کد خبر: ۹۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
ساماندهی فضای مجازی به برنامه‌ریزی بلندمدت نیاز دارد‌
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه سررشته فضای مجازی در داخل کشور و در فضایی پاک قرار گیرد، گفت: سر رشته فضای مجازی در بیرون از تشکیلات ما قرار گرفته بنابراین برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت تنها حکم آرامش‌بخش را دارد.

به گزارش «بیکافارس» از تسنیم، آیت‌الله اسدالله ایمانی ظهر امروز در دیدار با فعالان فرهنگی استان فارس، با اشاره به اهمیت مسائل فرهنگی به‌ویژه برای تربیت و پرورش نسل‌جوان اظهار داشت: در دنیای کنونی آنچه که جوانان را بیش از همه به خود مشغول کرده، فضای مجازی است. فضای مجازی را می‌توان به چشم هم فرصت و هم تهدید نگاه کرد. 

وی با بیان اینکه جوانان به فضایی پاک نیاز دارند پس باید در این زمینه برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت داشت، گفت: سررشته فضای مجازی در بیرون از تشکیلات ما قرار گرفته بنابراین برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت تنها حکم آرامش‌بخش را دارد اما نباید از همین برنامه‌های کوتاه نیز غفلت شود. 

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه در شرایط کنونی مجبور به بازی در میدان حریف هستیم، افزود: باید تشکیلاتی ساماندهی و فعال شود تا سرخط و سررشته فضای مجازی در داخل کشور و در فضایی پاک قرار گیرد و وابستگی در فضای مجازی به بیرون قطع شود. 

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: این امر همان برنامه‌ریزی بلندمدت است که باید در کنار برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت مورد توجه قرار گیرد و آن زمان است که فضای مجازی فرصتی برای تبلیغ ارزش‌های والای انسانی و اسلامی می‌شود. 

وی با بیان اینکه در فعالیت‌های فرهنگی از ابتدا باید به‌فکر خروجی آن بود، تصریح کرد: هر کاری باید خروجی مناسب خود را داشته باشد و برای رسیدن به خروجی مناسب باید برنامه‌ریزی مبتنی بر شناخت باشد، امری که در قرارگاه فرهنگی استان فارس تاکنون دیده نشده است. 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه باید مسائل فرهنگی اولویت‌بندی شود، بیان کرد: در شورای فرهنگ عمومی باید ابتدا مسائل اصلی استان طرح و بررسی شود و منتقدان اگر در عرصه مسائل فرهنگی مبتلا‌به جامعه، طرح‌های قابل اجرا و عملیاتی در اختیار دارند، به قرارگاه فرهنگی بدهند. 

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: