شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۱:۳۲:۴۸
کد خبر: ۹۸۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴
معاون وزیر کار:
معاون توسعه کار آفرینی واشتغال وزیرتعاون، کار ورفاه اجتماعی گفت: راه اندازی صنعت تکراری سنتی که مورد توجه بسیاری از استان ها است، زیرساخت های صنعت را به نتیجه ای که مورد نظر است نمی رساند.
به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبرگزاری شیرازه،  عیسی منصوری در ششمین جلسه کارگروه اشتغال استان فارس با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس باید سیاست مشخص وتعیین کننده را برای اشتغال پایدار درسند توسعه ششم  مورد توجه قراردهند تابه اهداف صنعتی دست بابیم، افزود: یکی از بحران هایی که با آن روبرو هستیم  مهاجرت بی رویه روستائیان به شهر ها است  وباید روشی را درسیاسیت های اقتصادی اتخاذ  کنیم  تاازاین گذار با موفقیت عبور کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کشورهایی شامل  آذربایجان، کویت و دیگر کشورهای جهان سیاست‌های خود را بر اثر افزایش قیمت نفت اجرایی کردند.

این مسئول ادامه داد: بسیاری از برنامه هایی که در حال اجرا است مورد توجه رئیس‌جمهور و وزیر تعاون می باشد و با اجرایی شدن آن بخشی از مشکلات اشتغال را کاهش و یا برطرف می شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد:استمرار  و ادامه رویکردی که درگذشته شامل واگرایی بین نرخ رشد جمعیت و اشتغال پاسخ مشکلات را نمی دهد.

منصوری افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مواردی به نام سیاست اشتغال نداشته‌ایم  و در این راستا مجلس باید همکاری لازم  را داشته تا با اتخاذ سیاست‌گذاری دقیق  و درست مجریان طرح های اقتصادی آن را عملیاتی واجرایی نمایند.

وی اظهار داشت:اگر اشتغال به سمت خدمات  نرود و فرصت صنعت پیش روی مهاجرت روستائیان به شهرها نباشد آنگاه زمینه مشاغل کاذب برای جامعه هدف ایجاد می شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه جمعیت کشور حدود یک درصد جمعیت دنیا است و اگر بتوانیم یک درصد تولید ارزش حوزه «آی تی» را داشته باشیم رقم بسیار کلانی خواهد شد، افزود:  برنامه‌هایی در حوزه پروژه ای تی و آی سی تی باید در دستور کار  قرارگیرد تا به توان به اهدف خود دست یابیم.

درحوزه نرم افزاری فعالیت موثری صورت نگرفته است

منصوری گفت: با توجه به اینکه تولید محتوای آی تی ایجاد اشتغال می‌کند  ونیز منابع  کشور به سمت زیرساخت و شبکه رفته  اما در حوزه نرم‌افزاری کار چندانی  انجام نشده است   در صورتی که  محتوای  آی تی  ایجاد اشتغال می کند  ودراین مورد نیز 2 هزار میلیارد تومان با اشتغال 5 هزار نفر در مازندران سرمایه‌گذاری شده است .

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  اظهار داشت: در استان فارس که در صنعت پوشاک ظرفیت دارد، ارزش‌افزوده بخش پوشاک 900 درصد و نساجی 400 درصد است درحالی‌که حمایت ما معطوف به پنبه و نساجی  می باشد.

 تنها راه ایجاد اشتغال اعتبار نیست

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس در ادامه این نشست اظهار داشت: تنها راه نجات بیکاری وعدم اشتغال تزریق اعتبار نیست.

سهراب مختاری خاطرنشان کرد: در جذب اعتبارات، 2 هزار و 600 میلیارد تومان تخصیص داشتیم اما نرخ بیکاری افزایش  یافت اما براین باور هستیم که تنها راه ایجاد اشتغال تزریق اعتبار نیست

وی با اشاره به اینکه فارس در راستای راه‌اندازی دوره‌های تخصصی کارآفرینی، کانون کارآفرینی فارس مقام نخست را کسب کرده است، افزود:  در شاخص بهبود فضای و کسب‌وکار نیز با کمک اتاق بازرگانی و تشکل‌ها و شناسایی قوانین مزاحم و تشکیل جلسه با جامعه هدف کارفرمایان، از رتبه 28 کشور در سال 91 به رتبه نوزدهم کشور در سال  گذشته دست یافته ایم.

این مسئول افزود: استان فارس در رفع موانع تولید مقام  نخست  را به خود اختصاص داده و 5 هزار و 138 نفر که مشاغلشان تهدید شده بودند از این طریق دچار ثبات شغلی شدند.
نام:
ایمیل:
* نظر: