دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۷:۲۴:۵۹
کد خبر: ۹۷۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲
همتي عنوان كرد؛
رئيس سازمان صنعت،‌معدن و تجارت استان فارس گفت: فاز اول مجتمع فولاد ني‌ريز اكنون 87 درصد پيشرفت فيزيكي دارد كه با تكميل آن امكان اشتغال مستقيم 260 نفر فراهم خواهد شد.

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبرگزاری ايسنا منطقه فارس، علي همتي امروز در جمع خبرنگاران گفت: فولاد ني‌ريز با مشاركت ايميدرو و شركت سرمايه‌گذاري غدير و با نسبت سهم 35 به 65 مراحل احداث را در 2 فاز طي مي‌كند كه فاز اول 87 درصد و فاز دوم 22 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

او با بيان اينكه با بهره‌برداري از فاز اول اين مجتمع، سالانه 800 هزارتن ظرفيت توليد آهن اسفنجي ايجاد خواهد شد، گفت: با تكميل فاز دوم هم امكان توليد شمش فولاد با ظرفيت 800 هزار تن در سال فراهم مي‌شود.

همتي با بيان اينكه در جذب نيروي انساني مورد نياز مجتمع فولاد ني‌ريز، نيروهاي بومي شهرستان و استان فارس اولويت دارند، گفت: امروز شهرستان نی‌ریز با تعداد 230 واحد فعال صنعتی با سرمایه‌ای بالغ بر 770  میلیارد ريال و اشتغال مستقیم 3 هزار 482 نفر در عرصه تولید گام بر می‌دارد.

رئيس سازمان صنعت استان فارس با بيان اينكه ني‌ريز از قطب‌هاي معدن سنگ چيني و مرمريت و آهن در استان است، گفت: 169 واحد سنگ بری در شهرک صنعتی نی‌ریز با سرمایه گذاری 302 میلیارد ريال و اشتغال بیش از دو هزار و 522 نفر فعال است.

همتي با يادآوري اينكه هم اينك 3 معدن آهن فعال با ذخيره قطعي 866 هزار تن و سرمايه‌گذاري 28 ميليارد ريال در ني‌ريز فعال  است، ميزان استخراج ساليانه از اين معادن را 80 هزارتن اعلام كرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: