يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۰:۵۰:۱۸
کد خبر: ۹۸۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸
وزیر تعاون خبر داد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 30 میلیارد تومان برای پروژه‌های مختلف استان فارس هزینه شد.

به گزارش سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس ، علی ربیعی اظهار داشت: در سفر سه‌روزه‌ای که به استان فارس داشتیم نزدیک 300 میلیارد تومان برای تکمیل یا تجهیز پروژه‌های مختلف این استان اختصاص یافت.

وی در تشریح این پروژه‌ها گفت: در سفر سه‌روزه به استان فارس طرح‌های عمرانی، فرهنگی، درمانی، خدماتی و رفاهی متعددی یا آغاز به کار کرد یا مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در طرح‌های درمانی قصد بهبود مراکز درمانی جهرم، فسا، لامرد و استهبان را داریم و مرکز کلینیکی جدیدی را در مرودشت با اعتبار 10 میلیارد تومان در 4 هزار و 200 مترمربع کلنگ‌زنی کردیم.

این مقام مسؤول گفت: در این چند روز بخش رادیولوژی پیشرفته و سی‌تی‌اسکن بیمارستان شهید بهشتی شیراز که از جمله وسایل سبز به شمار می‌رفت را نیز افتتاح کردیم که 16 میلیارد تومان هزینه در برداشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: دیالیزی‌های تأمین اجتماعی این استان نیز با 16 تختی که اضافه شد، وضعیت بهتری خواهند داشت و در داراب، سپیدان و نورآباد نیز مراکز درمانی در حال ساخت داریم که دستور تسریع در پروژه را دادیم.

وی ادامه داد: درمجموع هشت هجدهم ساخت یا تجهیز مراکز درمانی در فارس در دولت تدبیر و امید صورت گرفته و از این تعداد 12 فقره در 50 سال گذشته و هشت فقره در دولت جدید ساخته شده است.

ربیعی همچنین گفت: درمان کارگران سازمان تأمین اجتماعی را به سمت مناطق محروم خواهیم برد تا بتوانیم خدمات بیشتری به آنها ارائه دهیم.

این مقام مسؤول ادامه داد: در جهرم و فراشبند و قیروکارزین سه مرکز ورزشی را داشتیم و با مرکز کارگران نورآباد فاز 2 درمجموع 600 میلیون تومان هزینه کردیم.

وی همچنین گفت: یک طرح ملی نیز در استان فارس داشتیم که سایت سامانه هوشمند کارگران ساختمانی بود که در حال حاضر 860 هزار کارگر بیمه‌شده ساختمانی داریم که بار مالی یک‌هزار و 800 میلیارد تومان برای سازمان تأمین اجتماعی بار مالی دارد.

ربیعی افزود: ما در حال حاضر 800 میلیارد تومان بیشتر نمی‌توانیم از این یک‌هزار و 800 میلیارد تومان را جمع کنیم و آن را از محل ذخایر سازمان پرداخت خواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: همچنین طرح ملی مشاغل سخت و زیان‌آور را با حضور قوه قضائیه، سازمان تأمین اجتماعی، اداره کار و... رونمایی کردیم که چارچوب‌های طرح نیز مشخص شد، افزون‌بر اینکه طرح نوین دسته‌بندی مشاغل نیز در فارس کلید خورد.

ربیعی همچنین اظهار داشت: پنج پروژه عمرانی را در حوزه‌های شیر و دامداری در مرودشت افتتاح کردیم و شرکت پگاه با 3.5 میلیارد تومان کار خود را توسعه خواهد داد.

این مقام مسؤول در ادامه خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین مجموعه دامداری جنوب کشور با 6 هزار رأس گاو کار خود را آغاز کرد و شیر خام پایه شیر خشک را در اینجا تولید خواهیم کرد که از دو لحاظ به ما کمک خواهد کرد.

وی گفت: ما به دنبال تولید شیر خشک بر پایه استانداردهای بین‌المللی در داخل هستیم که شرکت پگاه در این سمت حرکت کرده است و همچنین تولید شرکت پگاه را به روسیه، آذربایجان و ارمنستان صادر خواهیم کرد.

ربیعی اظهار داشت: کارخانه پگاه فارس با استانداردهایی که دارد می‌تواند حوزه صادرات کشور را افزایش دهد.

این مقام مسؤول در جمع‌بندی حرف‌های خود درباره پروژه‌ها گفت: برای دو طرح درمانی در استان فارس 26 میلیارد تومان هزینه شد و 3.5 میلیارد تومان برای طرح تولیدی کارخانه پگاه در نظر گرفته شد.

ربیعی افزود: 600 میلیون تومان نیز به مراکز فرهنگی ورزشی این استان اختصاص یافت.

نام:
ایمیل:
* نظر: