جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۲:۰۸:۵۳
کد خبر: ۹۸۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶
دکتر قدیانی در جلسه مشترک با بنیاد ملی نخبگان فارس :
دکتر قدیانی در جلسه مشترک با مسئولین بنیاد ملی نخبگان فارس گفت : یکی از مشکلات اساسی که در کشور وجود دارد این است که توانمندی های خود را نمی شناسد که برای رفع این مشکل می بایست بانک جامع اطلاعاتی در خصوص مسائل مورد نیاز و توانمندی ها ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی ، فناوری و پژوهش استان فارس دکتر قدیانی مسئول سازمان بسیج علمی کشور در خلال جلسه مشترک با مسئولین بنیاد ملی نخبگان فارس با اشاره به کارهای خوبی که توسط بنیاد نخبگان این استان صورت گرفته است ، گفت : در مورد شناسایی نخبگان کارهای نسبتا خوبی صورت گرفته است ، اما گاهی اوقات توسط برخی از  مسئولین در جاهایی هزینه شده است که نتیجه ای مورد نیاز حاصل نشده است .

لزوم تشکیل بانک اطلاعاتی جامع با قابلیت شناسایی توانمندی ها و مسائل مورد نیاز

وی با اشاره به شرکت های استارت آپ ، یاد آور شد : خروجی این شرکت ها معمولا خدماتی است و تولیدی نیست و به عبارتی دیگر توسعه خدمات می دهند که در این خصوص آن چیزی که مد نظر است توسعه تولید است .

وی در ادامه ضمن اشاره به طرح شهاب که توسط بنیاد ملی نخبگان در مقاطع ابتدایی دنبال می شود ؛ تصریح کرد : طرح شهاب یک بحث جدی و کار ارزشمندیست که مقام معظم رهبری نیز مرتبا آن را رصد می کند.

لزوم تشکیل بانک اطلاعاتی جامع با قابلیت شناسایی توانمندی ها و مسائل مورد نیاز

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت علمی کشور تصریح کرد : چرخه علمی کشور مشکل دارد و با توجه به تعداد قابل توجه اعضای هیئت علمی و تعداد چهار میلیون و هفتصد هزار دانشجویی که در کشور وجود دارد با هر گونه تحریم دچار مشکل می شویم که این امر نشان دهنده اشکال در چرخه علمی کشور است .

دکتر قدیانی در ادامه بیان کرد : سازمان بسیج علمی نیز کارهای علمی خود را مسئله محور دنبال می کند که البته می تواند از تجربیات موفق بنیاد نیز استفاده کند .

 رئیس سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری کشور با بیان اینکه کارها و پروژه های علمی می بایست به صورت هدفمند و بر اساس مسائل کشور دنبال شود ؛ گفت : سه سال است که مسائل استان ها با حضور متخصصین امر استخراج می شود و در حال حاضر هر برای هر استان با توجه به اولویت های آن استان کتابچه ای به وجود آمده است که اگر قرار است پایان نامه یا پروژه ای انجام شود یا شرکت دانش بنیانی راه بیفتد می توان از اولویت بندی های موجود در  این کتابچه ها بهره برد .

دکتر قدیانی در پایان جلسه مشترک با مسئولین بنیاد ملی نخبگان خاطر نشان کرد :در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی که در کشور وجود دارد این است که توانمندی های کشور ناشناخته باقی مانده است که برای رفع مشکلات می بایست بانک جامع اطلاعاتی در خصوص مسائل مورد نیاز و توانمندی های موجود در کشور ایجاد شود .

نام:
ایمیل:
* نظر: