شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۲:۰۴:۵۹
کد خبر: ۹۸۳۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
فارس
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور گفت:دربرپایی جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در هر منطقه از ایده های بومی استفاده می شود که این ایده ها در سطح ملی شناسایی و مورد حمایت قرار می گیرند.

به گزارش سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از ایرنا ،مرتضی رحمانی موحد در آیین اختتامیه جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در شیراز بیان کرد: هدف ازبرگزاری این جشنواره، جهانی شدن سفره ایرانی است که برگزاری چنین جشنواره هایی بسیار موثر در حوزه جذب و توسعه گردشگری است.

وی افزود: سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فرهنگ یک خط مشترک حساب می شوند که جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری بیان کننده فرهنگ سنتی ماست که در حوزه گردشگری در قالب برپایی جشنواره نمود عینی پیدا کرده است.

رحمانی موحد با اشاره به برگزاری این جشنواره در شیراز با حضور استان های فارس، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه بویراحمد اظهارداشت: برگزاری جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری با حضور چهار استان در شهر شیراز بسیار مطلوب بود به طوری که این جشنواره توانسته بخش زیادی از اهداف این جشنواره را محقق کند.

** توجه به ظرفیت گرشگری خوراک در کشور
مدیر کل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور نیز در این آیین گفت: گردشگری خوراک یکی از بخش های مهم در صنعت گردشگری دنیاست که مورد استقبال بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است به طوری که در گردشگری خوراکدر دنیا بالغ بر 250 میلیارد دلار هزینه می شود.

محسن رنجبر اضافه کرد: ما در کشور ایران در مناطق مختلف پتانسیل های بسیار خوبی در بخش گردشگری خوراک و غذا داریم که باید بیش از گذشته به این ظرفیت ها توجه و از آنها در راستای توسعه گردشگری و اقتصاد کشور استفاده مطلوب کنیم.
وی با بیان اینکه تاکنون 40 روستای هدف گردشگری در کشور مشخص شده است ادامه داد: احیای غذاهای سنتی ، فرهنگ استفاده از خوراک های بومی و محلی از جمله اهداف برپایی جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری است .

او بااشاره به جشنواره سفره ایرانی،فرهنگ گردشگری عنوان داشت: نتایج برگزاری جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری در استان ها، درقالب جشنواره ملی با ارایه استانداردهایی ارائه خواهد شد.

علی اکبری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی هم گفت: گردشگری مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است که با توجه به بیکاری و خشکسالی در کشور از جمله استان فارس، این صنعت باید پویاتر شود.

جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در منطقه هفتم کشور با حضور استان های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بخیاری، لرستان و فارس به مدت سه روز در باغ ملی شیراز برگزار شد.

در حاشیه این جشنواره نمایشگاه خوراک های سنتی، چادرهای عشایر و آیین و فرهنگ هر استان، انتخاب غرفه برتر، مسابقه آشپزی و 11 نشست با موضوع های مرتبط با خوراک های سنتی و سالم نیز برگزار شد.

در این آیین اختتامیه در دو بخش واحد پذیرایی و سرآشپز ، برترین های جشنواره معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند .

نام:
ایمیل:
* نظر: