهنگي با هدف دست‌يابي به سبك زندگي اسلامي، آماده و ارائه كرد اما استفاده مناسبي از آن نشده است، گفت: جهاددانشگاهي در عمل اثبات كرده كه در حوزه‌هاي مختلف علوم انساني و پژوهشي داراي ظرفيت و توان بالايي است.

او با اشاره به انتخاب شيراز به‌‌عنوان پايتخت جوانان جهان اسلام، از ارائه حداقل 12 پيشنهاد مشخص به شوراي سياست‌گذاري اين رويداد خبر داد و گفت: اميدواريم برنامه‌ريزان و تصميم‌سازان از ظرفيت‌هاي موجود جهاد چه در زمينه برنامه‌ريزي چه در حوزه اجرا، بهره مناسبي را ببرند تا بتوانيم از فرصت به‌وجود آمده، به نحو احسن استفاده كنيم.

رستگار گفت: موضوع معرفي شيراز به‌عنوان پايتخت جوانان جهان اسلام براي سال 2017 است و تا آغاز آن زمان، يك‌ماه بيشتر فرصت نداريم اما هنوز جهاددانشگاهي به‌عنوان يك نهاد كه متولي بخشي از فعاليت‌هاي مرتبط با جوانان و مسائل فرهنگي و اسلامي است، از برنامه‌هاي تدوين شده در اين ارتباط اطلاع دقیقی ندارد تا بتواند مشاركت جدي تری داشته باشد.

او با بيان اينكه امكان و ظرفيت‌هاي خوبي در حوزه قرآني در جهاددانشگاهي فارس وجود دارد، به برگزاري جشنواره هنرهاي تجسمي قرآني توسط اين نهاد اشاره و اضافه كرد: در اين جشنواره قریب 4 هزار اثر از سراسر کشور به دبيرخانه ارسال و داوري شد كه كار بسيار بزرگي بود.

رستگار با يادآوري ظرفيت‌هاي گردشگري شيراز و استان فارس و با بيان اينكه جهاددانشگاهي مركزي تحت عنوان گردشگري دانشجويي، دارد، گفت: اين مركز مي‌تواند به‌عنوان هسته‌اي براي تقويت گردشگري در فارس و شيراز عمل كند. خصوصا در اين ايام كه قرار است شيراز ميزبان پايتختي جوانان جهان اسلام باشد، مي‌توان از توان اين مركز به‌خوبي استفاده كرد.

رئيس جهاددانشگاهي فارس، مركز افكار سنجي جهاد دانشگاهی(ايسپا) را يكي از چند مرجع قابل اعتماد نظام در انجام نظرسنجي‌ در ايام مختلف معرفي و با اشاره به در پيش بودن ايام انتخابات، ضمن اعلام آمادگی لزوم بهره‌بردن از ظرفيت اين مركز را يادآور شد.

او گفت: مركز افكار سنجي جهاددانشگاهي اين ظرفيت را دارد كه در زمينه‌هاي مختلف، پرسشگري‌ و نظرسنجي‌هاي علمي مطلوبي داشته باشد و اخيرا هم توافقي را با دانشگاه علوم پزشكي شيراز براي نظر سنجي پيرامون "طرح پزشك خانواده" داشته‌ايم كه اميدواريم به‌زودي عملياتي شود.

رستگار با اشاره به ظرفيت‌هاي پژوهشي و علمي جهاددانشگاهي و با يادآوري اينكه سازمان قطار شهري شيراز اولين دستگاهي است كه از اين توانمندي‌ها در عمل بهره برده است، گفت: در حوزه پژوهش 2 پروژه مهم را در زمينه نانو اجرا كرده و به مرحله ثبت اختراع رسانده‌ايم.

او با بيان اينكه پژوهش در زمينه رويه لاستيك خودرو و بسته‌بندي‌هاي پلاستيكي، پژوهش‌هاي موفق جهاددانشگاهي فارس در زمينه نانو بوده است،‌ گفت: ما اميدواريم با حمايت مديريت ارشد استان و همراهي صنايع موجود در فارس، نتایج اين دو پژوهش ابتدا در اين استان به مرحله اجرا و بهره برداری برسد.

رستگار با اشاره به توان جهاددانشگاهي در اجراي طرح‌هاي آمايش سرزمين، ظرفيت‌هاي آموزشي اين نهاد را نيز يادآور و متذكر شد: در زماني كه به واسطه تحريم‌ها، وضعيت آموزش نيروهاي بدواستخدام شرکت گاز در جنوب كشور با چالش‌هايي مواجه شده بود، جهاددانشگاهي فارس اين مهم را عهده‌دار شد كه رضايت‌مندي و قدردانی مسئولان وقت را به‌دنبال داشت.

رئيس جهاددانشگاهي با بيان اينكه اين نهاد اولين دستگاهي بود كه در حوزه آموزش گوهرسنگ‌ها ورود كرد، گفت: متاسفانه حمايت‌هايي كه در دوره‌هاي مختلف براي توسعه فعاليت‌هاي آموزشي و اقتصادی اين حوزه وعده داده شده بود، عملياتي نشده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: