شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۴:۴۴:۵۶
کد خبر: ۹۸۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹
عصر امروز ؛
به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس ، جلسه خانه نخیگان سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس با حضور دکتر قدیانی ، مسئولین کارگروه ها و جمعی از اعضای خانه نخبگان در دانشگاه فنی مهندسی باهنر برگزار شد .

دکتر قدیانی که به عنوان مهمان ویژه در این برنامه شرکت کرده بود پس از شنیدن نقطه نظرات مسئولین کارگروه های خانه نخبگان سازمان بسیج علمی استان فارس با اشاره به وضعیت علمی کشور گفت : با توجه به آمارهای رسمی که توسط پایگاه استنادی و دیگر پایگاه های مختلف علمی منتشر می شود و همچنین با توجه به زیرساخت هایی که در کشور وجود دارد، در تولید علم وضعیت مناسبی وجود دراد ، اما مشکل اساسی ، عدم ارتباط مناسب در تبدیل علم به فناوری و تبدیل فناوری به ثروت می باشد .

دکتر قدیانی با حضور در خانه نخبگان سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس از نزدیک با مسئولین کارگروه ها دیدار کرد .

دکتر قدیانی با حضور در خانه نخبگان سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس از نزدیک با مسئولین کارگروه ها دیدار کرد .

وی با بیان اینکه رهبری مدتهاست که بر لزوم جهاد علمی تأکید دارند ؛ خاطر نشان کرد : با آنالیزهایی که صورت گرفته تا این لحظه در جبهه علمی به صورت قابل قبولی موفق نبوده ایم و دلیل این کار همپوشانی ها ، موازی کاری ها و از هم گسیختگی در فعالیت های علمی کشور است .

وی با انتقاد از فضای علمی در دانشگاه های کشور گفت : دانشگاه های ایران عمدتا فقط آموزش می دهند و همین آموزش صرف باعث شده است فرصتی که می توانسته نسیب کشور شود با تعداد چهار میلیون و هفتصد هزار دانشجو که تعداد زیادی از آنها بیکار هستند ، به تهدید تبدیل شود .

ریاست سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری کشور در ادامه توضیحات خود در خصوص دانشگاه ها گفت : در برخی از دانشگاه ها ابریارانه هایی خریداری شده است که میلیاردها تومان صرف خریداری و نگهداری آنها می شود در حالیکه هفته ای یک ساعت از آنها استفاده نمی شود .

وی با اشاره به دیگر مشکلات علمی کشور خاطر نشان کرد : یکی از مشکلات اساسی کشور این است که می خواهیم مشکلات را با رویه های غربی حل کنیم که این امکان پذیر نیست .

دکتر قدیانی بااشاره به بیانات امام راحل در خصوص نعمت هایی که جنگ تحمیلی برای ایران داشته است ؛ تصریح کرد : پس از دویست سال در تاریخ ایران تنها در زمان جنگ تحمیلی شاهد این بودیم که ایران پیروز جنگ شده است و دلیل این پیروزی ها هم این بود که با روش های تعریف شده دشمن وارد جنگ نشدیم و با روش ها و مدل های بومی خود که با بسیاری از قواعد جنگی غربی ها نیز همخوانی نداشت وارد جنگ شدیم و در نهایت پیروز میدان نبرد شدیم و یک وجب از خاک این کشور را از دست ندادیم .

دکتر قدیانی با بیان اینکه اوج ابتکارات و استفاده از مدل های بومی در عملیات والفجر 8 اتفاق افتاد ؛ یاد آور شد : جوانان این کشور در اوج تحریم های اقتصادی و در شرایط حاد جنگی با نگاهی متفاوت از نگاه های عام آن روز عملیات کردند که همین امر باعث پیروزی در عملیات والفجر هشت شد . وی افزود : عملیات والفجر هشت بسیاری از کارشناسان نظامی را متحیر کرد و در این عملیات از اصول و روش هایی استفاده شد که در حال حاضر نیز در بسیاری از آکادمی های نظامی جهان تدریس می شود .

وی با تأکید بر اینکه با قواره غربی ها نمی توان مشکلات جامعه را حل کرد ، اظهار داشت : برای حل مشکلات می بایست از روش های جدید و بومی استفاده کنیم ؛ چراکه آنقدر موازی کاری های مختلف هزینه بر بوده است که دیگر با این روش ها کار به جایی نمی رسد .

ریاست سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری کشور در ادامه سخنان خود در جمع اعضای خانه نخبگان سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس با بیان اینکه در حال حاضر قرارگاه مشترکی برای مدیریت دانش در کشور وجود ندارد ، خاطر نشان کرد : امروز رهبری تکلیف کرده است که در حوزه علم و دانش ورود کنیم که خانه نخبگان بسیج می تواند نقش مؤثری را در تحقق اهداف علمی ایفا کند .

وی ادامه داد : اکنون همه افراد جریان شناسی سیاسی را به خوبی تشریح می کنند اما در خصوص جریان شناسی علمی اطلاع ندارند که این امر نشان دهنده عدم توجه لازم به مباحث علمی می باشد .

دکتر قدیانی با بیان اینکه ما هنوز باور نکرده ایم که مدل جنگ عوض شده است ؛ گفت : همان گونه که در دوران جنگ تحمیلی شاهد تلاش و مجاهدت های فراوان بودیم ، اکنون نیز جهت پیروز شدن در عرصه علمی نیازمند مجاهدت و نگاه متفاوت هستیم .

وی در ادامه با ابراز تأسف در خصوص اظهارات برخی از رسانه های داخلی گفت : امروز برخی ها افتخار می کنند که پس از برجام شرکت های مختلف تکنولوژی ساخت لوازم خانگی را به ما داده اند، در حالی که بسیاری از همین جوانان دانشگاه باهنر حتی در مقطع کارشناسی می توانند این لوازم را تولید کنند ؛ البته به شرطی که هدفمند کار کنند .

 ریاست سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری کشور در ادامه سخنان خود تأکید کرد : همانطور که بسیج در دوران جنگ وارد عمل شد و نقش کاتالیزور را در خاتمه جنگ و پیروزی ایفا کرد ، امروز نیز می بایست در حل مشکلات علمی کشور وارد عمل شود و این نقش را ایفا کند .

وی با اشاره به وظایف و مأموریت های خانه نخبگان گفت : با توجه به مشکلات موجود، رسالت خانه نخبگان سنگین است ؛ چرا که کارآمدی نظامی اسلامی به کارآیی آن است و کارآیی با اصول و مبانی غربی محقق نمی شود .

دکتر قدیانی در پایان جلسه خانه نخبگان سازمان بسیج علمی ،پژوهشی و فناوری استان فارس ، خاطر نشان کرد : برای حل مشکلات ، راهکارهای جدیدی می بایست ارائه شود که در این خصوص می توان از فرهنگ دفاع مقدس نیز الگو گرفت .

شایان ذکر است در پایان این جلسه از سه نفر از بسیجیانی که همکاری های مناسبی را در برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری داشتند تجلیل شد .

دکتر قدیانی با حضور در خانه نخبگان سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس از نزدیک با مسئولین کارگروه ها دیدار کرد .


دکتر قدیانی با حضور در خانه نخبگان سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس از نزدیک با مسئولین کارگروه ها دیدار کرد .

نام:
ایمیل:
* نظر: