شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۵:۲۲:۰۵
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۹۸۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸
شهرار شیراز با اشاره به انتقادات در مورد نظم و زیبایی خیابان حافظیه گفت: ادارات این خیابان را آزاد کنند بهترین خیابان را تا زمان برگزاری مراسم پایتختی جهان اسلام تحویل می‌دهیم.
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل ازشیرازه، علیرضا پاک فطرت  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما اهل سیاسی‌کاری نیستیم و اگر تلقی متولیان از برگزاری مراسم پایتختی شیراز در جهان اسلام مسائل سیاسی و استراتژیک باشد خوب چندان ارتباطی با شهرداری نخواهد داشت اما اگر بحث اجتماعی و شهری است ما می‌توانیم از صفر تا 100 کار را بر عهده بگیریم.

وی افزود: ما زیر نظر دیگران کار نمی‌کنیم و اعتقاد داریم اگر از منظر شهری قرار است شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام شود، کلید شهر باید در اختیار شهرداری انتخاب شده به عنوان پایتخت باشد و از صفر تا صد کار را نظارت کند و متعهد شود.

پاک فطرت ادامه داد: ما در همین شرایط هم خدمات‌دهی لازم را انجام می‌دهیم و از نظر حمل و نقل و خدمات شهری و موارد بر عهده کارگروه گذاشته شده را انجام می‌دهیم و از این که این عنوان به شیراز تعلق گرفته و شهر ما در سطح بین‌المللی شناخته می‌شود بسیار خوشنود هستیم و حضور جوانانی از جهان اسلام را برای اقتصاد شهر رونق آفرین می‌دانیم اما اگر سهم بیشتری از ما بخواهند باید با شهرداری هماهنگ کنند ضمن این که تنها اگر در مراسم مزبور از ما دعوت کنند سخنرانی هم انجام خواهیم داد و در تشریفات مربوطه شرکت می‌کنیم.

وی با اشاره به احتمال استقرار پرچم پایتختی جهان اسلام در خیابان حافظیه ابراز داشت: با صراحت بنویسید من شهردار نیستم و قدرت کامل ندارم اگر شهردار بودم یک نفر نباید جرات می‌کرد در خیابان حافظیه خودرو پارک کند، ما خیابان حافظیه را ساختیم که توریستی‌ترین نقطه شهر به دور از آلودگی پیاده‌راه شود و هر هفته و هر روز برنامه‌های متنوع و جلسات مردمی در آن شکل بگیرد اما ادارات با گردن کلفتی آن را تصاحب کردند و ما هم زورمان نمی‌رسد.

وی در مورد انتقادات طرح شده پیرامون وضعیت خیابان حافظیه که قرار است نقش محوری در همایش پایتختی جوانان جهان اسلام داشته باشد، گفت: این خیابان را آزاد کنند و در اختیار شهرداری قرار دهند آنگاه ما پاسخگو هستیم و آن را به خیابان الگو در کشور و منطقه تبدیل می‌کنیم.

شهردار شیراز در مورد پاره‌ای انتقادات طرح شده پیرامون نحوه هزینه‌کرد اعتبارات شهرداری برای تجاری‌سازی و عدم ایجاد اشتغال گفت: ما به آزادی بیان اعتقاد داریم و افراد حق دارند نظرات خود را در مورد شهرداری بیان کنند اما آن نظراتی از نظر ما دارای اهمیت بررسی است که مبتنی بر بررسی عالمانه و به دور از حب و بغض باشد که برخی ممکن است مشکل روحی و روانی داشته باشند و تشویش اذهان عمومی کنند.

پاک فطرت تصریح کرد: بنابر قانون شهرداری، ما باید از مردم عوارض بگیریم که شرایط زندگی روزمره آنها در شهر را مهیا کنیم ، فضای سبز و پارک بسازیم، سیستم حمل و نقل و امکان تردد خودرو و مترو به وجود آوریم ما از مردم عوارض می‌گیریم که مراکز فرهنگی و ورزشی احداث کنیم و با همین کارها حداقل 50 هزار شغل ایجاد کرده‌ایم.

شهرداری وظیفه ندارد کارخانه بسازد

شهردار شیراز بیان کرد: کجای قانون بیان شده شهرداری کارخانه بسازد که این خلاف سیاست‌های کلان نظام است چرا که کارخانه ساختن کار بخش خصوصی است و دولت باید شرایط را فراهم کرده و بخش خصوصی را تشویق به کارآفرینی و ایجاد واحدهای تولیدی کند، این وظیفه ما نیست اما اگر دولت و مجلس قانونی وضع کنند که شهرداری در حوزه‌های دیگر ورود کند ما از قانون تبعیت خواهیم کرد.

پاک فطرت یادآور شد: صحبت‌هایی مطرح می‌شود مبنی بر این که باید با یکسان‌سازی سرانه اعتبارات شهروندان شهرهای کوچک و بزرگ عدالت را محقق ساخت که اتفاقا کاملا بر خلاف عدالت است چرا که یک شهروند که در تهران زندگی می‌کند و دیگری که در شیراز یا آن فرد دیگر که در شهری با جمعیت 10 هزار نفر زندگی می‌کند به طور قطع نیازها، هزینه‌ها و سرانه متفاوت نیاز دارند ضمن این که این پول اعتبار دولتی نیست که آن را یکسان‌سازی کنیم بلکه خود مردم شهرها این پول‌ها را می‌پردازند و انتظار دارند اثر آن را در عمران و آبادانی شهر خود ببینند و اگر بنا باشد عوارض شیراز در شهری دیگر هزینه شود خیلی‌ها از پرداخت عوارض استنکاف خواهند کرد.

وی در ادامه ابراز داشت: مسئله دیگر این است که به طور قطع در شیراز با بلندمرتبه‌سازی بیشتر نسبت به شهری کوچک، یک بالابر آتش‌نشانی به قیمت چند میلیارد تومان و دستگاه حفار مترو به قیمت چند ده میلیارد خریداری می‌شود اما این موارد در شهر کوچک نیاز نیست و در محاسبه سرانه هر شهروند نیز لحاظ نمی‌شود، هر کیلومتر متروی شیراز 220 میلیارد تومان هزینه دارد اما یک شهر 10 هزار نفری به مترو نیاز ندارد و از این رو عدالت در همه جا به معنای یکسان‌سازی نیست.

شهردار شیراز در پایان توضیحاتی را پیرامون تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی شورا و شهرداری بیان و عنوان کرد: تبدیل نیروهای شرکتی به قراردادی در شورا و شهرداری تابع ضوابط خود است و اگر با قوانین موجود قابل اجرا باشد این کار را انجام می‌دهیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: