يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۵۹:۳۳
کد خبر: ۹۸۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶
رئیس بنیاد ملی نخبگان :
دکتر شریفی رئیس بنیاد ملی نخبگان در حاشیه جلسه با مسئول سازمان بسیج علمی کشور و مسئول سازمان بسیج علمی استان گفت : بنیاد ملی نخبگان بدون هیچ گرایش سیاسی در خدمت جوانان است و در راستای خدمت به جامعه تمام توان خود را بکار گرفته است .

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس، جلسه مشترک بنیاد ملی نخبگان و سازمان بسیج علمی استان در هفته پژوهش با حضور دکتر قدیانی مسئول سازمان بسیج علمی کشور برگزار شد .

دکتر شریفی در حاشیه این جلسه اظهار داشت : بنیاد ملی تخبگان بنا به دستور مقام معظم رهبری شکل گرفته است و بدون هیچ گرایش سیاسی در خدمت جوانان است و د ر راستای خدمت به جامعه تمان توان خود را بکار گرفته است .

وی با توضیح در خصوص جامعه نخبگان گفت : نخبه کسی است که بتواند اثر گذار باشد و لذا کسی که نفر برتر کنکور است استعداد برتر محسوب می گردد نه فرد نخبه.

رئیس بنیاد ملی نخبگان فارس با تأکید بر اینکه ویژگی اصلی نخبگان تأثیر گذاری آنهاست ، خاطر نشان کرد : گام های بسیار مناسبی در استان جهت شناسایی نخبگان ، پرورش و هدایت آنها در مقاطع مختلف صورت گرفته است .

وی با اشاره به شیوه شناسایی نخبگان در استان ، گفت : طرح شهاب یکی از طرح هایی می باشد که در چند ناحیه شیراز و تعدادی از شهرستان ها به اجرا در آمده است .

شریفی افزود : در این طرح نخبگان توسط معلمان و مدیران دوره دیده شناسایی می شوند و و در هشت سنجه مورد ارزیابی قرار می گیرند و پس از شناسایی در طول سال ، تحت هدایت های لازم در عرصه های مختلفی که توانایی آن را دارند؛ قرار می گیرند .

وی با اشاره به دیگر مقاطع و شیوه هایی که نخبگان مورد شناسایی قرار می گیرند ، یاد آور شد : در دبیرستان ها نیز مدارس فصلی خلاقیت و ایده پردازی برپا می شود که خود افراد نخبه ای که کاردسازی شده اند افراد نخبه دیگر را شناسایی می کنند .

رئیس بنیاد ملی نخبگان فارس در ادامه توضیحات خود با بیان اینکه افراد نخبه پس از شناسایی در مراحل مختلف غربال می شوند ، گفت : در نهایت پس از چندین مرحله و هدایت های صورت گرفته افراد نخبه می بایست وارد کارآفرینی در حوزه های مختلف شوند .

وی ادامه داد :  برنامه های بسیار متنوعی در بنیاد ملی نخبگان برای شناسایی و هدایت نخبگان در نظر گرفته شده است و در حال حاضر 24 پنجره برای شناسایی و هدایت نخبگان به مرحله کارآفرینی باز شده است .

شریفی در پایان با بیان اینکه کلیه برنامه ها در بنیاد به صورت هدفمند دنبال می شود ، گفت : با توجه به مشکلات مالی که گریبانگیر کشور شده است ، مجمع خیرین مردم نهاد نیز دراستان فارس پایه گذاری شده است که برنامه حمایت از نخبگان را دنبال می کنند .

نام:
ایمیل:
* نظر: