يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۹:۵۲:۰۸
کد خبر: ۹۷۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
در فارس
با توجه به اهمیت برنامه ملی خود مراقبتی در ارتقا سطح سواد سلامت جامعه و نقش آن در توانمند سازی افراد در پیشگیری و مهار بیماری ها و عوامل خطرساز آن همایش خودمراقبتی درسپیدان برگزار شد.
به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا ، توجه به اهمیت برنامه ملی خود مراقبتی در ارتقا سطح سواد سلامت جامعه و نقش آن در توانمند سازی افراد در پیشگیری و مهار بیماری ها و عوامل خطرساز آن ،مرکز بهداشت شهرستان سپیدان با به کارگیری توان علمی کارکنان مرکز و همچنین تمامی داوطلبان و سفیران سلامت در سطح شهر اقدام به بازآموزی جهت عموم مردم در خصوص خودمراقبتی نموده است.

رضوی کارشناس آموزش سلامت در این همایش گفت : خودمراقبتی عملکردی آگاهانه ،اکتسابی و هدفدار است و گام اول سلامت همین است که ما یاد بگیریم خودمان از خودمان مراقبت کنیم.

وی با اشاره به این مطلب که 65 تا 85 درصد از مراقبت هایی که به سلامت ما منجر می شود محصول همین خودمراقبتی است ،گفت : تا کنون حدود سه هزار نفر از عموم مردم در جلسات آموزشی که توسط کارشناسان مرکز بهداشت و مراقبین سلامت برگزار گردیده با برنامه های تحول سلامت و خود مراقبتی آشنا شده اند.

کارشناس آموزش سلامت افزود : امید است با تلاش های مداوم کارشناسان و همچنین استفاده از نیروهای توانمند داوطلبان و سفیران سلامت تا پایان سال برای 50 درصد از عموم مردم در خصوص خود مراقبتی و برنامه های تحول سلامت باز آموزی انجام گردد.






نام:
ایمیل:
* نظر: