شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۶:۰۰:۳۲
کد خبر: ۹۷۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
توسط شرکت شهرک‌های صنعتی فارس صورت می‌گیرد
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از اختصاص یارانه برای اجرای طرح‌های امکان‌سنجی واحدهای صنعتی متقاضی جذب سرمایه‌گذار خارجی خبر داد.

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبرگزاری فارس ،شاهپور قنبری صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کمبود نقدینگی و تأمین مالی از مهم‌ترین مشکلات صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی است، اظهار داشت: از راهکارهای مهم در این بخش، جذب سرمایه‌گذار خارجی بوده که در این زمینه با تعامل و هماهنگی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور خارجه بستر مناسب برای جذب سرمایه‌گذار خارجی در صنایع کوچک و متوسط فراهم ‌شده است. 

وی با اشاره به اینکه شناسایی فرصت‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای مشارکت با شرکای ایرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و معرفی سرمایه‌گذاران خارجی از برنامه‌های صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران محسوب می‌شود، گفت: اختصاص یارانه برای طرح‌های متقاضی جذب سرمایه‌گذار خارجی در این راستا انجام می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: بر اساس دستورالعمل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران 50 درصد هزینه طرح‌های امکان‌سنجی متقاضیان جذب سرمایه‌گذاری خارجی به‌صورت یارانه پرداخت می‌شود.

قنبری تأکید کرد: این یارانه به متقاضیانی پرداخت می‌شود که طرح‌های امکان‌سنجی جذب سرمایه‌گذار خارجی را در فرمت‌های طراحی‌شده توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و به دو زبان فارسی و انگلیسی تهیه و به تایید معاونت صنایع کوچک سازمان برسانند.

وی استفاده از توان و ظرفیت سرمایه‌گذاران خارجی در توسعه و تکمیل واحدهای فعال و نیمه‌فعال مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان، شناسایی طرح‌های دارای توجیه فنی و اقتصادی مستقر در شهرک‌های صنعتی متقاضی جذب سرمایه‌گذار خارجی، شناسایی و معرفی مزیت‌ها و قابلیت‌های سرمایه‌گذاری هر یک از شهرک‌های صنعتی فارس به متقاضیان سرمایه‌گذاری و اعلام اولویت سرمایه‌گذاری در هر یک از شهرک‌ها با توجه به مزیت‌های هریک از آنها را از برنامه‌هایی اعلام کرد که برای جذب سرمایه‌گذار خارجی در شهرک‌های صنعتی فارس عملیاتی خواهد شد.

این مسؤول با بیان اینکه شهرک‌های استان فارس بسترهای مناسبی برای جذب سرمایه‌گذار خارجی دارند، بیان کرد: یکی از مزیت‌های عمده فارس در این بخش، جذب سرمایه‌های فارسی‌های مقیم کشورهای حوزه خلیج‌فارس که می‌تواند شتاب در بخش صنعت استان را به همراه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: در این زمینه با ایجاد زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی مناطق جنوبی این استان نظیر لار، خنج، گراش، لامرد، مهر، اوز و بیرم ظرفیت جذب سرمایه‌گذاری ایرانیان مقیم کشورهای حوزه خلیج‌فارس فراهم‌ شده است.

قنبری تصریح کرد: در سایر نقاط این استان نیز زیرساخت شهرک صنعتی ایجاد شده و هر منطقه متناسب با مزیت‌های موجود در آن می‌تواند در جذب سرمایه‌گذار نقش مؤثری داشته باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: