شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۳۲:۵۶
کد خبر: ۹۸۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: دکتر ضیاءالدین تابعی الگوی راستین علم و ایمان و اخلاق هستند.

به گزارش سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس ، محمود نجابت در ششمین همایش «دیبا» دیدار با  بزرگان ایران که به تجلیل از دکتر سید ضیاءالدین تابعی متخصص رشته پاتولوژی اختصاص داشت، بیان کرد: نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز سعی دارد الگوهایی برای دانشجویان و دستیاران جوان معرفی کند که در همین راستا تجلیل و معرفی دکتر تابعی به‌عنوان یکی از نمونه‌های والای علم و ایمان مدنظر قرار گرفت.

وی افزود: استاد تابعی در سطح بالای علمی و تخصصی قرار داشته و از انگشت‌شماران دارای نظریه در عرصه پاتولوژی کشور هستند و در شرایطی که فضای کار برای ایشان در آمریکا فراهم بود به میهن بازگشتند و در تمام مراحل زندگی ایمان و اخلاق را به تبلور رساندند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: نگاه نوی ایشان به پاتولوژی و بحث انتقال خون بسیار الهام‌بخش بوده و بنیاد بیماری‌های سرطانی که توسط ایشان پایه‌ریزی شد خدمات بسیاری ارائه کرده و همچنین این استاد گران‌قدر سالها مسئول گروه پاتولوژی و در شمار بنیان‌گذاران اخلاق پزشکی و از ارکان شورای کشوری آن هستند.

وی یادآور شد: دکتر تابعی کارهای عمیق و مطالعات بسیاری در بحث اخلاق پزشکی و مقوله شفا انجام دادند.

رئیس پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این زمینه گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دکتر تابعی اخلاص ایشان است که این اخلاص انسان‌ها را جذب می‌کند و افراد دوست دارند در کارهای ایشان مشارکت کنند.

محمدرضا پنجه شاهین افزود: ایشان تبلور اخلاق پزشکی است و علاوه بر تخصص آسیب‌شناسی و پاتولوژی از اساتید مسلم علم اخلاق پزشکی محسوب شده و به‌عنوان مدیر گروه در این حوزه تألیفات بسیار داشته و در کلاس‌ها و کارگاه‌های خود دانشجویان بسیار تربیت‌کرده‌اند.

وی ابراز داشت: جهان‌بینی دکتر تابعی بر این مبنا است که اخلاق را محور تمام امور و کارها و برنامه‌های انسان می‌دانند.

نام:
ایمیل:
* نظر: