يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۰۹:۴۴
کد خبر: ۹۷۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
در شیراز
دبیر علمی همایش بین‌المللی نقش ادیان در ایجاد صلح، وفاق و سازش با اشاره به اینکه این همایش در روزهای دوم و سوم اردیبهشت‌ماه 1396 در شیراز برگزار می‌شود، گفت: از پژوهشگران کشورهای مطرح دنیا در این همایش دعوت‌ شده است.
به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبرگزاری فارس ،سعید رحیمیان با اشاره به اینکه همایش علمی بین‌المللی نقش ادیان در ایجاد صلح، وفاق و سازش در روزهای دوم و سوم اردیبهشت‌ماه 1396 در شیراز برگزار می‌شود و از پژوهشگران کشورهای مطرح دنیا در این همایش دعوت‌ شده است اظهار داشت: برای این همایش چند پیش نشست درنظر گرفته‌ شده که در حال برگزاری است و در حاشیه این همایش موزه صلح نیز راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: این همایش روزهای دوم و سوم اردیبهشت‌ماه 1396 در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود و دبیرخانه دائمی این همایش نیز در شیراز به‌عنوان پایتخت صلح اسلامی ایجاد خواهد شد.

رحیمیان ادامه داد: با برگزاری این همایش امید است که یک مفاهمه بین ادیان را شاهد باشیم زیرا جهان رنگ صلح نخواهد دید مگر اینکه ادیان پا به میدان بگذارند و ریشه‌های ژرف صلح‌گرایانه خود را عملی کنند.

این مقام مسؤول گفت: در فراخوانی که در سطح کشور داشتیم مقالاتی به دبیرخانه این همایش رسیده است که در اسفندماه امسال داورانی مطرح و باتجربه از سراسر کشور این مقالات را داوری می‌کنند.

وی با اشاره به میهمانان خارجی این همایش نیز افزود: از کشورهایی مانند آمریکا، انگلستان، فرانسه، آلمان و استرالیا دعوت‌هایی داشتیم که ظرف چند ماه آینده پژوهشگران و محققان این کشورها نیز مشخص می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: