جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۵:۲۴:۱۲
کد خبر: ۹۷۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
شیراز ؛
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: جامعه پزشکی می تواند با تحکیم وحدت اجتماعی و بازگو کردن نقش تخریبی جنگ، با ارائه شواهد علمی خود، در ادامه صلح جهانی نقش به سزایی داشته باشند.
به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبرگزاری مهر ، محمد هادی ایمانیه در نشست علمی نقش ادیان در صلح، عفو و دوستی، گفت:  بیماری های روحی و روانی سردمداران کشورها عاملی برای تهدید صلح جهانی در جهان است.

وی ادامه داد: سلامت و صلح ارتباط بسیار نزدیکی با هم دارند و افزایش سلامت جهانی، تامین کننده صلح جهانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان این که خلاء سلامت در جوامع عاملی برای افزایش خشونت در جوامع است، گفت: جامعه پزشکی می تواند با تحکیم وحدت اجتماعی و بازگو کردن نقش تخریبی جنگ، با ارائه شواهد علمی خود، در ادامه صلح جهانی نقش به سزایی داشته باشند.

ایمانیه گفت: افزایش نابرابری ها در جهان از جامعه ای پر تلاطم خبر می دهد و از نیاز جوامع به یک صالح برای برقراری صلح جهانی پرده بر می دارد.

وی با اشاره به آثار سوء جنگ ها بر جوامع، افزود: جامعه پزشکی در پیشگیری از وقوع جنگ و ادامه صلح نقش به سزایی در جهان دارد و در همین راستا دانشگاه علوم پزشکی شیراز با همکاری سایر دانشگاه ها قصد دارد اقدام به برگزاری سالانه کنگره بین‌المللی نقش ادیان در صلح، عفو و دوستی در شیراز کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: