جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۰:۵۰:۴۱
کد خبر: ۹۸۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
دبیر جشنواره فعالیت‌های برتر علمی دانشجویان استان فارس خبر داد :
دبیر جشنواره پندار با بیان اینکه ثبت نام سیزدهمین دوره این جشنواره آغاز شده است، گفت : این جشنواره با محوریت فعالیت‌های برتر علمی دانشجویان بسیجی در ابعاد تشکلی و فردی دانشگاه‌های استان فارس و با رویکرد اقتصاد مقاومتی و مواجه با مشکلات کشور برگزار می شود .

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس ، مرتضی نوشاد گفت : این جشنواره با محوریت فعالیت‌های برتر علمی دانشجویان بسیجی در ابعاد تشکلی و فردی دانشگاه‌های استان فارس برگزار می شود.


وی با معرفی عرصه های کشاورزی، صنعت، سلامت، گردشگری و صنایع دستی، انرژی و معادن، سیستم مالی و بانکی و روستا محور پیشرفت به عنوان موضوعات در نظر گرفته شده برای این جشنواره، افزود: رویکرد سیزدهمین دوره جشنواره « پندار » در فارس اقتصاد مقاومتی و مواجهه تخصصی با مسائل کشور است.

نوشاد ادامه داد: منظور از بخش فعالیت‌های گروهی برقراری ارتباط بین کار ویژه تشکل‌های دانشجویی بوده که همان گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری با مسائل کنونی کشور به ویژه اقتصاد مقاومتی است.

دبیر سیزدهمین جشنواره «پندار» با بیان اینکه در جشنواره سیزدهم ۸۰ درصد آثار به فعالیت‌های تشکلی و ۲۰ درصد به فعالیت‌های انفرادی اختصاص دارد ،‌ افزود : فعالیت‌های گروهی و تشکلی شامل فعالیت‌های مکتوب ، بیانیه‌های تخصصی ، نامه به مسئولان ، نشریات تخصصی و سایر موارد می باشد .

وی اضافه کرد : فعالیت‌های مجازی نیز با هدف تأثیرگزاری شامل راه‌اندازی سامانه پیام کوتاه ، شبکه‌های اجتماعی (گروه یا کانال و...)، سایت ، تولید مولتی مدیا می باشد .

وی با اشاره به دیگر فعلیت های دانشگاه یجشنواره پندار گفت : فعالیت‌های دانشگاهی در این جشنواره شامل برنامه‌های آمفی تئاتری ، مناظره ، میزگرد ، کرسی آزاداندیشی، بازدید تخصصی و هدفمند ، نمایشگاه علمی ، فعالیت‌های مردمی ناظر بر توده مردم مانند توزیع محصولات در هیئت‌ها ، مساجد ، امام‌زاده‌ها ، نمازجمعه ، راهپیمایی‌ها ، برگزاری تجمع و تحصن اعتراضی است.

نوشاد با اشاره به بخش فعالیت‌های فردی جشنواره بیان کرد پایان نامه و پروژه‌های دانشگاهی ، مقالات ، اختراعات و ابتکارات عرصه های فعالیت فردی جشنواره می باشند که البته می بایست ناظر بر مشکلات و مسائل کشور باشد و گره‌ای از مشکلات کشور را باز کند.

وی با بیان اینکه بخش ویژه جشنواره شامل هسته برتر (هسته‌های مطالبه‌گر) است، تصریح کرد : این بخش به هسته‌هایی تعلق می‌گیرد که مسئله‌ای را در سطح شهرستان ، استان و کشور تا مرحله اجرای کامل آن دنبال کرده و در نتیجه یکی از مسائل کشور را حل کنند .

دبیر جشنواره فعالیت‌های برتر علمی دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان فارس با اشاره به ویژگی های فعالیت های فردی خاطر نشان کرد : انجام پایان‌نامه، پروژه دانشگاهی ، مقاله، تألیف کتاب ، اختراع ، ابتکار یا نوآوری وسایر مواردی که بعد انفرادی جشنواره را تشکیل می دهند می بایست در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز باشد.

نوشاد ، آخرین مهلت ارسال آثار به دیبرخانه جشنواره را پنجم بهمن‌ماه سال جاری عنوان كرد و گفت : علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشترمی توانند به سایتwww.pendar-fars.ir   و یا به دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها مراجعه کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد : دبیر خانه جشنواره با شماره تماس 09178687845 و آدرس شیراز ، میدان امام حسین(ع) ، جنب دفتر امام جمعه ، ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس ، مدیریت علم و اقتصاد پاسخ‌گوی علاقه‌مندان خواهد بود و افراد می توانند با مراجعه به آن در خصوص توضیحات بیشتر بهره مند شوند .

نام:
ایمیل:
* نظر: