جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۰:۲۹:۳۷
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۹۷۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
فعال بسیج دانشجویی:
رضا کمالی: مرور فرمایشات رهبر انقلاب به کشف اینکه ادعاهای امروزین در رابطه با برجام، هیچ نسبتی با واقعیت ندارد کمک می‌کند.

به گزارش تنویر جهرم، رضا کمالی جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی جهرم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه بر مسائل روز تأکید کرد، متن کامل سخنرانی را در زیر مشاهده می‌نمایید.

اَللّـهُمَّ اِنّا نَرْغَبُ اِلَيْک في دَوْلَة کريمَة تُعِزُّ بِهَا الإسلام وَاَهْلَهُ، وَتُذِلُّ بِهَا النِّفاقَ وَاَهْلَهُ، وَتَجْعَلُنا فيها مِنَ الدُّعاةِ اِلى طاعَتِک، وَالْقادَةِ اِلى سَبيلِک، وَتَرْزُقُنا بِها کرامَةَ الدُّنْيا وَالاْخِرَة

خدايا به سوى تو مشتاقيم‏ براى يافتن دولت کريمه‏اى که اسلام و اهلش را به آن عزيز گردانى،و نفاق و اهلش را به وسيله آن خوار سازى، و ما را در آن دولت از دعوت‏کنندگان به سوى طاعتت،و رهبران به سوى راهت قرار دهى،و کرامت دنيا و آخرت را از برکت آن‏ روزيمان فرمايى.

این دولت، دولت کریمه نیست لذا ما باید جهت زمینه سازی ظهور به دولت کریمه روی آوریم.
 تعز به الاسلام و اهله: یعنی اسلام و اهل اسلام در این دولت عزت یابند، نه اینکه الآن عزت ندارند بلکه عزت بیشتر می یابند. طبق احادیث کسانی که از خدا اطاعت می کنند عزت می یابند، ولی ما عزت بیشتری را خواستاریم. حکم رهبری حکم امام زمان است که اگر ما بیاییم حکم رهبری را اجرا کنید قطعا عزت می یابید و در کارها یمان موفق می شویم الناس علی دین ملوکهم. مردم بر دین فرمانروایانشان هستند.
و تجعلنا فیها من الدعاة الي طاعتک یعنی ما را از دعوت کنندگان به طاعتت قرار بده: یعنی انسان باید اهل خدمت باشد و خدمت به خلق فقط این نیست که کاش را راه بیاندازی. خدمت اینست که وی را رشد دهی و از گمراهی برهانی. وقت نماز وقت دعوت خداست وقتی پاسخ دهی به سعادت رسیده ای.
و القادة الی سبیلک یعنی : ما ر از رهبران به راه تو(راه خدا) باشیم.
در ابتدا بحث باید انقلاب اسلامی را طبقه بندی کنیم وببینیم در ایران اسلامی چند نسل زندگی می کنند:
1. نسل اول که انقلاب را به سر انجام رساندند .2 . نسل دوم که جنگ را اداره کردند .3 .نسل سوم متولدین بعد از انقلاب وجنگ .و بدانیم که نسل اول و دوم از جوانان برومند دیروز هستند ونسل سوم از جوانان امروز ایرانند . جوانان دیروز با قدرت ونیروی معنوی خود ورهبری امام خمینی (ره)ایران را به اینجا که هست رساندند.البته با جنگ سخت همان جنگی که هزاران هزار شهید از این نسل تقدیم ایران کرد ,جنگی که با مدیریت نیرو وعلوم استراتژیک وتهاجم نظامی همراه بود .ودشمن را با تمام نیرو ازخاک کشور بیرون راند .ولی شاید اگر دوباره روزی جنگ سختی در پیش باشد جوانان امروز اقتدار جوانان دیروز را نداشته باشند چرا که دشمن با جنگ نرمی که براه انداخته دیگر مجالی برای جنگ رودررو نخواهد ماند.و اما از جنگ نرم بگوییم که بدترین نوع براندازی است و چهره واقعی دشمن مشخص نیست و برای همین است که بعضی از افراد بی خبر در مسیر جنگ نرم قرار می گیرند .دشمن جنگ نرم را جایگزین روشهای سخت قرار داده است چون در این جنگ نه از خشونت خبری هست نه از خسارات جانی ومالی .همچنین حوزه عملی بیشتری برای دشمن به وجود می آورد و به دلیل پنهانی بودن وتدریجی
مقام معظم رهبری در سخنان خود بر ضرورت شناخت ابعاد جنگ نرم تاکیدکرده اند وفرمودند:دشمن را همانطور که هست بر آورد کنیم.اول باید فضا رابشناسیم و از ماهیت جنگ نرم وابزارهای آن اطلاع پیدا کنیم وببینیم دشمن چگونه از این ابزارها بهره می گیرد ومطابق روز آنها را رصد کنیم و مانع به هدف رسیدن دشمن شویم. شاید بگویید چرا ما بیشتر روی جنگ نرم بحث می کنیم تا جنگ سخت!؟چون دشمن 70 درصد نیرویش را برای تخریب نسل جوان امروز سرمایه گذاری می کند وهمه با جنگ نرم است.وجوانان باید آگاه باشند تا در دام دشمن نیفتند وبا اتکا به خدا در مسیر مهدویت که ریشه در عاشوراو شهادت طلبی دارد گام بردارند ودل ولایت فقیه را شاد کنند
مدتی است که برای جوانان ما در مورد اصل دشمنی ما با امریکا شبهاتی به وجود امده اکنون می خواهیم به بررسی علل این دشمنی بپرازیم.
1-ظلم ها و خباثت های امریکا برعلیه بشریت :
انداختن بمب اتم در دو شهر هیروشیما و ناکازاکی بر سر مردم بی گناه ان دو شهر و قتل عام 220هزار نفر ، قتل سرخ پوست ها به طوری که به گفته رییس یکی از قبایل سرخ پوست از زمان حضور کریستف کلمپ تا جنگ جهانی دوم جمعیت سرخ پوست ها از 50 میلیون نفر به 800 هزار نفر کاهش یافت و کشتن 1.5 میلیون نفر انسان در جنگ ویتنام.
2-ماهیت آمریکا:
ماهیت شکل گیری آمریکا بر اساس الحاد بوده به گونه ای که اولین رییس جمهور آن یعنی جورج واشنگتون فراماسونر بوده و تاکنون هم اکثر رییس جمهور های آن عضو این مکتب سرّی بوده اند.
که پس از راه اندازی انقلاب جنسی در امریکا و تلاش برای تعمیم ان به سایر کشور ها ماهیت ضد دینی انرا بیشتر نمایان کرد.
3-جنایت شیمیایی:
امریکا در جنگ ویتنام از سال 1961 تا 1971 میلادی از عامل نارنجی به عنوان بخشی از برنامه جنگ شیمیایی خود استفاده کرد.

در این 10 سال امریکایی ها حدود 20 میلیون بشکه از عامل نارنجی را در ویتنام ، لايءوس ، و بخش هایی از کامبوج استفاده کردند تا شورشیان نتوانند پشت درختان و گیاهان پناه گیرند.
همچنین در جنگ میان کره و چین طی سال های 1950 تا 1953 امریکا مسول انتشار باکتری های کشنده در هر دو کشور شناخته شد.
4- کودتا علیه کشورهای خواهان استقلال مانند سالوادور آلنده در شیلی و عبدالکریم قاسم فی العراق و امدن صدام حسین بعد از او.
5- تلاش برای ایجاد انتقلاب رنگی به نفع جریان های طرفدار امریکا مانند انقلاب گل سرخ گرجستان ، انقلاب لاله ای قرقیزستان و انقلاب نارنجی اوکراین.

ظلم های خاص این کشور به ایران:
کوتای 28 مرداد بر علیه مصدق و اوردن محمد رضا شاه بجای او، طراحی و سازماندهی کودتای نوژه ، تحریک عراق به جنگ با ایران ، حمله به هواپیمای مسافربری ایران در دریای خلیج فارس و کشتن زن های و بچه های بی گناه ان هواپیما ، تلاش برای ایجاد انقلاب رنگی در سال 88 توسط بنیاد سرس ، سکوت ظالمانه امریکا هایی و جوامع حقوق بشری در مقابل حمله شیمیایی عراق به ایران در حلبچه در حالی که امریکایی ها عامل اصلی و حامی استفاده عراق از تسهیلات شیمیایی علیه ایران و ریگان رئیس جمهور وقت امریکا بارها صدام را تشویق به استفاده از سلاح شمیایی کرد.
حمله شیمیایی به حلبچه در 1988 با کشتن شدن 5 هزار شهروند کُرد یکیدیگر از جنایات های شیمیایی بود که امریکا مرتکب شد.
به غیر از کشته شدگان حلبچه بالغ بر 20 هزار رزمنده ایرانیدر نتیجه استنشاق گاز سمی به شهادت رسیدند.
همه ی اینها ذات و ماهیت امریکا را نشان میدهید که در تعارض با ماهیت جمهوری اسلامی ایران است و دشمنی او را میطلبد.
با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با شعار مرگ بر امریکا میتوان به این نتیجه رسید که این تنها یک شعار نیست بلکه یک عقیده است این شعار در واقع یک هشدار وبیدار باش واقعی برای اگاهی و هوشیاری در مقابل امریکای جهان خوار و 60 سال توطئه دائمی این کشور در قبال ملت ازادهء ایران است.
در واقع شعار "مرگ بر امریکا " فریاد داد خواهی مردم دشمن شناس ایران در گوش دنیاست.
پیرامون مفهوم اصلی اهداف و پشتوانه های عقلی و شرعی ان مباحث زیادی وجود دارد که اکنون به اختصار به یکی از انها میپردازیم؛
شعار مرگ بر امریکا اعلام تنفر از مستکبران کفار برای مبانی عقیدتی و دینی است و در فرهنگ و ادبیات اسلامی موارد متعدد یافت میشود که خداوند وبزرگان دین کافران و مستکبران و مشرکان را لعن و نفرین و برای انها ارزوی مرگ کرده اند مانند آیه 57 سوره ی احزاب که میفرماید: إِنَّ الَّذينَ يُؤْذُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ وَ أَعَدَّ لَهُمْ عَذاباً مُهينا
خدا آن کسانى را که او و پيامبرش را اذيت مى‏کنند، در دنيا و آخرت لعنت کرده، و عذابى خوار کننده براى ايشان مهيا نمود
ودر ایه ی 4 سوره ی بروج میفرماید : قُتِلَ أَصْحابُ الْأُخْدُود - کشته باد ياران شکافهاى زمين (که زمین را براى هلاکت مسلمانان پرازآتش کرده بودند)
همچنین یکی از وظایف و واجبات تبري و بیزاری از دشمنان اسلام و این بیزاری در زبان و عمل طهور میکند که آمریکا با در نظر گرفتن ابعاد توطئه و جنایت بر ضد مردم ایران و سایر ملت های مظلوم مصداق مسلم کفر ، شرک و عصیان و استکبار در زمین میباشد.
مسلمانان نتها موظف به بیان این انزجار بلکه وظیفه دارند در عمل نیز با ان مبازره کنند تا هرگز سیطره و سلطه این استکبار از مسلمانان بر داشته شود که قران کریم میفرماید:فَاللَّهُ يَحْکمُ بَيْنَکمْ يَوْمَ الْقِيامَةِ وَ لَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرينَ عَلَى الْمُؤْمِنينَ سَبيلاً
فاجعه برجام نتیجه غفلت از هشدارهای رهبری است
برجام:
پس از آنکه امریکا در قبال ایران دکترین مهار را در پیش گرفت کشورمان را به بهانه های واهی , حمایت از تروریسم ، حقوق بشر که خود از بزرگترین ناقضان ان است و مسئله هسته ای ایران را مورد تحریم های ظالمانه قرار داد اما دولت یازدهم با روی کار امدن با تجدید نظر در عملکرد سیاست خارجی تصمیم به مذاکره با کشور های غربی از جمله امریکا گرفت که در نهایت به توافق برجام منجر شد .
با توجه به اینکه طرف های غربی خود اذعان به پایبندی کامل ایران به توافق هسته ای برجام داشته اند در چند روز گذشته شاهد تمدید 10 ساله تحریم های ظالمانه علیه ایران توسط مجلس سنای امریکا بودیم تا شیطان بزرگ با نقض برجام که بار دیگر ماهیت واقعی خود را نشان دهد.
امروز با توجه به اینکه رئیس جمهور محترم اذعان به نقض برجام توسط امریکا داشته ما از دولتمان انتظار پاسخی قاطع و انقلابی داریم .

فاجعه برجام نتیجه غفلت از هشدارهای رهبری است

همان جماعتی که تا دیروز برجام را آفتاب تابان و فتحی بزرگتر از فتح خرمشهر می‌دانستند و با غرور و نخوت، آن را ثمره کاردانی و تدبیر خود می‌دانستند، حالا که کار به اینجا رسیده و دستاورد برجام، از تقریبا هیچ به تحقیقا هیچ تبدیل شده و همه پیش‌بینی‌های نخبگان و دلسوزان، مو به مو و واژه به واژه درست از آب در آمده، حالا به جای عذر‌خواهی از مردم، ادعا می‌کنند که همه جزئیات را با اجازه رهبری طی کرده‌اند!

اما آیا حقیقت همین است.
آیا آنگونه که روحانی در دانشگاه تهران ادعا کرد، همه‌چیز با دستور رهبری پیش رفته .
اگر چنین است، آن‌همه هشدار و تذکر رهبری، شروط نه‌گانه، فرمان ایشان به اجرای متوازن برجام و ...
آیا به آنها هم عمل شده یا نه.
مرور فرمایشات رهبر انقلاب به کشف اینکه ادعاهای امروزین، هیچ نسبتی با واقعیت ندارد کمک می‌کند.

۱‌. رهبر انقلاب در نخستین سال دولت یازدهم صراحتا تاکید کردند:

«... من به این گفتگوها خوشبین نیستم. چرا؟ چون تجربه‌های گذشته‌ ما نشان می‌دهد که گفتگو در منطق حضرات آمریکایی به این معنی نیست که بنشینیم تا به یک راه حل منطقی دست پیدا کنیم - منظورشان از گفتگو این نیست - منظورشان از گفتگو این است که بنشینیم حرف بزنیم تا شما نظر ما را قبول کنید! هدف، از اول اعلام شده است؛ باید نظر طرف مقابل قبول شود. لذا ما همیشه اعلام کردیم و گفتیم که این، گفتگو نیست؛ این، تحمیل است و ایران زیر بار تحمیل نمی‌رود. من به این اظهارات خوشبین نیستم، اما مخالفت هم ندارم(1392/1/1)

۲. «مذاکره در موضوعات خاص اشکالی ندارد؛ منتها گفتم من اعتماد ندارم، خوشبین نیستم به مذاکره، لکن می‌خواهند مذاکره کنند، بکنند؛ ما هم به اذن‌الله ضرری نمی‌کنیم. یک تجربه‌ای در اختیار ملّت ایران است که...این تجربه ظرفیّت فکری ملّت ما را بالا خواهد برد».(1392/8/12)

۳.«من البتّه هیچ‌وقت نسبت به مذاکره‌ با آمریکا خوش‌بین نبودم. نه از باب یک توهّم بلکه از باب تجربه؛ تجربه کردیم. (1394/01/20)

این صراحت رهبری‌،گویای عمق نگاه و باور ایشان است و جای هیچ شبهه و تردیدی باقی نمی‌گذارد.

...امروز بر کسی پوشیده نیست که از صنعت هسته‌ای‌، چیز چندانی باقی نمانده! پر کردن قلب راکتور با سیمان، جمع کردن سریع آبشار سانتریفیوژها‌، از دست دادن اورانیوم و آب سنگین و ... همه و همه‌، ثمر و دستاورد برجام بوده و کسی نمی‌تواند آن را انکار کند.
آیا رهبر انقلاب اینها را خواسته بودند!!!
ایشان در این‌باره فرموده بودند:

۴. «‌صنعت هسته‌ای برای یک کشور، یک ضرورت است....اینکه بعضی از روشنفکرنماها قلم بردارند و قلم بزنند که «آقا ما صنعت هسته‌ای را می‌خواهیم چه‌کار کنیم» این فریب است؛ این شبیه همان حرفی است که زمان قاجارها وقتی نفت کشف شده بود و انگلیس‌ها آمده بودند می‌خواستند نفت را ببرند، اینجا دولتمرد قاجاری می‌گفت ما این مادّه بدبوی عَفِن را می‌خواهیم چه‌ کار کنیم، بگذارید بردارند ببرند این شبیه آن است... دستاورد هسته‌ای، بسیار مهم است و دنبال کردن این صنعت و صنعتی کردن کشور، بسیار چیز لازمی است؛ بایستی این مورد توجّه باشد» (1394/01/20)
و بسیار جالب است که ایشان میفرمایند...
۵.احتمال دارد مدتی بعد برخی مقامات دولتی سخنرانی کنند و بگویند ما اصلا دنبال مذاکره و برجام نبودیمبه اصرار و دستور رهبری رفتیم و اینکار را کردیم (1394/01/20)

۶.بنده در جزئیّات مذاکره دخالتی نکردم، بازهم نمی‌کنم؛ من مسائل کلان، خطوط اصلی، چهارچوب‌های مهم و خطّ قرمزها را به مسئولین کشور همواره گفته‌ام؛ ...اینکه حالا گفته بشود که جزئیّات این مذاکرات تحت نظر رهبری است، این حرف دقیقی نیست.» (1394/01/20)

برای مردم پوشیده و پنهان نیست که سند برجام، با هشدارهای رهبر انقلاب و صرفا برای کسب تجربه‌ای تاریخی و البته بسیار تلخ و گران، از سوی رهبر انقلاب اجازه داده شد و در مسیر تهیه سند و اجرای آن، توصیه‌های ایشان یکی پس از دیگری نادیده گرفته شود.
بسیج دانشجویی به عنوان چشم بیدار و پویای مردم اعلام میدارد...
دولت یازهم نباید اجازه دهد صنعتی را که با تحمل فشارها سختی ها و تحریم به بار نشانده ایم را از دست بدهیم و در مقابل آن هیچ به دست اوریم. دولت ما برای احترام به خون شهدای هسته ای شهیدان علیمحمدی ، احمدی روشن ، شهریاری، رضایی نژاد و دیگرشهیدان این مسیر باید پاسخی قاطع و محکم به این گستاخی آمریکا بدهند.
ملت هوشیار و هوشمند هست و فرق خادم و خائن رو خوب تشخیص می دهد.بدون تردید ﺍﻣﺮﻭﺯ ﻫﻤﻪ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺑﺮﺍﯼ ﺟﻤﻊ ﺑﻨﺪﯼ ﻣﻠﯽ ﺍﺯ ﺑﺮﺟﺎﻡ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﻧﮕﺮﺍﻥ ﺍﺭﺯﯾﺎﺑﯽ ﺍﯾﻦ ﺳﻨﺪ ﺑﻮﺩ .
لازم است دولتمردان ضمن اعلام موضع قاطع و بدور از فرافکنی پیگیر اقدامات متقابل در خور شان و عزت جمهوری اسلامی باشند.

والسلام


نام:
ایمیل:
* نظر: