جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۱:۱۵:۲۶
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۹۸۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹
رییس مرکز تحقیقات بتن گفت: بتن ایران از نظر علمی معادل با سایر کشورهای جهان است و تنها باید بتوانیم وحدت رویه در کشور را مدیریت کنیم.
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل ازحوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در جشنواره بتن و زلزله ایران که صبح امروز برگزار شد مصطفی احمد وند رییس مرکز تحقیقات بتن و دبیر موسسه بین المللی بتن ACI گفت: ما در کتاب دانش نامه بتن ایران برنامه 20 ساله صنعت بتن کشور را تدوین کردیم، سازمان شتابا شورای توسعه استراتژی بتن ایران هر سال به بررسی یک بخش می پردازد.

وی اظهار داشت: ما 27 استاندارد ملی تدوین کردیم که آخرین آنها، استاندارد 6044 است و در تاریخ 24 اسفند سال 1394 منعقد شد که در رابطه با ویژگی های بتن آماده است.

رییس مرکز تحقیقات بتون با اشاره به اینکه آخرین استاندارد شامل 44 زیر مجموعه است، عنوان کرد: در موسسه بتن ACI در حدود 300 نفر از ایران با ما همکاری و مشارکت داشتند.

احمد وند افزود: سطح علمی بتن در ایران با سایر کشورهای جهان برابری می کند، ایران دارای بهترین معادن شن، ماسه و آب در خاورمیانه است.

وی با اشاره به اینکه مهم ترین معضل در ایران نبود وحدت رویه در مدیریت است، تصریح کرد: در کشورمان سالانه بیش از نیاز مصرفیمان سیمان تولید می شود.

رییس مرکز تحقیقات بتون تاکید کرد: ما سالانه حدود 80 میلیون تن سیمان تولید می کنیم که حدود 30 درصد از این سیمان تولیدی در شهرسازی مصرف می شود.

احمدوند گفت: حدود 15 سال است که روسازی های بتنی را در ایران انجام می دهیم و این ترکیبات نسبت به سرما و گرما مقاوم و از نظر اقتصادی نیز ارزان تر هستند.

وی با بیان اینکه امروز در کشورهای پیشرفته از قالب بندی استفاده نمی شود، اظهار داشت: از مزایای استفاده کردن بتن به جای آسفالت می توان به مقاومت آن در برابر انجماد اشاره کرد.

رییس مرکز تحقیقات بتن عنوان کرد: در تولید بتن بادوام مقاوم سیمان و بتن کمتری مصرف می شود و دوام و مقاومت آن نسبت به سایر انواع بتن بیشتر است.

احمدوند افزود: در صنعت ساخت و ساز کشور حدود 30 درصد از بتن معمولی و 20 درصد از سازه های فلزی استفاده می شود.

رییس مرکز تحقیقات بتن یادآور شد: در زمینه استارتاپ در صنعت ساخت و ساز از 2 سال پیش از صاحبان ایده به ازای هر ایده حمایت 1 میلیارد تومانی نیز می شود.

تجربه کشور در بازسازی شهر زلزله‌زده بم
رییس مرکز تحقیقات بتن با تاکید بر اینکه 30 درصد ساخت‌وسازهای کشور بتنی است، اظهار کرد: 20 درصد دیگر سازه‌های کشور فلزی است و مابقی با استفاده از مصالح بنایی و سایر روش‌ها ساخته شده‌اند.

احمدوند از حضور این مرکز تحقیقات در بازسازی شهر بم خبر داد و یادآور شد: با امضای تفاهم‌نامه‌ای با وزارت مسکن از سوی این مرکز تحقیقات هشت آزمایشگاه تحقیقاتی در شهر بم ایجاد کردیم.

وی در این باره توضیح داد: 90 درصد بتن‌هایی که در ساخت‌وساز بم مصرف شده‌اند، در این آزمایشگاه‌های مرکز تحقیقات بتن از نظر مقاومت و دوام مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

احمدوند خاطرنشان کرد: در این آزمایشگاه‌ها 128 هزار نمونه بتنی ساخته‌شده در فواصل زمانی 7، 28 و 90 روزه مورد بررسی قرار گرفتند و نتایج این بررسی به وزارت مسکن اعلام شد.

وی با تاکید بر اینکه توضیحات بخش فنی ساخت‌وسازهای شهر بم برای بانک جهانی از سوی این مرکز ارائه شد، اضافه کرد: نتایج بررسی‌هایی که ما انجام دادیم، نشان داد که بتن‌های تولیدی برای ساخت شهر بم کیفیت مطلوبی داشته است.

گفتنی است نوزدهمین همایش سالیانه موسسه بتن آمریکا ACIدر 45 تیم و در 10 گرایش مختلف در تاریخ های 5 و 6 دی ماه 1395 برگزار می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: