جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۵:۲۹:۳۹
کد خبر: ۹۸۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس:
به ‌منظور بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی در فراشبند، جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس ، به نقل از روابط عمومی اسانداری فارس ،در این جلسه که با حضورمحسن پورزارعی فرماندار فراشبند و یدالله رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع استاندارفارس به همراه عربی مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی وبین المللی استانداری وکارشناسان استانداری درمعیت 13مدیرکل ومعاون مدیر کل برگزارشد مسائل ومشکلات واحد تولیدی وصنعتی فراشبند موردبررسی قرار گرفت واز 4واحد تولیدی بسته بندی قصب و خرمای هانیس، طرح تجمیع چاه های مجاز و غیر مجاز، شهرک صنعتی وسازه های بتنی بازدید به عمل آمد.

در حاشیه این جلسه محسن پورزارعی فرماندار فراشبند در گفتگو با خبرنگاران اذعان کرد:"هدف ازتشکیل این جلسه بررسی مسائل ومشکلات واحدهای تولیدی- صنعتی مستقر در شهرستان فراشبند بوده و باتوجه به هماهنگی های قبلی که توسط فرمانداری با استانداری انجام گرفت مبنی برتشکیل جلسه با حضورمعاونت توسعه اقتصادی و منابع استانداری در معیت کارشناسان مربوطه وادارات کل،جهت بررسی مسائل ومشکلات این واحدها، پس از حضور کارگروه در شهرستان ابتدا بازدیدی از شرکت بسته بندی قصب و خرمای هانیس سپس طرح تجمیع چاه های مجاز و غیر مجاز و در ادامه از شهرک صنعتی بازدید و مسائل ومشکلاتی که ازواحدهای تولیدی و صنعتی استخراج شده بود در جلسه اداری مورد بررسی قرار گرفت. 
 

پورزارعی افزود:در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که درشهرستان فراشبند برگزار شد مسائل واحدهای تولیدی -صنعتی ما از نزدیک با حضور مدیران کل ومعاونین کل استانی مطرح وبررسی شد وهرمساله که نیاز بود، درهمین جا حل شد ومابقی مقرر شد در قالب جلسات تخصصی تر توسط ادارات کل بررسی شود واین مشکلات مرتفع گردند.

فرماندار فراشبند ضمن ابراز رضایت از تشکیل این جلسه وتاکید بر بدست آمدن نتایج مطلوب ،تصریح کرد :"حدودا،مشکلات 18 واحد صنعتی مورد بررسی قرارگرفت.

" یدالله رحمانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع استاندارفارس نیز در گفت و گو با خبرنگارران با اشاره به بررسی واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس نیز بیان داشت: بررسی مسائل و مشکلات 626 واحد تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس صورت گرفته که مشکلات 315 واحد تولیدی حل‌شده و این کارگروه یک‌هزار و 44 مصوبه در این زمینه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای تصمیمات دولت در رونق تولید از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بوده که در این زمینه برنامه منسجم دارد و تاکنون به 264 واحد تولیدی در استان فارس تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

 رحمانی افزود:درحال حاضر یکی از مباحثی که در دستور کار مدیریت کلان استان می باشد پیگیری ورصد مسائل ومشکلات واحدهای صنعتی وتولیدی استان است بدین منظورکارگروه تسهیل ورفع موانع تولیدکه جلسات آن به صورت هفتگی دراستان تشکیل می شود ومدیران ما در سازمان صنعت ومعدن وتجارت مشکلات را بررسی می کنند ودر دستور کار قرار می دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع استاندارفارس، میزان تسهیلات در نظرگرفته شده برای واحدهای صنعتی-تولیدی را متناسب با نیاز آن طرح عنوان کرد وادامه داد:"تولیدکننده همراه با طرح توجیهی به بانک عامل ذی ربط مراجعه کنند وبانکها هم بانظر مساعدبرای آن که واحد تولیدی بتواند روی پای خودش بایستدوادامه فعالیت دهد درچارچوب دستورالعمل بانکی که در اختیار آنها قرار دهد رفتارکنند.

" رحمانی ضمن تشکراز عملکردخوب مدیران شهرستان درجهت رفع مشکلات صنعتگران ادامه داد:"اکنون که در شرایط حساسی قرار داریم ودولت این کارگروه را،راه اندازی کرده که مسائل واحدهای تولیدی در اولویت حل بشود انتظار ما از مدیرانمان مخصوصا واحدهای مادرحوزه مالیاتی این است که بیشترین تعامل را باواحدهای تولیدی داشته باشند وبرنامه هایشان را تسهیل وانعطاف پذیرکنند که واحدها باموانع کمتری مواجه شوند وبتوانند ادامه ی حیات داده وفعالیت هایشان را توسعه دهند.

" رحمانی تصریح کرد:"اجرای قوانین ومقررات الزامی است،مامی توانیم باانجام کارهای مدیریتی که انعطاف بیشتری داشته باشدهم پیگیراخذ درآمدهای مالیاتی باشیم هم به واحدهای تولیدی جهت رفع موانعشان کمک کنیم، و در آینده به شرایط مساعدی برسیم وشاهد رونق تولید باشیم وقطعا بارونق تولید انباشته، درآمدهای مالیاتی هم می تواند افزایش پیداکند.

نام:
ایمیل:
* نظر: