دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۲:۰۷:۳۱
کد خبر: ۹۸۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶
به مناسبت هفته وحدت کلنگ دو کتابخانه عمومی «ام‌الخیر» در شهر اوز لارستان و توسعه کتابخانه عمومی «امام خمینی(ره)» ایزدخواست آباده به همت خیران بلند نظر فارسی به زمین زده شد.

به گزارش سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبرگزاری تسنیم ، کلنگ  سومین کتابخانه‌ عمومی شهر اوز با عنوان «ام الخیر» با حضور معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی، خیرین این شهر، مسئولان محلی و مردم کتاب‌دوست این شهر به زمین زده شد تا این شهر صاحب کتابخانه‌ای ویژه کودکان و نوجوانان شود.

کتابخانه عمومی «ام الخیر»، در زمینی به مساحت 333متر مربع و با زیربنای 140متر مربع توسط خیر نیک اندیش خانم پروین دادستان به نمایندگی از خیران دیگر با هزینه بالغ بر 220 میلیون تومان در کنار دبستان بدری شهر اوز ساخته می‌شود.  

محمدرضا ابراهیمی معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس در این مراسم با اشاره به اهمیت کتاب به عنوان معجزه اسلام اهمیت خواندن در اسلام گفت: به همت خیران بلندنظر و مردم فرهنگور شهر اوز، این شهر از نظر همه شاخص‌ها کتابخانه‌ای همچون زیربنا، سرانه مطالعه، سرانه عضو و منابع از میانگین استانی بالاتر است و این نوید خوبی برای این شهر است

حسنی فرماندار لارستان نیز با تصریح اینکه مردم اوز همواره در زمینه‌های فرهنگی حضور پرشوری داشته‌اند، بیان کرد: کلنگ زنی کتابخانه مخصوص کودکان و نوجوانان اوز از جمله پروژه‌هایی است که به‌صورت دقیق برنامه‌ریزی شده و جنبه فرهنگ‌سازی دارد.

احمد خضری سردبیر هفته نامه عصراوز نیز درباره این کتابخانه عنوان کرد: تلاش بر این است که کتابخانه «ام الخیر» را به یک کانون فرهنگی برای کودکان تبدیل کنیم. این کتابخانه شامل دو سالن مطالعه و فضای سبز و وسایل بازی برای کودکان خواهد بود و امیدواریم در دهه فجر سال آینده به بهره‌برداری برسد.

نام:
ایمیل:
* نظر: